Where برای شروع با آبشار آب پری؟

۹۰۴ بازديد

 

شهرهای زیبایی در کشور عزیزمان هستند که دارای زیبایی طبیعی بی حد و مرز و مناطق خوش آب هوا هستند یکی از این مناطق رامسر است ، رامسر در استان مازندران که یکی از استان های بی حد زیبا و خوش آب و هوای ایران به شمار می رود قرار دارد ،رامسر در گذشته دور سرسخت نام داشت ، گویش مردم این منطقه به زبان گیلکی اشکوری است که مقداری با زبان گیلکی مردم گیلان متفاوت است ، در این سفر از مجله ایرانگردی ایبک به استان مازندران رفتیم و از شهر دیدنی رامسر دیدن کردیم ، با ما باشید تا از آب و هوای این شهر و روستاها و ییلاق های این شهر بیشتر بدانید. در پایان باید گفت که با این دفتر، شعر ملایری آغازی بسیار خوبی داشته و امید است که شاهد آثاری دیگر از این شاعر و دیگر شعرای ملایر به زبان خودشان باشیم. با این حال برای سهولت بیشتر در مسیریابی در بخش زیر لوکیشن دقیق آبشار آب پری را مشاهده مینمایید. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، آبشار آب پری از کوههای مازندران سرچشمه گرفته و مسیر خود را از میان سنگهایی که در شیب تند کوه کنار هم جمع شدهاند تا درهای جنگلی ادامه میدهد. در کنگلو نشانههایی با علایم میتراییسمی یافت شده که نشان میدهد این مکان نیایشگاه مهر بوده است. این غار از غارهای طبیعی با طاقهای طبیعی و قدمتی زیاد است. از اواسط بهار تا ابتدای پاییز ییلاق فیلبند آب و هوای خوبی دارد و به دلیل مرتفع بودن، برای رهایی از تابستان های گرم انتخاب بسیار خوبی است. این بوستان در میان دره و در پایین جاده قرارگرفته که پلههایی نیز برای ورود بهآن از جاده ساخته شدهاست و وجود جنگل، رودخانه، آب معدنی، آب و هوای مطبوع به این مکان جلوه خاصی بخشیدهاست. زیرا در این فصل آبشار به صورت پرآب و خروشان میباشد و جنگل دارای آب و هوای بسیار روح انگیز و مطبوع میباشد و طبیعت به گونهای زیبا جلوه گر است .

طبیعت سرسبز و ییلاقی اطراف آبشار همراه با آب و هوای معتدل آن باعث شده تا جذابیت اوبن چندین برابر شود. کاش فدراسیون فوتبال به معنای واقعی استقلال کار داشته باشد و با هر مصوبه ای که به دستش می رسد دستان خود را به علامت تسلیم بالا نبرد. به هیچ عنوان اجازه فعالیت معدن جدید در منطقه سوادکوه را نمیدهیم. بهترین خبر این روزها برای فوتبال این است که به لحاظ مالی و جذب اسپانسر فدراسیون فوتبال مستقل شود تا در روزهای پایانی لیگ برتر این همه واهمه و استرس انتقال تیم های تهرانی به شهرستان را نکشیم و فدراسیون در معذورات و قانون های جدید داخلی مجبور نشود با چنین انتقال هایی موافقت کند. قطار پس از عبور از روستای ورسک باید با طی مسافت ده کیلومتر و نیز ۶۰۰ متر صعود، از کوهستان عبور و به سمت تونل گدوک حرکت می کرد که حرکت در چنین شیب تندی برای قطار نا ممکن بود. در چنین مواقعی از جنگل نوردی و طبیعت گردی بدون وجود راهنما خودداری کنید.اگر در فصل بهار به مازیچال بروید، می توانید گل پامچال و گل بنفشه را مشاهده کنید. در غیر این صورت بهتر است در روستای خیاط محله خودروی را پارک کنید و با ماشینهای محلی به این منطقه بروید. برای رسیدن به اقامتگاه چوبی الیزه باید به حد فاصل بابل و شیرگاه بروید و نسبت به رزرو یکی از کلبههای جنگلی که در این منطقه واقع شده اقدام کنید.

