آموزش ریاضی به کودکان

۹۴۴ بازديد

 

۲٫ تعدادی مهره رنگی یا حبوبات تهیه کنید و آن ها را با نظم خاصی کنار هم بچینید. چرتکه از یک قاب، چند میله و تعدادی مهره تشکیل شده است. اگر همچنین تصوری از چرتکه دارید، کمی از متد امروزی آن عقب مانده اید. همانطور که گفته شد چرتکه با افزایش تمرکز، بهبود قدرت تحلیل مسائل و افزایش قدرت تخیل و تصویرسازی در کودکان، نوجوانان و محصلین توانسته است جای خود را در دنیای آموزشی امروزی باز کند. این تمرین پیوسته سبب بهبود مهارت های تجسم سازی می شود. 2. یکی از ویژگی های این کتاب اینه که تمرین ها از آسون به سخت چیده شدن. با توجه به ۳ ساعته شدن ریاضی ۳ پودمانی در هنرستانها تغییرات زیر در سال تحصیلی جدید به صورت زیر می باشد. همچنین ذهن آن ها نیز در انجام کارها و حل مسائل خلاقانه تر عمل می کند. ریاضی جدای از اینکه یکی از مهم ترین و چالشی ترین دروس مدرسه محسوب می شود، جزء کاربردی ترین علوم در زندگی همه انسان ها به شمار می آید.

در کتاب کار علوم اول خیلی سبز سعی شده که با ایجاد عکس ها و پرسش های فراوان کل مطالب کتاب درسی به دانش آموز تفهیم شود. ممکن است شما نیز این جمله را شنیده باشید که ذهن و مغز کودکان زمانی بهتر کار می کند که دست آن ها بیشتر و بهتر کار کرده باشد. طول مکعب ها را با هم مقایسه کنید برای مثال ۵ مکعب طول بیشتری نسبت به ۴ مکعب دارد. در این کتاب هم همانند کتاب کار ریاضی خیلی سبز و کتاب ریاضی شاهکار گاج از تصاویر زیادی برای آموزش و تقویت حل مسئله استفاده شده اما بطور کلی میتوان گفت سطح آن بالاتر است. کودکان با استفاده از کار با چرتکه می توانند مهارت های حرکتی را یاد بگیرند. فصل ششم آشنایی دانشآموزان با مفهوم جمع و تفریق است و به آن ها با استفاده از ابزار مختلف عمل جمع و تفریق نمایش داده می شود. ممکن است فعالیت های دست ورزی در نظر شما کاملا ساده باشد اما انجام این فعالیت ها به رشد ذهنی و مغزی فرزندان شما کمک می کند. در ادامه چند ایده و فعالیت برای دست ورزی به شما معرفی می کنیم. 4- بعد از مقابله یک به یک عبارت مقابل را بیان می کنیم .

اطلات را پردازش کنند و از همه مهم تر با مشکلات مقابله کنند. ریاضی یکی از دروس مهم و پیچیده کلاس اول ابتدایی است که برخی از دانشآموزان در یادگیری آن مشکل دارند. برخی از کودکان علاقهی زیادی به یادگیری ریاضی ندارند؛ پکیج آریو یکی از پیشگامان در زمینه آموزش بهتر و سریعتر ریاضی و شمارش اعداد به کودکان است. این بازی برای آموزش ریاضی از اول تا آخر نیز مورد استفاده قرار میگیرد و برای مفاهیم آموزش الگوهای عددی، شمارش چندتاچندتا و شمارش معکوس کاربرد دارد. بچههای دبستانی یادگیری از طریق بازی را به یادگیری بر اساس قواعد مدرسهای ترجیح میدهند. آنها را بر اساس اندازه، رنگ یا کاری که انجام میدهند مرتب کنید (به عنوان مثال، تمام اتومبیلهای موجود در یک دسته، همه حیوانات در دسته دیگر). اگر چه آموزش چرتکه ، یک نوع آموزش ریاضی بر مبنای بازی است؛ اما آموزش محاسبات با روش یوسیمس، دستاورد های بیشتری برای کودکان به همراه خواهد داشت که می توان از افزایش اعتماد به نفس به عنوان اصلی ترین آن، نام برد. همچنین کودک به صورت ذهنی توانایی جمع، ضرب، تقسیم و تفریق اعداد در چرتکه را کسب کرده و به درس ریاضیات به عنوان سرگرمی نگاه میکند. بیایید به دنیای ریاضیات ابتدایی شیرجه بزنیم و آن را به یک سفر هیجان انگیز برای دانشمندان کوچکمان تبدیل کنیم!

