همه چیز در مورد درب ضد حریق است

۶۷۰ بازديد


امروزه ایمنی ساختمان در صنعت ساختمان یکی از مهمترین وظایفی است که کارگران ساختمانی با آن روبرو هستند. یکی از جنبه های ایمنی ساختمان ایمنی در برابر آتش است. ضد حریق یکی از اقدامات ایمنی در ساخت و ساز است. برای بیشترین اثر حفاظتی ساختمان در برابر حریق، بهتر است درب ضد حریق در نقاط حساس ساختمان نصب شود. این درب ها در کنار ضد حریق سازه کمک شایانی به اطفای حریق می کنند. درب های ضد حریق با در نظر گرفتن هدف و ویژگی های مقاومت در برابر گسترش آتش طراحی می شوند. این درب ها در صورت بروز آتش سوزی سرعت گسترش آتش به سایر قسمت های ساختمان را کاهش می دهند و برای مدت طولانی از سایر قسمت های ساختمان در برابر آتش محافظت می کنند.


سه عنصر مهم آتش

گرما: دما باید به حدی باشد که باعث احتراق شود. جرقه کافی است

اکسیژن


سوخت: قابل احتراق

منبع گرما با یک جرقه مشتعل می شود. تا زمانی که اکسیژن و سوخت کافی وجود داشته باشد، آتش ادامه خواهد داشت. در این زمان مقدار زیادی گرما تولید می شود که از ناحیه با دمای بالا به ناحیه دمای پایین منتقل می شود. این فرآیند به نوبه خود منجر به گسترش آتش می شود.

مکان هایی که درب ضد حریق مورد نیاز است

• ورودی انبارها.

• بیمارستان ها.

• مکان های با خطر آتش سوزی بالا مانند پالایشگاه ها و نیروگاه ها.

• موسسات آموزشی مانند مدارس و دانشگاه ها.

ساختمان های مرتفع، هتل ها، مراکز خرید و غیره.


محل نصب درب ضد حریق بسیار مهم است. این به این دلیل است که آنها باید در موقعیتی باشند که به افراد اجازه دهند زمانی که دود و دود پخش می شود و باعث تاخیر می شود از ساختمان خارج شوند. همچنین از انتشار دود کشنده جلوگیری می کند. الزامات شهرداری برای نصب این درب ها در ساختمان ها برای حداکثر امنیت بسته به ایالت و ارتفاع مورد نظر سازه متفاوت است.


مواد ضد حریق درب

مصالح ساختمانی درب ضد حریق شامل لایه استیل و فضای داخلی آن می باشد این شامل الیاف پشم شیشه، پشم سنگ نسوز، پشم سرامیک، شیشه، گچ، فولاد، چوب و آلومینیوم است. طراحی درب ها به گونه ای است که درزگیر ضد حریق باید بین دیوار و در پر شود و این درب ها باید در ساختمان های ضد حریق نصب شوند. درهای آتش نشانی توسط لاستیک احاطه شده است که در هنگام آتش سوزی منبسط می شود و از خروج دود از درزهای در جلوگیری می کند. به دلیل حرارت زیاد گازهای سمی منتشر نمی کند



مقاومت درب های ضد حریق

بسته به ترکیب درب ها، مقاومت آنها از 20 دقیقه تا حدود 90 دقیقه متغیر خواهد بود. مقاومت این درب ها در برابر آتش بستگی به ترکیب درب دارد. هر چه فولاد در درب و متعلقات آن بیشتر باشد، مقاومت درب بیشتر می شود.


هنگام خرید و نصب درب ضد حریق ویژگی هایی در نظر گرفته می شود

برخی از ویژگی های اصلی که برای خانه و تجارت باید در نظر گرفته شود در زیر توضیح داده شده است:

درب های ضد حریق از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. درها معمولاً از چارچوب های چوبی ساخته می شوند. گاهی اوقات می توان آنها را با یک لایه شیشه نسوز پوشاند.

دور لبه در درز وجود دارد. این مهر و موم ها برای بستن شکاف بین در و چارچوب طراحی شده اند. اگر دما از 200 درجه بیشتر شود، منبسط شده و از انتقال حرارت جلوگیری می کنند.

برای مکان هایی مانند خانه توصیه می شود درب ضد حریق را در محلی که خطر آن بیشتر است نصب کنید. به عنوان مثال، یک آشپزخانه یا یک اتاق با بسیاری از وسایل الکترونیکی.

از کارشناسان کمک بگیرید امنیت، راه های فرار، روشنایی، سیستم های هشدار دهنده و تجهیزات باید قبل از هر کاری بررسی شوند

هنگام انتخاب درب ضد حریق، مهم است که بدانیم مشخصات مختلف به چه معناست. کد FD نشان می دهد که درب چند دقیقه می تواند آتش را تحمل کند. به عنوان مثال، FD30 برای 30 دقیقه تست شده است. رایج ترین کدها FD30 و FD60 هستند.

بر اساس گزارش ها، این آتش سوزی باعث کشته شدن چندین نفر شد که ارتباطی با آتش سوزی نداشت. بیشتر به دلیل دود ناشی از آتش است. بنابراین برای ساختمان ها باید در و درزهای بدون دود انتخاب شود. درب ضد حریق روشنایی یک گزینه بسیار مطمئن برای انواع ساختمان ها است که به خروج به موقع در مواقع آتش سوزی و جلوگیری از تاخیر ناشی از استنشاق دود کمک می کند.



منبع: https://baharidoor.com/product-category/fdoor/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.