دهکده جهانی دبی نباید سخت باشد. این نکات را بخوانید

۵۴۷ بازديد

 

برای کاهش هزینه ها و داشتن یک سفر ارزان باید نکاتی را رعایت کرد که در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم. با این حال توجه داشته باشید که تعداد بازارهای دبی بسیار زیاد است و به جز این موارد بازارهای دیگری هم وجود دارند که شما می توانید خرید خوبی را در آن ها تجربه کنید. خیابان شادی: بیدلیل نیست که اسم این خیابان را شادی گذاشتهاند؛ چراکه هر کسی به آن قدم میگذارد، لبخند روی لبانش نقش میبندد. ۸- پل معلق: برای رفتن به این پل ۲۰ کیلومتر را باید طی کنید و با تاکسی ۲۳ دقیقه در راه خواهید بود. از جمله تفریحات ساحل الممزار که آن را به محبوبیت زیادی رسانده است وجود چادرهایی با کولرگازی برای آفتابگرفتن است. ساحل الممزار یکی دیگر از سواحل زیبای شهر دبی است که توانسته تاییدیه پرچم آبی ساحل را بگیرد. البته این اتفاق مختص آمریکا نبود و در همان سالها در کانادا و چند سال بعد در اروپا هم اوتلتها راهشان را به بازار پیدا کردند. اگر در شهر دبی به دنبال قیمتهای مناسبی هستید، بازار مدینه جمیرا را حتما انتخاب کنید بازار مدینه جمیرا به سبک بازارهای قدیمی و با گذرگاههای چوبی و حیاطهای بزرگ ساختهشده و در این بازار وسیلههای سنتی بسیار متفاوتی را میفروشند. نوازندگان شرکت کننده بیش از ۱۰۰ کشور را نمایندگی می کنند. این چای در طی چند روز در بین بیش از 50 هزار نفر توزیع شده است در حال حاضر سالانه 90 کشور در این نمایشگاه شرکت میکنند که صنایع دستی کشورهای مختلف از سراسر جهان به نمایش گذاشته میشود. 120 آشپز برای کسب این رکورد در یک لیوان 5000 لیتری به ارتفاع 3.66 متر چای داغ پر کردند. ” دبی شهری پر زرقوبرق و جذاب به لحاظ تفریحات، امکانات مراکز خرید لوکس و …

ایران زیباست؛ آبشار «بهشت باران»در ۶ کیلومتری جنوب غربی شهر ... اگر بخواهیم به بررسی این جاذبه مهم دبی بپردازیم باید بگوییم که دهکده جهانی دبی در اصل یک پارک در فضای باز است که مکانی برای گذراندن ساعاتی بسیار خوش و متفاوت در کنار آشنایی با فرهنگ های مختلف جهانی است و این دهکده یک پارک فضای باز است که 157 روز از سال باز بوده و می توان از آن دیدن کرد و لازم به ذکر است که در ماه های فصل بهار و تابستان از آنجا که هوای دبی بسیار گرم و طاقت فرسا می شود ، این پارک روباز فعالیت نداشته و بسته است ، اما در فصل های خنک تر سال این دهکده جهانی باز بوده و می توانید از تمامی بخش های زیبای این مجموعه دیدن کنید ؛ در ادامه بدانید که دهکده جهانی درست در سال 1997 میلادی برای اولین بار تاسیس گردید و هدف از تاسیس این مجموعه آشنایی ملیت های مختلف با هم می باشد و اکنون هم این مقصود را دنبال می کند به طوری که امروزه نمایندگانی از 32 کشور جهان در این دهکده حضوری پررنگ دارند و بخش های بزرگ و متنوعی به هر یک از این 32 کشور اختصاص داده شده تا معماری ، آثار باستانی ، فرهنگ و سنت ، غذا ، سوغات و همچنین جشنواره های مختلف کشور خود را در بخش های خود در معرض همگان بگذارند و جهانیان را با خود آشنا کنند . اگر به دنبال پارک آبی مقرون به صرفه با محیطی کوچک و خانوادگی هستید، اسپلش پد را پیشنهاد میکنیم. در پارک آبی آتلانتیس چهار استخر مخصوص جوانان ساخته شده که تنها مهمانان هتل آتلانتیس میتوانند از آن استفاده کنند.

