تایمر آبیاری

۷۰۶ بازديد

تایمر آبیاری چیست؟

تایمر آبیاری وسیله ای است که گل ها، گیاهان و باغ ها را در زمان هایی که می خواهید آبیاری می کند. یعنی خودتان می توانید تصمیم بگیرید که یک گل یا گیاه هر روز چند بار و چند دقیقه آبیاری شود. این به شما امکان می دهد برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل ها مشکل کمبود آب نداشته باشند. هر تایمر آبیاری می تواند چندین گلدان یا قسمتی از باغ شما را آبیاری کند و شما نیازی به خرید چندین تایمر ندارید. یک تایمر با تجهیزات اتصال می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

زمان آبیاری در خانه نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. قبوض آب و قیمت آب خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری با دست باعث کم آبی بدن می شود و از آنجایی که تعیین میزان آب برای هر گل و گیاه مشکل است، آب زیادی هدر می رود. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی زمان و میزان آب مصرفی هر گل و گیاه را تعیین می کند. آب دهانی که به گیاه می رسد قطره قطره می افتد و قطره ای هدر نمی رود. اکنون کل کشور و حتی جهان از کمبود آب رنج می برند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. به خصوص که بخش زیادی از آب در کشاورزی و باغداری مصرف می شود و آبیاری بی رویه این هزینه را افزایش داده است.


نکات مهم برای استفاده از تایمر آبیاری خانگی

بسته به سیستم تایمر مورد استفاده شما، هنگام استفاده از آن باید به موارد خاصی توجه کنید. که در مورد آن بحث خواهیم کرد:

اگر کوچکترین نشانه ای از ضعیف شدن باتری ها مشاهده کردید، بهتر است آنها را تعویض کنید. احتمالاً هر 3-4 ماه (بسته به زمان کار) باتری ها فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند.

این تایمرها در هوای سرد و یخبندان قابل استفاده نیستند. زیرا آب پشت تایمر می ماند و احتمال یخ زدن آن بسیار زیاد است. اگر آب داخل دستگاه یخ بزند، ممکن است قطعات داخلی و سنسورهای دستگاه آسیب ببینند.

هر تایمر دارای محدودیت دمایی است. به طور کلی دمای ورودی باید بالای 40 درجه باشد و کمتر از 0 درجه نباشد. زیرا هم برای گل و هم برای تایمر مضر است.

ورودی و خروجی را به دقت ببندید تا از هرگونه نشتی قبل یا بعد از دستگاه جلوگیری شود. خیس شدن تایمر می تواند به مدار داخلی آسیب برساند.

شیر آب یا شیر مخزن ورودی به دستگاه باید همیشه باز باشد. فراموش نکن. در غیر این صورت آب به گل شما نمی رسد.

هر تایمر فشار خاص خود را دارد. سعی کنید فشار آب را در این محدوده تنظیم کنید. زیرا اگر کمتر باشد آب لازم به گل نمی رسد و اگر بیشتر باشد به ساعت آسیب می رساند. بررسی کنید و بهترین فشار را تنظیم کنید.

ساعت تایمر دیجیتال را با دقت تنظیم کنید. گزینه های AM و PM وارد شده در دستگاه به ترتیب صبح و بعدازظهر هستند. مراقب باشید که ساعت را به درستی تنظیم کنید تا آبیاری شما دقیق و به موقع انجام شود.


چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری خودکار را تنظیم کنیم؟

عوامل مختلفی در تعیین زمان و فشار مناسب برای آب دخیل هستند. به عنوان مثال، نوع ظروف می تواند برنامه آبیاری را تعیین کند. برخی از گیاهان به آبیاری مکرر نیاز دارند و برخی از گل ها مانند کاکتوس ها نیاز به آبیاری سریع ندارند و به صورت هفتگی آبیاری می شوند. اگر گل های بیشتری دارید می توانید از مدلی با تایمر آبیاری با دو یا چند خروجی استفاده کنید. برای هر خروجی می توان برنامه خاصی تنظیم کرد تا بر اساس آن آبیاری شود.

زمان و فشار مورد نیاز معمولا بر اساس اولین آبیاری تعیین می شود. اولین بار که عملیات آبیاری را انجام می دهید، باید زمان را کمی بیشتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. سپس چند لحظه وقت بگذارید و گلها را در عرض چند دقیقه کاملاً آبیاری کنید.

برای مزرعه، شیب مزرعه، میزان بارندگی، میزان تابش آفتاب، میزان رطوبت خاک و غیره. مقدار فشار و زمان مورد نیاز. اگر یک یا دو بار عملیات آبیاری را مشاهده کنید، می توانید زمان مناسب و فشار ثابت را برای آبیاری تعیین کنید و همیشه مطابق آن پیش بروید. برخی از ویژگی‌های دستگاه، مانند تایمر آبیاری مداری، به شما امکان می‌دهند بدون لمس برنامه، درخواست تاخیر در بارندگی کنید. به طور کلی نمی توان زمان و فشار دقیقی برای آبیاری داد و همه اینها به موقعیت شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه شما بستگی دارد.


منبع مقاله: https://abniro.com/hose-faucet-timers/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.