اینبار قرار است النور می در کتاب ریاضی با موشی 9: آلبرت به اردو میرود از سفر دستهجمعی آلبرت و دوستانش برایمان بگوید و ما را به بازی هیجانانگیز ریاضی مهمان کند. سفر از اصفهان به مشهد با هواپیما راحت تر است؟ آموزش شمارش اعداد به کودکان و دانش آموزان پیش دبستانی تا سال اول ابتدایی یکی از پایههای اساسی یادگیری ریاضی است. والدین با تهیه پکیج آموزش اعداد و شمارش که از جنس چوب با رنگهای شاد و متنوع ساخته شده است؛ میتوانند شمارش اعداد را از 1 تا 9 با بازی به کودکان آموزش دهند. این پکیج شامل ابزارهای آموزشی از جنس چوب است که دارای رنگهای شاد و جذاب است؛ با استفاده از این پکیج میتوانید در مدت کوتاهی آموزش اعداد ریاضی اول دبستان به کودکان را تمام کنید. چوب خط آموزش ریاضی، یک بسته حاوی 60 عدد چوب در رنگهای متنوع است. استفاده از این بسته ها مخصوصا در مقاطع ابتدایی بسیار توصیه می شود و از اهمیت بالایی برخوردار است. در کمال تعجب خود آن ها راه حل های عجیبی را برای سؤال پیدا می کنند.

یادگیری اعداد و شمارش اولین و مهم ترین موضوع در یادگیری ریاضی است که در این محصول به صورت ویژه ای ابزارهای متنوعی برای آن طراحی شده است؛ پس از یادگیری شمارش افراد می توانند به یادگیری سایر موضوعات مهم ریاضی روی آورند. این ابزار چوبی شمارش اعداد مرحلهای را به کودکان آموزش میدهد و آشنایی باارزش اعداد از یک تا ده نیز از طریق این بازی جذاب امکانپذیر است. همچنین این پکیج شمارش مرحلهای را به کودکان آموزش میدهد. آهنگ های شمارش زیادی به صورت آنلاین موجود است که می توانید از آنها استفاده کنید، یا می توانید آهنگ های شمارش خود را ایجاد کنید تا تجربه را شخصی تر کنید. هنگامی که کودک درک اولیه ای از شمارش داشته باشد، می توانند از چرتکه برای انجام محاسبات پیچیده تر استفاده کند. یکی دیگر از مفاهیم آموزش ریاضی اول ابتدایی، مفهوم دستههای یکی، دهتایی و صدتایی است، این مفهوم پایههای اولیه یادگیری جمع و تفریق، ضرب و یا تقسیم است.

یکی از مجموعههای تازه ابداع پکیج آموزش ریاضی اول ابتدایی آریو است. ریاضی یکی از دروس مهم و پایه برای تمامی افراد است؛ امروزه پکیجها و ابزارهای متنوعی برای آموزش و یادگیری ریاضی ابداع شدهاند. آموزش محاسبات ریاضی به صورت ذهنی و با چرتکه یکی از کلاسهایی است که امروزه برای بسیاری از خانوادهها جذاب شده و میخواهند که فرزندان خود را به این کلاسها بفرستند. از آنجا که دانش آموزان روشهای مختلفی در یادگیری دارند، به صورت همزمان به توانایی و مهارت در انجام یک فعالیت نمیرسند بنابراین باید در آموزش و تدریس صبور و شکیبا باشید و فرصت یادگیری را از هیچ دانش آموزی سلب نکنید. ایجادمحلی برای آموزش ریاضی درکلاس درس و تدارک وسایل خاص که در دسترس کودکان باشد و در نظر گرفتن برنامه ها ، فرصت ها و فعالیت هایی که آنان به راحتی بتواننداز آن ها استفاده نمایند . همراه کردن این فرمول ها با فعالیت های دیگری مانند دیدن و لمس کردن اجسام، درک و یادگیری مباحث دشوار و گیج کننده را برای دانش آموزان آسان تر می کند.