مرکز تناسب اندام هتل وکو بسیار مجهز بوده و علاقمندان به بدنسازی می توانند از امکانات آن استفاده کنند. زمانی که شما به این مرکز خرید بزرگ مراجعه کنید در مقابل ورودی آن مجسمه سنگی از اژدهای بزرگ را مشاهده خواهید کرد که ناشی از همین موضوع میباشد. پارک مشرف دبی که نزدیک مردیف است، دارای مجموعه ای عالی از گیاهان و درختان بومی میباشد. گلوبال ویلیج دبی یکی از جاذبههای پربازدید و پرطرفدار امارات است. برج العرب هتلی مجلل در دوبی، امارات متحده عربی است. هتل بزرگ برج العرب را میتوانید انتهای خیابان جمیرای دبی پیدا کنید. یکی از خاص ترین رستوران ها در بین هتل های دنیا رستوران المنتها برج العرب می باشد که در ارتفاع ۲۰۰ متری و با چشم انداز مسحور کننده از شهر دبی و خلیج فارس قرار دارد. برج خلیفه، مدینه الجمیزا، خانه تاریخی الفهیدی، سافاری دبی، قاب دبی، برج تاریخی نهار، دیوار قدیمی دبی، پارک آبی وایلد وادی دبی، شهر کودکان دبی و خلیج الحواز از نزدیک ترین جاهای دیدنی به دهکده جهانی دبی محسوب می شوند. بزرگترین آکواریوم دبی در این پارک آبی قرار دارد که حدود ۶۵۰۰۰ گونه از موجودات دریایی را در خود جای داده است. همچنین شما گردشگران نمایشگاهی در این دهکده را می بینید که در آن هنرهای سنتی ، صنایع دستی و تولیدات داخلی 26 کشور مختلف عرضه می شود و مطمئن هستیم برایتان خیلی جالب و لذت بخش می باشد .جالب است که به قدری این مکان مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است که این مجموعه در سال به طور میانگین 4.5 میلیون بازدید کننده از گردشگران و توریست های را داشته است . ترافیک قبل ساعت ۸ شب نسبتا کمتر است و تفریحات فضای باز و نمایش های زنده لحظاتی رنگارنگ، خاطره انگیز و آرامش بخش را برای گردشگران می سازد.

جالب است بدانید دهکده جهانی دبی به صورت میانگین حدود ۵ میلیون بازدید کننده را میزبانی میکند. شرکتکنندگان این نمایشگاه طی قرعهکشی ممکن است املاک و مستغلات دبی یا زیورآلات برنده شوند. فضای قایقها به قدری بزرگ است که قدمزدن بر روی آنها را ممکن است کرده است. از آنجا میتوانید نمایی از منطقهی قدیمی ایرانی به اسم «باستاکیا کوارتر» را بیینید. واقع شده است. قلعه الفهیدی یکی از آثار قدیمی این منطقه محسوب می گردد که قدمت آن به قرن هجدهم میلادی برمی گردد. در گذشته دهکده جهانی بیشتر بهصورت جشنواره و در فستیوال سیتی دبی فعالیت داشت؛ مجموعه از سال 2005 میلادی بهطور کامل و دائمی به خارج از شهر دبی منتقل شد. افرادی که به گشت و گذار در تمام کشورهای جهان علاقهمند هستند، بازدید از دهکده جهانی دبی یک فرصت طلایی برای آنها است. این منظره فوق العاده برای افرادی که به آبنما علاقه دارند بسیار جالب خواهد بود. درحقیقت دبی، بر روی ویژگی طبیعی شهر خود یعنی سواحل سرمایهگذاری بسیاری خوبی داشته و افرادی زیادی نیز از آن استقبال کردهاند. از ویژگی های این تفریح این است که نیاز به هیچ گونه آموزش خاصی ندارد و بسیاری از افراد می توانند آن را تجربه نمایند. علاوه بر این مسجد جمیرا در منطقه اعیان نشین جمیرا قرار داشته و به همین دلیل به بسیاری از جاهای دیدنی دبی نزدیک است. آتشبازی و رقص فوارهها: دهکده جهانی بهدلیل آتشبازی و رقص فواره یکی از محبوبترین جاهای دیدنی دبی به حساب میآید. شوق شما برای رفتن به دهکده جهانی دبی وقتی زیاد می شود که بدانید قرار است فقط با پرداخت ۱۵ درهم، با جاهای دیدنی معروف و فرهنگ و آداب مردم بیش از ۷۵ دنیا آشنا شوید. بدون شک یکی از زیباترین جاهای گردشگری دبی، ساحل جمیرا است.

