زمان پیرایش درختان

۴۷۷ بازديد


اگر به این فکر می کنید که چه زمانی درختان میوه خود را هرس کنید، پاسخ این سوال به اهداف شما بستگی دارد. آیا می خواهید اندازه یک درخت سنگین را کاهش دهید؟ یا می خواهید یک درخت میوه جوان را تشویق کنید تا سریعتر رشد کند؟ هرس درختان میوه مناسب، در زمان مناسب سال، می تواند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند.

اگر نمی دانید در چه فصلی درختان را هرس کنید، پاسخ به سوالات زیر در پارت نیوز به شما کمک می کند:

آیا درخت شما آنقدر بلند است که نمی توانید به راحتی برداشت کنید؟

هرس درختان بزرگ مانند درختان بزرگ گیلاس را در اوایل بهار در نظر بگیرید تا اندازه آنها کاهش یابد.

آیا می خواهید درخت جوان یا تازه کاشته شده شما به سرعت رشد کند یا فقط یک درخت ریشه برهنه کاشته اید؟ در اواخر زمستان هرس کنید تا رشد شدیدی داشته باشید.

بنابراین، هرس زمستانه برای درختان جوان مفید است زیرا باعث رشد شدید می شود. اگر می خواهید درخت میوه خود را کوچک نگه دارید، بهتر است آن را در تابستان هرس کنید.

هنگام انتخاب زمان هرس درختان میوه باید عوامل دیگری را در نظر بگیرید.

آیا درخت شما مریض است؟ آیا چند شاخه شکسته است؟ آیا درخت شما میوه های بی کیفیت زیادی تولید می کند؟ آیا در آب و هوای بسیار سرد زندگی می کنید که هرس اواخر تابستان و پاییز می تواند خطرناک باشد؟ در این مقاله به بررسی برخی از این سوالات خواهم پرداخت.

هرس درختان میوه به عنوان مدیریت انرژی

به طور کلی، هرس زمستانه درختان میوه منجر به رشد قوی تر می شود، در حالی که کاشت تابستانی رشد را کند می کند. اما چرا اینطور است؟ این به چرخه طبیعی انرژی درخت شما مربوط می شود. درختان میوه در زمان مناسبی از سال پیوند داده می شوند و به پرورش دهندگان کمک می کنند تا انرژی درختان میوه خود را مدیریت کنند.

هرس درختان میوه در زمستان

در پاییز، درختان میوه انرژی برگ های سبز خود را برای ذخیره سازی در زمستان به سیستم ریشه منتقل می کنند. هنگامی که انرژی از برگ ها تخلیه می شود، برگ ها زرد و قهوه ای می شوند و از درخت می افتند.

درختان میوه در طول ماه های زمستان به سختی رشد می کنند (ریشه های آنها هنوز در حال رشد هستند، اما ما در مورد رشد برگ صحبت می کنیم). بنابراین، درخت شما تنها از درصد کمی از مواد مغذی ذخیره شده برای زنده ماندن در زمستان استفاده می کند. بیشتر انرژی باقیمانده برای فصل بهار، زمانی که درختان میوه از خواب خارج می شوند، ذخیره می شود. جوانه های آنها باز می شود و درختان به انرژی ذخیره شده خود برای تحریک گلدهی، تولید برگ، انشعاب و رشد ریشه نیاز دارند.

بهترین زمان برای هرس درختان میوه فصل زمستان است

هرس زمستانی فوق العاده است زیرا درخت خشک و بدون برگ و گل و میوه است. بنابراین، دیدن ساختار درخت و تصمیم گیری در مورد پریدن آسان خواهد بود. با این حال، برخی از باغداران از هرس درختان میوه در اوایل زمستان اجتناب می کنند. زیرا در ابتدای زمستان رشد شاخه ها کند می شود و درخت نمی تواند زخم های ناشی از بریدگی را التیام بخشد. با این حال، اواخر زمستان زمان بسیار خوبی برای هرس درختان است. شما به راحتی می توانید ساختار درخت خود را ببینید و مطمئن باشید که درخت شما به زودی می تواند آن زخم ها را در بهار التیام بخشد.

