رمزارز چیست؟ (همه چیز درباره کریپتوکارنسی)

۵۵۳ بازديد


این روزها مدام در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می شود. اما با وجود شهرتی که به دست آورده‌اند، بسیاری از مردم هنوز دقیقاً نمی‌دانند منظور از ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال چیست و این ارزها در دنیای امروز چه کاربردهایی دارند.

پول دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال در واقع ارزی است که با پروتکل های مخفی طراحی شده و هدف آنها کاهش تقلب و جلوگیری از جعل و جعل است. یکی از ویژگی های کلیدی ارز دیجیتال عدم تمرکز است. این بدان معنی است که توسط هیچ سازمان، سازمان یا دولت خاصی تنظیم و کنترل نمی شود.

در نتیجه خبری از دخالت دولت در مدیریت و ارتقای پروژه ها در شبکه های بلاک چین نیست. شبکه بلاک چین یک شبکه گسترده است که در آن ارزهای دیجیتال رد و بدل می شود.

امکان استفاده از ارز دیجیتال برای تراکنش های مالی مختلف از نقاط مختلف دنیا وجود دارد. کلیدهای عمومی و خصوصی برای انجام معاملات ارز دیجیتال در مقیاس بزرگ مورد نیاز است.

این کلیدها هنگام کار با ارزهای دیجیتال، امنیت را افزایش می دهند. در واقع، عملیات تراکنش با ارزهای دیجیتال از طریق فرآیندهای رمزگذاری مسیر تراکنش انجام می شود.

در روش اول که در مقایسه با تراکنش با ارزهای دیجیتال و بلاک چین سنتی تلقی می شود، مبالغ زیادی برای انتقال ارزها و تراکنش ها از موسسات مالی واسط و بانک ها دریافت می شود. اما انجام فعالیت های مختلف با ارز دیجیتال مشکلی ندارد. این بدان معناست که تراکنش های مالی را می توان با هزینه کم انجام داد.

ارز دیجیتال در ایران

اگر شما هم قصد دارید روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید یا می خواهید تراکنش های مالی خود را به جای ریال با ارز دیجیتال انجام دهید، خبر خوبی داریم. ایران یکی از کشورهایی است که استفاده از ارزهای دیجیتال در آن قانونی و گسترده است، بنابراین می‌توانید بدون هیچ مشکلی در صرافی‌های داخلی ارزهای دیجیتال مورد نیاز خود را خریداری کنید و با نگه‌داشتن آن‌ها در کیف پول امن، تراکنش‌های خود را با Advance و استفاده از ارزهای دیجیتال انجام دهید. . اکنون می توانید بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، بیت کوین کش (BCH)، EOS، Litecoin (LTC)، Stellar Lumens (XLM)، ارز دیجیتال Cardano و Tether (USDT) را خریداری کنید، از این دیجیتال استفاده کنید. ارزهای موجود در مبادلات مالی شما یا به عنوان وسیله سرمایه گذاری در ایران. به تازگی ارز رمزنگاری شده ایرانی پیمان نیز به صورت آزمایشی وارد بازار شده است.

حقیقت این است که در حال حاضر استفاده از ارزهای دیجیتال در مبادلات تجاری و تجاری در ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان محدود است و بیت کوین، پرکاربردترین ارز رمزنگاری شده در ایران، تنها برای سرمایه گذاری و به عنوان ابزار انحراف استفاده می شود. .از نوسانات ارز استفاده کنید. بنابراین می توان گفت که این ارزهای دیجیتال هنوز تا استقبال گسترده در ایران راه زیادی در پیش دارند.

ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال

ارز دیجیتال، واسطه تخصصی!

امروزه که وضعیت ارزهای دیجیتال خوب است و از آن به عنوان یک پدیده نوظهور با کاربردهای فراوان صحبت می کنیم، شناخت و درک آنها اهمیت بیشتری دارد. بانک ها، موسسات مالی، دولت ها و سرمایه گذاران این سکه ها را زودتر از دیگران دیدند. در کنار درک اهمیت و پتانسیل ارز دیجیتال، نگرانی و نگرانی کمی در مورد حضور این تازه وارد در بازار وجود دارد.

همانطور که قبلا ذکر شد، انجام نقل و انتقالات مالی و تراکنش‌های مختلف با ارزهای دیجیتالی بسیار ارزان‌تر از روش‌های سنتی گذشته است. در نتیجه به نظر می رسد موسسات مالی و بانک ها تا حدودی در معرض خطر هستند.