این پارک جذاب دارای دو بخش شهربازی و پارک آبی است و همین موضوع باعث می شود گردشگران بدون اینکه گذر زمان را متوجه شوند بیش از نیمی از روزشان به تفریح و خوشگذرانی بپردازند. جدیدترین موزه در دبی همین اتحاد است و بدون شک تاثیرگذارترین آنها! آب و هوای خوب همراه با غذاهای خوش طعم، دهکده جهانی را به مقصد گردشگری دبی برای گردشگران با تور دبی تبدیل کرده است. هر کدام از این موزهها قسمتی از فرهنگ و تاریخ امارات را به گردشگران معرفی میکند. همچنین غذاهای اصیل و سنتی ایرانی برای معرفی به بازدیدکنندگان و فروش به نمایش گذاشته شده است. هر کشوری لباسها، کالاها، سوغاتیها، گلها و غذاهای خوشمزه را به نمایش میگذارد و گردشگران میتوانند غذاهای محلی، کالاهای سنتی و صنایع دستی مربوط به هر قومیتی را خریداری کنند. یک کپی از شاتل فضایی ساخته شده توسط ناسا در سال ۱۹۸۱ که از دبی به فضا پرتاب می شود، بازدیدکنندگان را تا ۶۰۰ کیلومتر بالاتر از زمین می برد. تا پیش از اینکه چرخ و فلک عین دبی ساخته شود چرخ و فلک لاس وگاس بزرگ ترین سازه مشابه دنیا به شمار می رفته است. در عین حال بازدیدکنندگانی که به دنبال سرگرمی های پرهیجان هستند می توانند از انواع وسایل بازی لذت برده و کسانی که عاشق غذا هستند می توانند طعم انواع غذاهای بین المللی را در رستوران ها، کافه ها و کیوسک های غذاهای خیابانی متعدد موجود در این دهکده جهانی بچشند. ماجرا از این قرار است که "عین" در زبان عربی به معنای "چشم" در زبان فارسی و "eye" در زبان انگلیسی است. این دهکده از سال ۱۹۹۷ با مجموعه ای از کیوسک های خرده فروشی آغاز به کار کرد و در طول سال ها رشد بسیار چشمگیری داشته و حالا تبدیل به یکی از مهمترین نقاط گردشگری دبی در فصل زمستان شده است.

احتمالاً کلیپهای بامزه از یک بستنی فروش که هنگام تحویل بستنی به مشتریان با آنها شوخی کرده و با زیرکی و ترفندهای خاصش از تحویل بستنی به آنها سر باز زده و آنها را تا مرز کلافگی پیش میبرد را در فضای مجازی دیدهاید؛ بله این بستنی فروش در غرفه ترکیه در دهکده جهانی دبی مشغول به کار است و اگر دوست دارید در کنار صرف بستنی خود کمی شوخی و خنده را تجربه کنید، یک بستنی سفارش دهید! هندی لین یک کوچه شلوغ کوچک درست در کنار نهر دبی است که مغازههای کوچکی را در خود جای داده و اقلام عبادی برای گردشگران هندو در آن فروخته میشوند. در این نمایشگاه هرشب چندین کنسرت توسط هنرمندان معروف اجرا میشود بنابراین گردشگران این شانس را خواهند داشت که هنرمندان مشهور جهان را در حال اجرای آهنگهای معروف خود در آنجا ببینند. در کنسرت ها و نمایش های شبانه در گلوبال ویلیج، هنرمندان ترکیبی از شگفتی، موسیقی و کمدی را به روی صحنه ای از انواع فرهنگ های جهانی می برند. کنسرتهای زنده: دهکده جهانی محلی ایدئال برای علاقهمندان به موسیقی است؛ چراکه هنرمندان مختلفی در سطح جهانی با اجرای کنسرتهای زنده، روح آنها را جلا میدهند. اولین چیزی که در بخش مصری این مرکز خرید در دبی جلب توجه میکند؛ تزئینات سالن به روح شهر قرون وسطایی قاهره است که زمانی بزرگترین و قدرتمندترین شهر خاورمیانه بود.