با هرس زمستانی رشد را تسریع کنید

هنگامی که درخت خود را در اواخر زمستان یا اوایل بهار هرس می کنید، رشد را تحریک می کند. زیرا زمانی که شاخه های بی کیفیت را حذف می کنید و بهترین شاخه ها را برای نگهداری انتخاب می کنید. این بدان معناست که وقتی بهار می آید، درخت انرژی خود را برای رشد شاخه های بی کیفیت هدر نمی دهد، بلکه انرژی خود را بر روی رشد بهترین شاخه ها متمرکز می کند.

به عنوان مثال، اگر درخت میوه شما 100 شاخه دارد. بنابراین لازم است که هر یک از این شاخه ها رشد کنند و هر شاخه قسمت کوچکی از انرژی ذخیره شده را به دست آورد. اما پس از هرس، درخت شما تنها 75 شاخه خواهد داشت و هر شاخه انرژی بیشتری را برای رشد بهتر و تولید میوه با کیفیت بهتر اختصاص می دهد.

هرس درخت میوه بهاره

با نزدیک شدن به بهار، روزها طولانی تر و هوا گرم می شود و درخت شما بیدار می شود. ریشه های درخت مقدار شگفت انگیزی از انرژی یا قند ذخیره شده دارد که برای رشد در بهار استفاده می کند. جوانه های درخت شما باز می شوند و برگ ها، گل ها، میوه های کوچک و شاخه های جدید ظاهر می شوند.

بهار بهترین زمان برای هرس درختان است

برخی از باغداران دوست دارند در بهار پس از جوانه زدن و ظاهر شدن گل و برگ درخت را هرس کنند. مزیت هرس در این زمان این است که می توان شاخه هایی را که در زمستان زنده نمانده اند شناسایی و حذف کرد. این امر به ویژه برای کسانی که درختان میوه حساسی مانند هلو یا زردآلو پرورش می دهند صادق است.

هرس بهاره درختان را به اندازه هرس اواخر زمستان تشویق به رشد نمی کند. این به این دلیل است که درخت قبلاً از مقداری انرژی ذخیره شده خود برای تولید برگ، گل و رشد شاخه های مختلف خود قبل از هرس استفاده کرده است. اگر می خواهید درخت بزرگ فشرده تر باشد، بهار زمان مناسبی برای هرس یک درخت میوه بزرگ است.

هرس درختان میوه در تابستان

پس از کند شدن رشد درخت بهار و کاهش مواد مغذی ذخیره شده، درخت شما می تواند از بقیه تابستان برای جبران مواد مغذی استفاده کند. درخت شما اکنون به طور کامل برگ‌دار شده و از طریق فتوسنتز انرژی تولید می‌کند، که بخشی از آن برای رشد در تابستان استفاده می‌شود. انرژی باقیمانده در زمستان، زمانی که چرخه دوباره شروع می شود، توسط ریشه ها جذب می شود.

بهترین زمان برای قطع درختان تابستان است

برش تابستانی مزایای زیادی دارد. از آنجایی که درخت شما ذخایر انرژی ندارد و در نتیجه هرس تابستانی آنقدر قوی نمی شود، این می تواند به شما در کاهش اندازه درخت بزرگ کمک کند. انتخاب های خوب برای هرس بهاره یا تابستانی شامل درختان گیلاس عظیم است که اگر تنها بمانند می توانند تا سه طبقه رشد کنند!

هرس اولیه شما چه در زمستان باشد و چه اوایل بهار، می توانید هرس را در طول تابستان ادامه دهید. اکنون زمان برداشتن شاخه های جدید شکسته، متقاطع (به هم پیوسته) یا بیمار است.

هرس درختان میوه در پاییز

پس از آفتاب شدید تابستان، درخت شما برای خودش غذای زیادی تولید کرد. این کار از طریق فتوسنتز انجام می شود: فرآیندی که در آن درخت نور خورشید را به قند تبدیل می کند که در برگ ها ذخیره می شود. هنگامی که هوا سرد می شود، درخت آماده خوابیدن می شود و این قندها را برای نگهداری در زمستان به ریشه های خود منتقل می کند.

چرا قطع درختان میوه در پاییز اشتباه است؟

اندازه گیری پاییز ایده خوبی نیست. زیرا هر بار که شاخه ای از درخت را می برید، زخم دائمی ایجاد می کنید و در پاییز رشد آن کند می شود و درخت ممکن است نتواند زخم را التیام بخشد.