برگزاری کلاس های چرتکه در تهران نیز با پیروی این از ساختار برگزار می گردد. دانش آموزان به سبکهای متفاوتی میآموزند و روش یادگیری متفاوتی دارند، در کتاب ریاضی کلاس اول ابتدایی فعالیتهای مختلفی مناسب با انواع یادگیری گنجانده شده است. این بازی برای آموزش ریاضی اول دبستان جمع و تفریق بسیار کاربردی است؛ با این بازی جمعهای نظام دار، مفهوم طول و نیز جمع و تفریق را بهخوبی آموزش میدهد. تشخیص اعداد دیجیتالی از اعداد فارسی برای کودکان کاری کمی دشوار است؛ با این ابزار میتوان شرایطی را فراهم آورد تا کودکان بهراحتی قدرت تشخیص اعداد دیجیتال از نوع دیگر را بهخوبی پیدا کنند، این ابزار اعداد صفر تا نه را آموزش میدهد. کودکان با استفاده از این چوبهای رنگی علاقه ی بیشتری به یادگیری دسته بندی پیدا میکنند. کودکان در سال ابتدایی، علاقه بیشتری برای یادگیری بصری دارند و مفاهیم بصری راحتتر بر ذهن کودک نقش میبندد. اما تاثیر مستقیم iMaths بر یادگیری دیگر علوم و مفاهیم درسی در ایران مورد بررسی قرار نگرفته است(چند تحقیق در حال طراحی است) اما مشاهدات مربیان و گزارشات والدین حاکی از بالا رفتن تمرکز و دقت کودکان، ارتقاء مهارت فکر کردن، هماهنگی بیشتر چشم و دست، درک فضایی و افزایش علاقه مندی به آموختن است که می تواند مقدمه پیشرفت در دیگر دروس باشد.

این کتاب در 126 صفحه تالیف شده و یکی از بهترین منابع کمک آموزشی علوم اول دبستان است. پکیج آموزشی آریو یکی از قدرتمندترین پکیجهای موجود در زمینه آموزش ریاضی اول دبستان با بازی است. این کتاب یکی از بهترین کتاب های ریاضی اول دبستان است که مهارت حل مسئله را در دانش آموزان تقویت می کند. دانامس رشته آموزش محاسبات چرتکه ای داناکو بوده که دارای ۱۲ ترم آموزش همراه با روش های محاسباتی ۴ عمل اصلی و جذر ، توان و درصد می باشد. 84 مداد داریم آنها را به دسته های 42 تایی تقسیم می کنیم چند دسته می توان ساخت؟ این بسته بندی ها در سراسر جهان استفاده می شود تا به معلمان و دانش آموزان در پیشرفت آن ها کمک کند. به دلیل آن که آموزش چرتکه باعث افزایش توانایی شناختی در کودکان می شود، آن ها قادر خواهند بود از این توانایی ها، در سایر عرصه های زندگی، استفاده بهینه کنند. در ادامه به چند مورد از مزیت های این کیت ها اشاره می کنیم. سپس به هر کدام از بازیکنان یک پیراهن و 10 دکمه بدهید که دکمه ها را روی پیراهن ها قرار دهد.

سپس یک خط زیر عدد پایین بکشید. بعد از این سوال هر یک از مداد ها را به بچه ها بدهیم و سپس بیان می کنیم که تعداد مداد ها کمتر از تعداد بچه ها است که این جمله توسط بچه ها ی کلاس تکرار می شود. بنابراین، ایجاد یک فضای خلاقانه و حس آزادی برای دانش آموزان، می تواند در موفقیت و پیشرفت های عملی و علمی آن ها بسیار مفید باشد. دانش آموزان و کودکان با انجام بازی های دست ورزی، مهارت های بسیاری را مانند استدلال و تفکر می آموزند. نمونه های فراوانی از معماهای یک نفره بازی بلاک آس در قالب های گوناگون روانه بازار شده که وسیله کمک آموزشی بسیار موثری در تقویت درس ریاضی به دانش آموزان دوران ابتدایی می باشد. دومین درسی که بهش می پردازیم علوم اول ابتدایی است. 1. دومین کتابی که برای علوم معرفی میکنیم کتاب کارپوچینو علوم اول گاج است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با چگونه بچه ها را به ریاضی علاقه مند کنیم وب سایت خود باشید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.