در غرفه های یمن شاهد انواع غذاهای سنتی کالاهای رنگارنگ خواهید بود. غرفه هند: این غرفه از آن دست مکانهایی است که تاثیر ماندگاری بر بازدیدکنندگان میگذارد؛ چراکه با گشتوگذار در بازارهای سنتی آن شاهد کالاهای خاص هر منطقه از این کشور خواهید بود و میتوانید با این سرزمین عرفانی تمدنها و فرهنگهای باستانی بیشتر آشنا شوید. در این دهکده جهانی شاهد بیش از ۹۰ نوع فرهنگ مختلف هستید که هر کدام از آنها محصولات خود را در ۲۷ غرفه مجلل و شیک (معروف به پِوِیلیِن)، بیش از ۱۷۵ نوع سواری، بازی و جاذبه های دیگر به نمایش می گذارند. خیابان جشن: در خیابان جشن میتوانید از صرف غذاهای خیابانی همراه با جشنهای شاد لذت ببرید که شما را حسابی سرگرم میکنند. این رستوران بیشتر غذاهای محلی طبخ میکند. وسایل بازی در این شهر بازی یک هیجان و آدرنالین خالص برای شما فراهم می کند! فرقی نمی کند هدف شما از بازدید از گلوبال ویلیج سرگرمی و غذا باشد و یا سرگرمی های فرهنگی شبانه و خرید، به گزارش پرشین وی در هر صورت گلوبال ویلیج برای هر نوع سلیقه ای چیزی دارد. در جاده شیخ محمد بن زائد یکی از دیدنیترین جاذبههای شهر دبی، گلوبال ویلیج دبی، قرار دارد؛ مجموعهای که با نمایش نمادهای فرهنگی از چند کشور دنیا و با چهار بخش اصلی شامل، سالنهای رویداد و کنسرت، کارناوال، خرید و غذا، پذیرای بازدیدکنندگان است.

در حالی که موزه آیندهگفته است که از زمان افتتاحش در پایان فوریه پذیرای بازدیدکنندگان زیادی بوده است (موزه از ارائه هر گونه آمار حضور خودداری کرد)، بهول تأکید کرد که این چیزی بیش از «تجربه یک بازدیدکننده» نیست. نمایشهای فرهنگی نیز به ارائه تصویری از فرهنگ کشورهای مختلف اختصاص دارند. دهکده جهانی دبی یکی از مناطق گردشگری دبی و همچنین معرفی جاذبه های فرهنگی و تاریخی را با ارائه امکانات تفریحی و گردشی تلفیق کرده و در اختیار گردشگران می گذارد و هر ساله گردشگران ببشماری را از سراسر دنیا را سمت خود جذب می کند . برای گردشگرانی که میخواهند نمایشهای بدلکاری محبوب دهکده جهانی را بهتر تماشا کنند، گزینه جدیدی به نام «جایگاه ستاره» (Star Seating) اضافه شده است. علاقهمندان به محله بستکیه دبی بهتر است بدانند که فرهنگ و سنت ایرانی در غرفههای این جشنواره هم به چشم میخورد. اگر میخواهید در عمق منطقه بروید، بهتر است از یک وسیله نقلیه خودرویی با موتور قوی استفاده کنید. شناخت تفریحات ارزان دبی به شما کمک میکند حتی اگر با تورهای مسافرتی هم دبی هم سفر میکنید، اوقات فراغتتان را با هزینه کم پر کنید و دبی را با جزئیات کامل بگردید. گردش خود را از بر دبی (Bur Dubai) آغاز کنید، جایی که میتوانید از میان مسیر پر پیچوخم کوچهها، بادگیرها و خانههای حیاطدار الفهیدی قبل از رسیدن به موزه دبی که در قلعه الفهیدی، قدیمیترین ساختمان شهر واقع شده است و قدمت آن به ۲۰۰ سال قبل بازمیگردد، عبور کرده و رنگ و بوی دبی را در قدیم، حس کنید. خریداران بهترین معاملهها را در طول جشنواره خرید انجام میدهند، جایی که یک برند در مکانهای انتخابی تخفیف ویژهای را برای مدت زمان محدود ارائه میکند. با بازدید از این مکان می توانید با اقوام و ملیتهای مختلف نیز آشنا شوید چرا که در هر جایی آنها را مشغول عکاسی و خرید و صحبت خواهید دید.