درختان میوه بیمار را هرس کنید

آیا نمی دانید چه زمانی درختان میوه بیمار را هرس کنید؟

البته در هر زمانی از سال می توانید این کار را انجام دهید. مشکلات بیماری معمولاً در زمستان راحت تر قابل تشخیص است زیرا شاخه های درخت شما برهنه هستند. یا می توانید تصمیم بگیرید تا پایان زمستان صبر کنید تا زخم به سرعت خوب شود. همچنین، بیشتر عفونت ها در طول ماه های زمستان فروکش می کنند. اما اگر در زمستان یا تابستان متوجه یک شاخه عفونی شدید، معمولاً بهتر است آن را بردارید تا از گسترش بیماری (مانند گال سیاه، شانکر یا سوختگی) در امتداد کناره آن – داخل درخت به درختان مجاور جلوگیری شود.

نکته مهم این است که بتوانید مشکل بیماری را شناسایی کنید، بدانید که هرس یک درمان موثر است یا خیر، و بدانید که برای درمان بیماری چند شاخه باید هرس و هرس شود.

چگونه گل و گیاه و درختان میوه بکاریم؟

هرس بخشی ضروری از مراقبت از درختان میوه است. اما اگر درخت میوه خود را به درستی آبیاری نکنید، می توانید ضرر بیشتری نسبت به سود داشته باشید. بنابراین، اکنون که می دانید چه زمانی درختان میوه را هرس کنید، مهم است که یاد بگیرید چگونه درختان خود را هرس کنید. نکته مهم در جذاب و پربار نگه داشتن درختان میوه، هرس سالانه است. نگران نباشید، هرس جراحی مغز نیست که نتوانید انجام دهید.

اکثر باغبان ها به شما خواهند گفت که میوه های مختلف به روش های مختلف برداشت می شوند، که تا حدودی درست است، اما یک فرآیند سه مرحله ای ساده وجود دارد که برای اکثر درختان میوه کار می کند.

در خارج از جنگل، اکثر ما درختان میوه و دانه (سیب، گلابی و غیره) یا میوه های هسته دار (هلو، گیلاس، زردآلو، آلو و غیره) می کاریم. این روش سه مرحله ای برای هر دو طرف کار می کند. در حالی که هرس تابستانی هیچ آسیبی به درختان نمی‌زند، هرس زمستانی آسان‌تر است، درخت بدون برگ است و می‌توانید به وضوح ببینید که چه می‌کنید.

مرحله 1: تمیز کردن

با بریدن چوب مرده، آسیب دیده یا بیمار شروع کنید. آیا جوانه ها از قاعده درخت می آیند؟ اگر چنین است، از شر آنها خلاص شوید - زیرا از نظر فنی به آنها "مکنده" می گویند و از پایه بیرون می آیند، نه از تنه بالایی که شاخه های میوه دهنده از آن بیرون می آیند.

در مورد شاخه های مستقیم مشکوک که از برخی از شاخه های اصلی رشد می کنند چطور؟ این شاخه های عمودی، کاملاً عمودی یا "آبشار" نیز باید حذف شوند.

تمام این مراحل هرس تمیز کردن بود. مهم است که شاخه ها را به سمت شاخه بزرگتری که از آن رشد می کنند هرس کنید و شاخه ها را از پایه هرس کنید و قسمتی از پایه (میخ یا شاخه) باقی نماند. زیرا اگر شاخه ها را از پایین نبرید این مکان پس از مدتی به دلیل عدم رشد می میرد و می پوسد و به محل ورود آفات و بیماری ها تبدیل می شود.

مرحله 2: تخصیص

هدف از نازک شدن اجازه دادن نور و هوا به داخل سایبان است. باعث افزایش تولید میوه و کاهش مشکلات آفات و بیماری ها می شود.

ابتدا شاخه هایی را که از مرکز درخت عبور می کنند یا با شاخه های دیگر از هم جدا می شوند. بعد از اینکه آنها را برش دادید، عقب بایستید و تماشا کنید. به دنبال شاخه هایی با فاصله یکنواخت از مرکز به شکلی دلپذیر و فراکتال مانند باشید.

