راهنمای خرید پرینتر خانگی

۷۱۹ بازديد


یکی از مهم ترین لوازمی که این روزها اکثر خانه ها به آن نیاز دارند پرینتر است. چاپگرها برای استفاده ساده تا حرفه ای استفاده می شوند. انواع مختلفی برای مصارف صنعتی، اداری، گرافیکی و خانگی در بازار وجود دارد. اما در این مقاله در مورد انواع چاپگرهای تولید شده برای مصارف خانگی صحبت خواهیم کرد. پرینترهایی که اغلب سبک، جمع و جور و ارزان هستند و تکنولوژی ساده اما کاربردی دارند. در اینجا در مورد ویژگی های این چاپگرها صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا شما را در خرید پرینتر خانگی راهنمایی کنیم.


کدام چاپگر را برای خانه خود بخرم؟

بدون شک، وقتی به دنبال راهنمای خرید چاپگر خانگی هستید، در حال حاضر به آن نیاز دارید. اما آیا لازم است؟ اولین سوالی که باید قبل از انتخاب و خرید از خود بپرسید این است که آیا به این چاپگر نیاز دارم؟

شاید شما هم جزو آن دسته از والدینی باشید که برای چاپ تکالیف فرزندشان به چاپگر نیاز دارند. شاید شما یک کارگر از راه دور هستید که به دفتر خانه اش نقل مکان کرده اید. شاید شما دانشجویی هستید که می خواهید پایان نامه خود را منتشر کنید.

راهنمای خرید چاپگر خانگی - بهترین و ارزان ترین را انتخاب کنید

در هر صورت، قبل از اینکه به ویژگی های چاپگر در خانه نگاهی بیندازیم، خوب است از خود بپرسیم که هدف از خرید این چاپگر چیست؟


کدام چاپگر برای مصارف خانگی مناسب است؟

ما به شما کمک می کنیم قبل از پاسخ به این سوالات ابتدا با ویژگی های مختلف موجود در چاپگر آشنا شوید و سپس با توجه به پاسخ هایی که به این سوالات داده شده است، چاپگر خانگی خود را خریداری کنید.

شما بدون شک باید تعدادی معیار را برای انتخاب در نظر بگیرید. در زیر به عوامل مهمی می پردازیم که به شما کمک می کند چاپگر خانگی خود را با دقت بیشتری بخرید.


تکنولوژی چاپ خانگی

اولین چیزی که هنگام خرید چاپگر خانگی باید به آن توجه کنید، فناوری چاپ آن است. این گزینه مستقیماً بر هزینه های نگهداری و تعمیر چاپگر شما تأثیر می گذارد.

بسته به این که از چاپگر خود برای چه کاری استفاده می کنید و چند بار چاپ می کنید، می توانید بین چاپگر لیزری یا چاپگر جوهر افشان یکی را انتخاب کنید. هر کدام از این دو نوع نقاط قوت و ضعف خود را دارند.


کوچه دشمن، گوکاپا

خوب، اولین پرینتری که ما به آن نگاه خواهیم کرد یک چاپگر لیزری است. این چاپگرها عملکرد بسیار خوبی در چاپ متن از خود نشان می دهند. اگرچه من بیشتر پرینترهای لیزری سیاه و سفید را می بینم، اما مدل های رنگی و حرفه ای نیز وجود دارد.

پرینترهای لیزری معمولا برای چاپ عکس مناسب نیستند. مدل هایی که قابلیت چاپ رنگی را دارند نیز برای این عملکرد خاص طراحی نشده اند. این چاپگر یک انتخاب عالی برای مصارف خانگی است. زیرا به راحتی می توانید اندازه های معمولی کاغذ را با آن چاپ کنید.

پرینترهای لیزری از نظر سرعت نیز عملکرد خوبی دارند و می توانند با سرعت 9 تا 25 صفحه در دقیقه چاپ کنند (این سرعت بسته به قابلیت های چاپگر می تواند بیشتر باشد). دقت عملیاتی این نوع چاپگرها نیز بسیار بالا بوده و خوانایی متن بسیار بالاست.


تکنولوژی چاپ جوهرافشان

شاید شما هم جزو کسانی باشید که با چاپ رنگی سر و کار دارید. بنابراین انتخاب پرینترهای جوهرافشان برای شما مناسب خواهد بود.