در واقع با وجود تمام صحبت ها و شایعات مبنی بر جایگزینی پول دیجیتال با پول واقعی، هنوز همه چیز در مورد این پول حدس و گمان است و حتی دولت، مهندس، متخصص و متخصص در اقتصاد، تجارت و بازارهای مختلف ندارند. اطلاعات کافی در این زمینه

یکی از دلایل اصلی این مشکل، گرانی بیش از حد  ارزهای مختلف است. در واقع دانش دولت ها، کارشناسان و دیگران به مراتب کمتر از توانایی تحلیل کامل این پدیده جدید است. بنابراین، بهترین راه برای یادگیری، یادگیری ارز دیجیتال به روشی خاص است!

تاریخچه تولداخبار ارز دیجیتال بیت ارز

تعداد کمی از مردم در مورد ظهور ارز دیجیتال می دانند. این پدیده در واقع به عنوان یک اختراع در کنار یک اختراع دیگر وارد دنیای ارزها شد. بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتالی است که سازنده آن فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو است.

هویت این فرد کاملا مشخص نیست و فرضیه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این فرد ممکن است نام جعلی برای گروهی باشد که اقدام به تولید و طراحی اولین ارز دیجیتال بیت کوین کرده اند که اولین و اصلی ترین پول دیجیتال است و بیشتر است. نسبت به سایر انواع این ارز در معرض دید قرار گرفته است. قضاوت و تحلیل منتشر می شود.

به طور خاص، بیت کوین در دنیای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است. این ارز ارزش سایر ارزها را تعیین می کند و تاثیر بسزایی در مسیر سایر ارزهای دیجیتال دارد.

قبل از ایده توسعه و تولید اسکناس های دیجیتال، بیت کوین به عنوان یک ارز غیرواسطه بین پرداخت کنندگان و گیرندگان برای تجارت و تراکنش ها فروخته می شد.

در واقع ارز دیجیتال بیت کوین در یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز امکان تراکنش بین دو نفر را بدون نیاز به بانک و موسسات فراهم می کند. در واقع بیت کوین و روش تراکنش جذاب آن قبل از مفهوم پول دیجیتال وجود داشته است.

ارزهای دیجیتال چه تفاوتی با پول معمولی دارند؟

ارز رایج یا ارز فیات توسط یک دولت کنترل می شود و رشد یا انتشار آن توسط بانک مرکزی تحت همان دولت انجام می شود. ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد و توزیع می شوند، اما در بیشتر موارد تحت کنترل یا نظارت هیچ نهاد، فرد یا سازمانی نیستند. بنابراین به این سکه ها سکه های غیرمتمرکز می گویند.

برخلاف ارزهای سنتی، معاملات با ارزهای رمزنگاری شده به صورت همتا به همتا و بدون استفاده از واسطه انجام می شود. در حقیقت هر شخصی در جهان می تواند از ارزهای دیجیتال در تجارت خود استفاده کند یا آنها را در کیف پول خود نگه دارد. صرف نظر از سیستم بانکداری سنتی محل سکونت آنها. این ویژگی بدون شک مهمترین چیزی است که ارزهای دیجیتال را از ارزهای معمولی متمایز می کند.

ارزهای فیات ارزش خود را از وام هایی می گیرند که مردم از بانک ها می گیرند و اساساً ارزش واقعی ندارند. با این حال، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین دارای ارزش ذاتی هستند که بیشتر از آن چیزی است که جامعه ارزهای رمزنگاری شده معتقد است و ارزش آنها صرفاً به سیستم وام دهی بستگی ندارد.

بیت کوین و بیت ارز های دیجیتالی که به دنبال آن به وجود آمدند راهی جدید برای سیستم مالی جهانی ایجاد کردند. به این ترتیب تمامی اجزای این سیستم به صورت کاملا شفاف و بر اساس محاسبات ریاضی و اجماع کاربران ارزهای دیجیتال بدون هیچ شخص یا سازمان خاصی در پشت آن مدیریت می شوند.

تفاوت دیگر بین پول دیجیتال و پول فیات معمولی این است که برخلاف پول معمولی در پول دیجیتال نمی توان چندین بار از آن استفاده کرد. علاوه بر این، تراکنش‌های انجام شده با ارز دیجیتال غیرقابل استرداد هستند و پس از انجام تراکنش، بدون درخواست گیرنده، وجوه لغو یا بازپرداخت نمی‌شود.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.