مرکز خرید وافی شامل ۳۵۰ فروشگاه منحصربهفرد میشود و بهعنوان یکی از مقاصد خرید و جاذبه های گردشگری دبی، تجربهای عالی از خرید را به گردشگران عرضه میکند. نمایشهای خیابانی: اجراکنندههای خیابانی مانند تکچرخ سوارها، شعبدهبازها، آکروباتبازها و غیره از طریق اجراهای جادویی خود، گردشگران را به وجد میآورند. بزرگترین کنسرت مجازی راک تاریخ از طریق صحنه اصلی گلوبال ویلیج (پروژکتورهای حاضر در محل) و بصورت آنلاین از طریق کانالهای اجتماعی آن، نمایش داده می شود. هرکدام از این غرفهها با بنای معروف و سمبل آن کشور تزیین شدهاند و در آن انواع البسه، صنایع دستی سنتی، غذاهای محلی و سوغاتیهای آن کشور نمایش داده شده و به فروش میرسد. از امکانات رفاهی دیگری که در اطراف این موزه آینده دبی قرار گرفته است می توان به انواع مختلفی از کافه ها و رستوران ها با غذاهای متنوع متناسب با هر ذائقه و سلیقه ای اشاره کرد که می توانید بعد از گشت و گذار و بازدید موزه، خودتان را به صرف یک غذای خوشمزه دعوت کرده و لذت سفرتان را دو چندان کنید. این دهکده یکی از بهترین مکانها برای تفریح در دبی به شمار میرود و افراد با هر سن و سالی در این مکان میتوانند اوقات خوشی را در این دهکده تجربه کنند. ساعات فعالیت این ساحل و همچنین پارک ان همه روزه از ساعت 9 صبح الی 10 و همچنین روزهای تعطیل و آخر هفته ها تا ساعت 11 شب قابل استفاده بازدید کنندگان، مسافران، توریست ها و همچنین ساکنان دبی می باشد.

دهکده جهانی دبی، مرکزی تفریحی، فرهنگی، تجاری، هنری است و مسافران میتوانند با تمام ویژگیهای کشورهای مختلف از نزدیک آشنا شوند.در حقیقت این دهکده یک پارک بزرگ و رو باز است که در فصلهایی که گرمای هوا طاقت فرسا نیست، از بازدید کنندهها میزبانی میکند. دهکده جهانی دبی مکانی تفریحی، فرهنگی و جذاب برای شهروندان و مسافران دبی است. این نمایشگاه چهار بخش اصلی دارد که عبارتند از: بخش رویدادها و کنسرتها، بازیهای تفریحی، بخش خوراکیها و مراکز خرید. دهکده جهانی دبی از بخشهای مختلفی تشکیل شده است که شامل غرفهها، رویدادها و نمایشها، کارناوال و غذاخوریها میشود. پیشنهاد میکنیم در صورتی که با تور دبی به این شهر سفر میکنید، بازدید از دهکده جهانی را در اولویت برنامه سفر خود قرار دهید. این مکان دیدنی نمادین که به شکل بادبان طراحی شده است، مجموعه ای از لیموزین ها و یک سکوی خصوصی را در خود جای داده است. این استراحتگاه با ارائه مناظر مسحورکننده خلیج عربی و مضمون اسطوره آتلانتیس، چند عنصر عربی متمایز را در خود جای داده است. صنایع دستی و ماسک ­های ونیزی موجود در این غرفه ها هر بازدیدکننده ­ای را مجذوب خود می کند. همانطور که اشاره کردیم، دهکده جهانی دبی به نوعی یک پارک یا شهربازی بزرگ محسوب میشود که شما را ساعت ها سرگرم می کند. این نمایشهای جالب را میتوانید در آخر هفتهها تماشا کنید. دهکده جهانی میزبان 40,000 نمایش فوقالعاده در یک فصل است که شامل نمایشهای کودکانه و اجراهای زنده بینالمللی میشود. یکی دیگر از گروههای بینالمللی که بهخاطر درخواست مردم، در فصل جدید 2022 در این محل هنرنمایی خواهد کرد، گروه کلمبیایی «AAIJAA» نام دارد که با درامهای خود، علاقهمندان را سرگرم میکنند.