اکثر چاپگرهای جوهرافشان متن سیاه و سفید را با سرعت 5 تا 18 صفحه در دقیقه تولید می کنند. البته کیفیت کمی کمتر از پرینترهای لیزری است. اما مطمئناً هنگام چاپ عکس‌های رنگی، سنگ تمام نمی‌گذارند.

این چاپگرها قابلیت چاپ کاغذ در اندازه های استاندارد را نیز دارند و می توانید از فناوری چاپ بدون حاشیه آنها نیز بهره مند شوید.

این پرینترها نسبت به پرینترهای لیزری ارزان‌تر هستند، اما هزینه پر کردن و نگهداری کارتریج‌ها بیشتر از پرینترهای لیزری است. نکته اصلی در مورد چاپگر جوهر افشان این است که در صورت عدم استفاده طولانی مدت، احتمالاً هد دستگاه مشکل دارد یا خشک می گویند و باید تعویض شود، گاهی اوقات این مورد به صرفه نیست و چاپگر . بنابراین، اگر نیازی به چاپ هر روز یا هر هفته ندارید، انتخاب چاپگر جوهر افشان انتخاب خوبی نخواهد بود.


چاپگر ساده یا چند منظوره

پرینترهای لیزری و جوهرافشان با توجه به کاربردشان به سه دسته تقسیم می شوند.

1- چاپگر یک بار: این چاپگر فقط چاپ می کند.

2- چاپگر سه کاره: چاپگر سه کاره که علاوه بر قابلیت چاپ، اسکنر و کپی نیز می باشد.

3- چاپگر چهار کاره: پرینتر چهار کاره علاوه بر چاپ، اسکن و کپی، مجهز به سیستم فکس است و می توانید از آن برای فکس نیز استفاده کنید.

چاپگر خانگی چند منظوره


چاپگر سیاه و سفید یا رنگی

خروجی رنگ چاپگر به سیاه و سفید و رنگی تقسیم می شود. چاپگرهای سیاه و سفید متن را سیاه و سفید چاپ می کنند و در صورت وجود تصویر رنگی در فایل، آن را به صورت سیاه و سفید بدون رنگ چاپ می کنند. هنگامی که یک چاپگر رنگی تصاویر و متن را به صورت رنگی چاپ می کند.

این چاپگرهای خانگی بسته به کاربردشان سیاه و سفید یا رنگی هستند. برخی هر دو توانایی را دارند. اگر چاپگر قادر به چاپ با هر دو خروجی باشد، قبل از چاپ از شما می پرسد که آیا چاپ رنگی یا سیاه و سفید انجام شود.

اندازه چاپ یا بزرگترین اندازه کاغذ قابل استفاده

چاپگرهای خانگی دارای استانداردهای چاپ برای کاغذهای A4 و A3 هستند. این سایز برای استفاده روزمره مناسب است.

اگر به یک چاپگر سایز بزرگ نیاز دارید، باید چاپگرهای بزرگتر بخرید. چاپگرهایی که قابلیت چاپ روی کاغذهای بزرگ، چاپگرهای صنعتی و غیره را دارند. در رده گنجانده شده است.


چاپ دو رو و تک رو

سیستم چاپ چاپگرها به دو نوع چاپ اتوماتیک یک رو و دو رو تقسیم می شود. در سیستم یک طرفه ابتدا از یک طرف کاغذ چاپ می کنید و برای چاپ سمت دیگر باید کاغذ را از دستگاه بیرون کشید و از طرف دیگر به عقب کشید.

اما فناوری چاپ دورو کار شما را ساده می کند و فرآیند برداشتن و برگرداندن کاغذ را به صورت خودکار انجام می دهد. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید به صورت دستی سطح را پاک کنید و آن را به چاپگر برگردانید تا در طرف دیگر چاپ شود.


اتصالات و پورت های چاپگر خانگی

از نظر اتصال، چاپگرهای نسل بعدی گاهی از یک یا چند روش اتصال پشتیبانی می کنند. اما چاپگرهای خانگی معمولاً به عملکردهای اتصال زیر مجهز هستند.


پورت های چاپ خانگی

USB: این روش یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های اتصال در چاپگرهای مختلف است. در اتصال USB با کمک کابل بین چاپگر و کامپیوتر ارتباط برقرار می شود و پرینت انجام می شود.