آیا می بینید که در کجا بسیاری از شعبه ها با هم رقابت می کنند؟ به عنوان مثال، دو یا چند شاخه می توانند از یک خط منشعب شوند و به خطوط کوچکتر روی یکدیگر تبدیل شوند یا از چیزهای متفاوت اما مشابه که یکی از دیگری آویزان است. در این مرحله همه شاخه ها را به جز یک شاخه ببرید و یک شاخه خوب با شکل شاخ خوب بکارید (حدود ساعت 2 تا 10 از مرکز درخت). شاخه‌های پهن می‌توانند در زمستان سنگین شده و بشکنند و شاخه‌های نازک می‌توانند منجر به شاخه‌های بلند و بلندی شوند که میوه آن‌قدر زیاد است که قابل برداشت نیست.

در مرحله بعد، نازک کردن درخت را ادامه دهید تا جایی که فضای کافی بین 6 تا 12 اینچ در اطراف هر شاخه داشته باشید. هر چه شاخه ها کوچکتر باشند، می توان آنها را نزدیکتر قرار داد. مانند هرس، تمام نازک شدن باید همسطح با شاخه ها انجام شود.

مرحله 3: سرزنش درخت (بازگشت)

آخرین مرحله ساده ترین است - شما اساساً درخت را قطع می کنید. هدف این است که قسمت بیرونی درخت را بریده و شاخه ها را به جای بلند و نازک کوتاه تر و ضخیم تر کنیم. این کار از شکستن شاخه ها در زیر وزن میوه جلوگیری می کند، اما پومولوژیست ها (دانشمندان میوه) به شما خواهند گفت که این عمل هورمون های رشد را در تاج درخت نیز فعال می کند و در نتیجه درختان کوچکتر و پربارتر به وجود می آیند.

هرس درختان شامل 20 تا 30 درصد از رشد سال گذشته است. رشد سال گذشته را می توان از رشد دو سال قبل از طریق حلقه چروکیده پوست اطراف هر ساقه متمایز کرد. بسته به قدرت درخت، این می تواند از دو اینچ (5 سانتی متر) تا 4 فوت (121 سانتی متر) از نوک هر شاخه باشد.

برخلاف مراحل قبلی، این برش ها برای هر شاخه به روشی متفاوت انجام می شود. محل برش واقعی نیز مهم است. هر شاخه را حدود یک چهارم اینچ بالاتر از جوانه ببرید تا در جهتی باشد که می خواهید شاخه در سال آینده رشد کند. به عنوان مثال، اگر شاخه بعدی سمت چپ در سمت چپ است، این کار را با جوانه سمت راست شاخه تکرار کنید.

نکات ختنه

برای برش تمیز و آسان از تیز کن استفاده کنید. اگر تیز کردن بلد نیستید، بسیاری از فروشگاه های لوازم یدکی و لوازم کشاورزی با پرداخت هزینه ای ناچیز این خدمات را ارائه می دهند.

به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، تیغه های قیچی خود را به مدت 30 ثانیه در محلول ایزوپروپیل الکل فرو کنید تا قبل از هرس درخت بعدی، آنها را ضدعفونی کنید.

هرس ها را در اطراف درخت جمع آوری و دور بیندازید – به خصوص اگر حاوی عوامل بیماری زا باشند.

نتیجه

هرس بخش مهمی از مراقبت از درختان میوه است. اگر می خواهید یک درخت جوان یا تازه کاشته شده سریع رشد کند، می توانید آن را در پایان زمستان هرس کنید تا رشد شدیدی داشته باشید. این بدان معنی است که وقتی بهار می آید، درخت انرژی خود را با رشد روی شاخه های ناسالم هدر نمی دهد. در عوض، او بر روی رشد بهترین شاخه ها تمرکز می کند.

برخی از باغداران دوست دارند درخت را در بهار هرس کنند. مزیت هرس در این زمان این است که می توانید شاخه هایی را که در زمستان زنده نمانده اند شناسایی و حذف کنید. این امر به ویژه در مورد درختان ظریف مانند هلو یا زردآلو صادق است.

هرس پاییزی ایده خوبی نیست. زیرا هر بار که شاخه ای را می برید شما هرس خواهید کرد. زیرا درخت در چند روز در یک لایه شروع به بهبود می کند. بریدن آنها در حالی که در حال رشد هستند مشکلی ندارد. اما در پاییز، رشد کاهش می یابد و درخت قادر به ترمیم زخم های خود نیست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.