اگر بلیت دهکده جهانی دبی را به صورت آنلاین خریداری کنید به گزارش پرشین وی از ۱۸ درهم امارات و اگر از خود محل تهیه کنید از ۲۰ درهم امارات شروع می شود (در برخی منابع ورودیه کلی آن را ۱۵ درهم ذکر کرده اند). این مسیر پیادهروی روز ۲۰ ژوئن بهروی عموم باز میشود و ورود به آن رایگان است. این هتل ها گزینه مناسبی برای اقامت در مقابل این جاذبه زیبا و سازه ی غول پیکر در دبی می باشد. هزینه بازدید از گلوبال ویلیج دبی 15 درهم برای هر نفر می باشد. در این مجموعه هر کشور دارای غرفههایی است که نمادهای معروفی از هر کدامشان در آن به چشم میخورد، علاوه بر این شما میتوانید در حین بازدید از غرفهها با سوغات، صنایعدستی و البسه هر کشور آشنا شده و در صورت علاقهمندی برای یادگاری خریدی هم انجام دهید. در هر کدام از غرفهها بخشهای مختلفی وجود دارند و شما میتوانید در بازدید از این دهکده، از غرفههای کشور مورد علاقه خود بازدید کنید. برپایی این نمایشگاه از سال 1996 آغاز شده و امروزه بیش از 5 میلیون نفر سالانه از آن بازدید میکنند. غرفه ترکیه: در طول بازدید از دهکده جهانی حتما به غرفه ترکیه بروید و از میان صنایع دستی این کشور نظیر ظروف شیشهای و سرامیک سنتی آناتولی، خرید متفاوتی انجام دهید. از بناهای معروف کشورهای مختلف که بازدید کنید، با نحوه معماری در کشورهای مختلف آشنا می شوید. در نتیجه با نگاه کردن به خانه های آن متوجه شباهت معماری این محل با مناطق جنوبی ایران خواهید شد. آنقدر تنوع آبزیان دریایی در این آکواریوم بالا بوده که در همان نگاه اول شما را مغلوب خود میکند. آب زیبای دبی یکی از جاذبههای گردشگری این شهر است که در آن بسترهای آبی و کفهای نرم باعث شدهاند تا این منطقه به عنوان یکی از بهترین مکانهای برای شنا و نگاه به منظره شناخته شود.

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومجی بازنشر شده است.دبی، مجللترین مقصد گردشگری امارات متحده عربی که با اقلیم بیابانی و گرمای جانفرسا شناخته میشود، به زمستانهای خوشایندی مفتخر است که استثنای آن، آبوهوا به شمار میآید. با توجه به آب و هوای گرم و خشک دبی و ازآنجا که دهکده جهانی دبی در پارکی با فضای باز برگزار میشود، این دهکده تنها در فصلهای خنک تر سال فعالیت دارد و در فصل بهار و تابستان تعطیل می باشد. جهت مشاهده نرخ ویژه ویزای دبی اینجا کلیک کنید. این دریاچه دارای مناطق سایهدار، آتشسوزی، و امکانات دستشویی است، بر این اساس برای گذراندن زمان لذت بردن از فضای باز اینجا عالی است. بخش فضای تو خالیِ بیضوی شکل نیز نمایانگر ابتکار و نوآوری است. در این بخش همانطور که بر تیوب سوار شدهاید به سمت رودخانه خروشان و آبهای متلاطم با مسافت ۱.۶ کیلومتر هدایت میشوید. ساخت بخش های اصلی این چرخ و فلک در جزیره آبهای آبی انجام شده است و طبق ادعای سازندگان آن، پروژه احداث آن تا پایان سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهد شد. اگر تمایل دارید یک نمای کلی از شهر دبی از آسمان ها ببینید، سوار چرخ و فلک بزرگ شهربازی دهکده جهانی دبی شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.