از همه تلخ تر این است که این روزها با ماندگاری این تیم در لیگ دسته اول خبر رسیده که می خواهند امتیاز پاس را به ملایر منتقل کنند. دانستن این که قلعه مارکوه کجاست، به تنهایی نمی تواند اطلاعات ما را در مورد این قلعه تکمیل کند؛ ما نیاز داریم بدانیم که چه چیزهایی از آن به جای مانده است. از انتقال پاس به همدان چه سودی نصیب فوتبال شد که اینچنین ریشه تیم های تهرانی زده می شود؟ پس از گذر از روستای شیرآباد باید مسافتی در حدود 3 کیلومتر رانندگی کنید تا به پایان جاده آسفالت شده برسید. وی خاطرنشان کرد: امدادگران پس از رسیدن به منطقه صعب العبور مورد نظر، در راه ماندگان را که گردشگرانی از استان خراسان رضوی بودند و به دلیل مه و بارش باران قادر به بازگشت نبودند، به سلامت به محل امن انتقال دادند. دو هفته بعد که چریکهای باقیمانده و فراری سر قرارهای ملاقات خود رفتند، بعضی از رفقای خود را ندیدند. بعد از جاده چالوس، مهمترین جاده تهران-مازندران هراز است. تپه گونسپان یا پاتپه، از جمله بلندترین تپههای باستانی ایران با ارتفاع 28 متر است و در نزدیکی ملایر در استان همدان قرار دارد. این پل یکی از شاهکارهای مهندسی است که در ارتفاع ۱۱۰ متری از ته دره با دهانه ۶۶ متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد. قله ارفع کوه یکی از قلههای مرتفع و مهم منطقه است. همچنین اگر اهل کوهنوردی هستید، میتوانید از گرسماسر، مسیر صعود به کوه سماموس را آغاز کنید.

چشمه دیوآسیاب: دیوآسیاب که برخی آن را چشمه و برخی دریاچه میدانند، در ظاهردریاچهای دایرهای شکل با قطر ۲۰ و عمق ۲ متر است که به واسطه رنگ فیروزهای که دارد، همچون نگینی بر دامن دشت لار میدرخشد. رامسر از شمال با دریای خزر، از غرب با استان گیلان، از جنوب با استان قزوین و از شرق با تنکابن هممرز است. ۲۶۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا، از ویژگیهای این روستای مرتفع است. در رسای افتخارات و ویژگیهای منحصر به فرد قوم لر فراوان گفتهاند- و البته بی تردید هنوز به قدر کفایت گفته نشده است- اما مسالهی مهم وجود نابسامانیهای فکری و فرهنگی و رفتاری و ضعفهایی از این قبیل در میان ما لرهاست که دستاویز ساخت این قبیل مطالب سخیف گشته است. یکی از جذاب ترین مکان های گرگان که در هر فصلی از سال رنگ و بوی منحصر به فرد دارد و تحت هیچ شرایطی ذره از زیبایی اش کاسته نمی شود، پارک النگدره گرگان (Alangdareh Park) است. از اعجاب انگیز ترین چیز ها راجع به احداث این پل، میتوان به این مورد اشاره کرد که هیچ فلزی در ساخت آن به کار نرفته است. عکس از ویکیمپیا (عکاس: نامشخص) کاروانسرای گدوک در جنوب ورسک در گردنه کوهی با همین نام واقع شده است.

بی تردید گزینه دلخواه و مورد نظر خود را با قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی، در این صفحه خواهید یافت. مردم روستاهای اطراف این غار را به نام «دیوکالی» بهمعنای «لانه دیو» میشناسند. اطراف غار صخره است مه این صخره سنگی همانند فرشی در اطراف این غار پهن شده است. آبشار لوه و آبشار کوه سنگی که در فاصله دو کیلومتری جنوب روستای لوه و در ۲۴ کیلومتری شرق گالیکش واقع شده اند که در صورت توجه وسرمایه گذاری می توانند از مناطق خوب گردشگری استان گلستان باشند. این شهر در ناحیهای کوهستانی قرار گرفته که از دره و کوه پایههای زاگرس تشکیل شدهاست. لذا به تاکید و دگرباره از همدیاران صاحب ذوق و تفکر تقاضا و خواهش میکنم با اقدامی همگانی و از هر طریقی که احتمال دارد تاثیر بگذار همبستگی قومی خویش را با این حرکت به اثبات برسانند. در کنار گردشگری، بحث میراث سوادکوه بهویژه در حوزه پژوهش باید تقویت شود، سوادکوه یک ذخیره ارزشمند منطقهای و کشوری است و با کمک میراث این منطقه را به برند گردشگری تبدیل میکنیم. مصرف انواع مواد لبنی مانند شیر، پنیر، ماست و کره همراه با انواع نان محلی نیز رواج دارد. این کلیسا با اندازه سه در سه و به همراه چند در و پنجره ساخته شده، و نقش عبادتگاه را برای مسیحیانی که ساخت راه آهن سوادکوه را برعهده داشتند، ایفا میکرد. این ارتفاعات بخشی از کوههای سرسبز و مرتفع استان گلستان را تشکیل میدهند و برای کوهنوردی گزینه مناسبی به شمار میروند. به همین علت بهره برداری از سد مذکور به عنوان یک سد مخزنی انجام نمیگیرد و در حدود امکانات قسمتی از جریان آب مورد استفاده اراضی کشاورزی مازندران و بخشی دیگر مورد استفاده شرب تهران قرار میگیرد.