شبکه اترنت: با استفاده از این ویژگی می توانید یک چاپگر را به چندین دستگاه متصل کنید. این استفاده برای خانواده هایی که سیستم های زیادی از یک چاپگر استفاده می کنند مناسب تر است.

شبکه بی سیم: برای استفاده از چاپگرهای قدیمی باید یک تلفن را به رایانه خود متصل کنید. با این حال، به لطف فناوری بی سیم، می توانید متن را از تلفن همراه یا رایانه خود بدون اتصال کابل بنویسید.

: این مقاله بسیار خوب است. برای چاپ آنها، نیازی نیست دستگاه خود را از طریق مودم بی سیم به چاپگر متصل کنید، اما می توانید تصاویر و متن را از دوربین یا تلفن همراه خود در صورت سازگاری با چاپگر، با استفاده از Wi-Fi Direct و بدون هیچ کابلی چاپ کنید. . نیاز داشتن. مودم های بی سیم دست به کار شوید چاپگر از طریق Wi-Fi و چاپگر به تلفن یا دوربین شما متصل می شود


کیفیت نویسنده

وضوح چاپ استانداردی برای نمایش کیفیت متن و تصاویر چاپ شده توسط چاپگر است. به این استاندارد کیفیت چاپ نیز می گویند. واحد کیفیت چاپ dpi و حداکثر سطح آن 1200*1200 می باشد.

برندهای چاپگر خانگی مانند HP و Canon معمولاً از کیفیت چاپ 600 x 600 dpi برای چاپگرهای خود استفاده می کنند.


حداکثر کارکرد ماهانه

کارکرد ماهانه پرینترهای خانگی معمولاً بین 1000 تا 50000 چاپ در ماه است. اما شرکت های سازنده استفاده از آن را برای چاپ بیش از 300 تا 500 بار در ماه توصیه نمی کنند.

برخی از مدل های کوچک فقط 100-250 برگ در ماه چاپ می کنند. استفاده صحیح از سایش و پارگی قسمت های داخلی چاپگر جلوگیری می کند.

همچنین فراموش نکنید که این چاپگرها خانگی هستند و برای کارایی بالا نیستند. اگر به یک چاپگر باکیفیت نیاز دارید، بهترین چاپگر خانگی را تهیه کنید. یا یک نسخه بزرگ و حرفه ای را برای چاپ خانگی انتخاب کنید.


سرعت چاپ

ابتدا باید بدانید که سرعت چاپ رنگی با سیاه و سفید کاملا متفاوت است. این سرعت در چاپگرهای لیزری و جوهرافشان نیز متفاوت است.

برای چاپ سیاه و سفید، پرینترهای لیزری با سرعت 18 تا 30 صفحه در دقیقه چاپ می کنند. این مقدار برای چاپ جوهرافشان 4 تا 10 صفحه در دقیقه تخمین زده می شود.

در صورت نیاز به دقت و سرعت، حتما انواع پرینترهای لیزری و جوهرافشان را از این نظر با هم مقایسه کنید. بله یادتان باشد برند اچ پی از نظر سرعت در انواع پرینترهای تولید شده برای مصارف خانگی سرعت قابل قبولی دارد.


تعداد صفحات چاپ در کارتریج

در واقع جوهر چاپگر کارتریج جوهر یا مخزن جوهر چاپگر است. البته هر چه کارتریج بزرگتر باشد ظرفیت آن بیشتر است. برخی از چاپگرهای خانگی دارای کارتریج های جوهر کوچک هستند. بنابراین بسیاری از صفحات را نمی توان با آن چاپ کرد.

برعکس، برخی دیگر دارای کارتریج های بزرگ هستند و می توانید بین 1000 تا 50000 صفحه را با آنها چاپ کنید.

اگر از چاپگر خانگی خود زیاد استفاده می کنید، حتما چاپگری با کارتریج با ظرفیت بالاتر بخرید. البته کارتریج را می توان با تونر یا جوهر (تونر در چاپگرهای لیزری و جوهر در چاپگرهای جوهرافشان) پر کرد. اما معمولا بعد از یک سال باید آن را تعویض کنید و از کارتریج جدید استفاده کنید.