آب پری نام یک منطقه بسیار دیدنی و دنج در شهرستان نور مازندران است و آبشاری به همین نام در آن وجود دارد که سالانه توریست های بسیاری برای بازدید از این آبشار به این منطقه سفر می کنند. همین عامل نیز موجب شده تا در این ناحیه، ویلاها، سوئیتها و اقامتگاههای زیادی ساخته شود تا مسافران از نظر اقامت با مشکلی مواجه نشوند. اما اگر قصد دارید در این دشت اقامت کنید و از دیدنیهای آن به طور کامل لذت ببرید، بهتر است به روستاهای نزدیک به این دشت سر بزنید. چه کسی میتواند لذت قایق سواری در دریای خزر را انکار کند؟ دوستداران طبیعت که از هیاهو و شلوغی شهرها به این مناطق طبیعی پناه میبرند، بسیار مشتاق هستند تا بساط کمپ و اتراق را در دل طبیعت برپا کنند و از سکوت و آرامشی که شبها در این مناطق حکمفرما میشود، لذت ببرند. اگر به اقامت در خانههای سنتی در طبیعتی زیبا علاقه دارید، روستای گاوپشته را فراموش نکنید. گزینههای زیادی برای اقامت وجود دارد، اما شما میتوانید با سپنجا و رزرو اجاره ویلا در جنگل دالخانی شبی به سبک ییلاقی و هیجانی در اقامتگاههای سپنجا با امکانات رفاهی بگذرانید. پیست کارتینگ نمک آبرود با استانداردهای لازم طراحی و ساخته شده و برای بزرگسالان و نوجوانان پیست متفاوت با امکانات مختلف را در نظر گرفته است. شاید بتوان گفت این نوع از گویش لری نزدیکترین گویش به فارسی است و با آنکه مرز خود با فارسی معیار را به خوبی حفظ میکند ولی به میزان بسیار زیادی برای مردم سایر مناطق قابل فهم میباشد.

رئیس دانشگاه تأکید کرد: مرکز آموزشی درمانی فرشچیان بر اساس بالاترین استانداردهای پزشکی دنیا ساخته میشود و نظارت خوبی از طرف وزارت بهداشت و دستگاههای ذیربط بر این پروژه وجود دارد. صادق برزگر خاطرنشان کرد: در سال جاری به پایگاه جهانی عباسآباد، پایگاه ملی فرحآباد، یوش و اسپهبد خورشید اعتبارات خوبی اختصاص یافت که پژوهش در اولویت این پایگاه قرار دارد. مدیر پایگاه ملی غار تاریخی اسپهبد خورشید ادامه داد: اعتبار فصل دوم کاوش این آتشکده از بودجه استانی تامین میشود، نخستین فصل کاوش ملی غار اسپهبد خورشید نیز در تابستان با بودجه ملی آغاز خواهد شد. در مقدمه کتاب «لغات و اصطلاحات ملایری» نویسنده با توجه کثرت گویشهای روستاهای ملایر، کار خود را به سطح شهر محدود نموده و این روندی است که تا «گل کاسه اشکنک» هم ادامه پیدا میکند. با دو طبقه، فضای داخلی این قلعه مدور و ارتفاع آن از سطح دریا یک هزار و ۸۱۱ متر است. این پل دارای یک دهانه بزرگ میانی با طاق جناغی و یک دهانه کوچکتر فرعی است. از تهران اگر بخواهید به سمت فیلبند حرکت کنید 140 کیلومتر راه باید طی کنید و از این جاده فرعی تا خود روستای حدود 30 کیلومتر راه دارید ولی باز هم به دلیل داشتن مسیر نه چندان مستقیم طی کردن این راه حدود 1 ساعت زمان خواهد برد. ضمن اینکه در مسیر حرکت خود میتوانید سری به شهر گنبد کاووس و برج تاریخی و آجری گنبد قابوس بزنید. جالب است که بدانید برای زیارت هم می توانید به امام زاده ای که در این منطقه وجود دارد سر بزنید. آبشار زیارت در ۱۸ کیلومتری شهر گرگان و در ۵ کیلومتری جنوب روستای زیارت واقع شده است.