هزینه های عملیاتی، نگهداری و تعمیرات

یک نکته بسیار مهم در هنگام خرید پرینترهای خانگی هزینه استفاده از آن مانند تونر یا کارتریج تونر، قطعات مصرفی و هزینه های کلی تعمیر و نگهداری است. ما قطعا به دنبال محصولات ارزان تر هستیم.

در نگاه اول، وقتی به قیمت نگاه می کنید، به نظر می رسد که خرید پرینتر لیزری گرانتر از چاپگر جوهر افشان است. اما تجربه نشان داده است که پرینترهای لیزری برای جایگزینی کارتریج، تعمیرات و قطعات در دراز مدت هزینه کمتری دارند.

با این حال نمی توان منکر کیفیت پرینترهای جوهرافشان به خصوص در چاپ رنگی و عکس شد. در نهایت، بسته به بودجه چاپگر خود، ویژگی های مورد نظر و نحوه استفاده از چاپگر، می توانید بین این دو چاپگر برای مصارف خانگی یکی را انتخاب کنید.


هزینه چاپگر خانگی

اما یکی از بزرگترین عواملی که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید، قیمت چاپگر خانگی است. پرینترهای لیزری گرانتر از پرینترهای جوهر افشان هستند. اما در قسمت هزینه و نگهداری توضیح دادیم که هزینه نگهداری پرینترهای جوهرافشان نسبت به پرینترهای لیزری گرانتر است.

قیمت چاپگرهای خانگی از برندهایی مانند Canon یا HP به 5 میلیون تا 10 میلیون می رسد. بدیهی است که هر چه چاپگر به روزتر باشد و امکانات و عملکردهای بیشتری داشته باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.


وزن چاپگر

وقتی نوبت به خرید پرینترهای خانگی می رسد، به دلیل سایز کوچکشان سبک وزن هستند. وزن آنها معمولا از 4 تا 9 کیلوگرم متغیر است. در مقایسه باید بگوییم که برخی از پرینترهای صنعتی بیش از 20 کیلوگرم وزن دارند.


اندازه های چاپگر

ما نمی توانیم اندازه خاصی را برای شما توصیه کنیم. اما چاپگرهای خانگی عموماً به گونه ای طراحی شده اند که شما به راحتی می توانید آنها را روی میز خود قرار دهید.


صفحه نمایش یا چاپگر

نسل جدیدی از نویسندگان در راه است. یکی از مهمترین چیزهایی که به انواع چاپگرهای جدید اضافه می شود صفحه نمایش است.

پرده ها کوچک هستند. اما در برخی موارد کاملا رنگی و اجرا می شود. کنترل کارهای چاپی به کمک این نمایشگرها انجام می شود.


حافظه چاپگر

ممکن است تعجب کنید، اما برخی از چاپگرهای HP و Canon حافظه خاص خود را دارند. این حافظه برای انتقال اطلاعات استفاده می شود و سرعت و دقت چاپگر را افزایش می دهد.

این حافظه را می توان با کمک کارت های حافظه جانبی افزایش داد. همچنین می توانید این حافظه داخلی را با استفاده از رایانه یا لپ تاپ برای همیشه پاک کنید.

اگر به ویژگی ها و فناوری های جدید در چاپگر خود علاقه مند هستید، مطمئن شوید که به حافظه خارجی چاپگر خود توجه کرده اید.


اخرین حرف

البته چاپگرهای خانگی در چند سال گذشته تغییرات زیادی کرده اند. به خصوص اینکه برندهای مختلف و شناخته شده ای مانند اچ پی و کانن در دنیا عرضه کننده فناوری های نوین هستند. اگر می خواهید یک چاپگر برای استفاده خانگی داشته باشید، قطعاً به راهنمایی نیاز دارید. در این مقاله به بررسی پرینترها از دیدگاه های مختلف با تمرکز ویژه بر راهنمای خرید چاپگر خانگی می پردازیم.

در صورت تمایل به استعلام قیمت و خرید چاپگر خانگی مورد نظر از طریق لینک زیر وارد فروشگاه شرکت آوای فرهنگ آریا شوید و لیست پرینترهای قابل فیلتر و مقایسه بر اساس امکانات و قیمت را مشاهده کنید و خرید ساده را تجربه کنید. آدرس: با قیمت مناسب برای مشاوره می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید و یا در واتساپ پیام دهید.

بیشتر بخوانید: آوا فرهنگ آریا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.