یکی از قدیمیترین بوستانهای طبیعی غرب کشور بوستان سیفیه ملایر است که در شمال شرقی این شهر در دامنه کوه گرمه قرار دارد. دشت دریاسر بین چهار کوه محصور شده است؛ از ضلع جنوب غربی کوه الموت، بلندترین کوهی است که این دشت را احاطه کرده است. قلعه اساس که با توجه به دالانها و اتاقهای زیرزمینی احتمالا سکونتگاه خانواده حاکم یا درباریان بوده که دارای دو دروازه و چهار برج نگهبانی است. خانه عضدی، مشهور به خانه سرهنگ عضدی یکی از اماکن تاریخی و ملی ایران است که قدمتی برابر با اواخر دوران قاجار دارد. اما چشم دیگر شاعر نظر به آنجایی دارد که سخن از آن با «هَنی یَم» آغاز میشود. یعنی حرکتی که خود ما باید آغاز کنیم. این جاده که از روستای تنگراه آغاز میشود در دل طولانیترین و عمیقترین دره این منطقه قرار دارد. این منطقه کوهستانی بهوسیله درهای که رودخانه مادرسو در آن جاری است و در ابتدا جاده آسیایی بین تنگراه تا دشت قرار دارد، به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم شده است. در این کاروانسرا اتاقهای متعددی در ضلع شمالی و جنوبی برای استراحت مسافران در نظر گرفته بودند. به گزارش خبرگزاری مهر، رضا صفی آریان اظهار داشت: با راهاندازی مرکز آموزشی درمانی قلب فرشچیان امکان پیوند قلب و ریه نیز در استان همدان فراهم میشود. این جنگل ۸۰ هکتاری که در ۱۷ کیلومتری جنوب تالش واقع شده، از مناظری چنان رویایی و زیبا تشکیل شده است که هر گردشگری را مات و مبهوت زیبایی های خود می سازد: جاده ای را تصور کنید که اطراف آن با درختان سر به فلک کشیده و سقفی سبزرنگ را با شاخ و برگ خود بنا کرده اند، پوشیده شده است و در انتها، با دریای نیلگون و زیبایی تلاقی می کند که با صدای مرغان دریایی و امواج خروشان اش، شما را به سوی خود فرا می خواند.

درختان و پیچهای جاده جنگل دالخانی در بیشتر نقاط دالانهای سبز شگفتانگیزی را ایجاد کردهاند. تردیدی نیست که طرح جک قومیتی در خصوص هر قوم و تبار ایرانی حرکت مذموم و ناشایستی است، لیکن اعضای یکی از اقوامی که از سابق به نادرستی، موضوع و مضمون هر نوع جکی بودند، تلاش میکنند با گسترش و تبلیغ این شکل از جک ها خود را از دایرهی معیوب و خطای جکسازی برهاند که این از این جنبه که همبستگی قومی برای رهانیدن خود از طرح این مطالب سخیف در جامعه را نشان میدهد ستودنی است. در کنگلو نشانههایی با علایم میتراییسمی یافت شدهاند که نشان میدهد این مکان نیایشگاه مهر بوده است. این حس بهگونهای است که با نشستن در کنار دریاچه دیگر قصد برخاستن را نخواهید کرد. اگر همراه با فرزندان خود به پارک جنگلی گیسوم رفتهاید و نمیدانید چگونه آنها را سرگرم کنید، خبرخوبی برایتان داریم. عکس از خبرگزاری صدا و سیمای ایران (عکاس: سید ولی شجاعی لنگری) آبشار گزو با ارتفاع تقریبی ۷۰ متر در جنگلهای سرسبز و زیبای لفور و در کنار امامزادهای معروف به «سه بزرگوار گزو» قرار دارد. طول مرتفعترین طبقه ۱۵ متر است و در نهایت ارتفاع مجموعه آبشارها به ۷۰ متر میرسد. 4 ضلعی گنبد دارای پیشینه دوگانه است که یک بخش آن همان آتشکده ساسانیان و یا 4 طاق است و دیگری به دوره قاجاریه وحتی بعد از آن میرسد. و بعد از عبور موفقیت آمیز اولین قطار اسم روستای عباس آباد هم که پل در آن واقع است به ورسک تغییر کرد. توجه داشته باشید که پل پیر تقی به عنوان یک جاذبه گردشگری برای عبور و مرور، مورد تایید سازمان میراث فرهنگی نیست.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت اجاره ون برای شمال بدون راننده.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.