دستگاه کپی چیست؟

۵۲۳ بازديد


شاید این سوال پیش بیاید که گدا چیست؟ باید برای شما آسان باشد. همه ما می دانیم قهوه چیست و احتمالاً هر روز از آن در دفتر خود استفاده می کنیم. با وجود سادگی این دستگاه در ذهن ما، دستگاه کپی یکی از مهم ترین و پرکاربردترین دستگاه های اداری است که در بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد و هر کسب و کاری به این دستگاه وابسته است. حتی اگر می‌دانید کپی چیست، این بدان معنا نیست که همه کارهایی که یک کپی می‌تواند انجام دهد را می‌دانید. آیا می دانید دستگاه کپی چقدر می تواند بر بهره وری کسب و کار شما تأثیر بگذارد؟ آیا می دانستید که دستگاه کپی می تواند تمام کارهای چاپ را در دفتر شما انجام دهد؟ آیا می دانید که حتی برخی خانواده ها از فنجان استفاده می کنند؟

دستگاه کپی، دستگاه کپی، دستگاه فتوکپی و دستگاه کپی، اما نه دستگاه زیراکس. زیراکس نام برندی است که در زمینه تولید دستگاه های فتوکپی فعالیت می کند. دستگاه کپی دستگاهی است که با استفاده از نور، گرما، مواد شیمیایی یا بارهای الکترواستاتیکی، از متن یا طرح های گرافیکی روی کاغذ کپی می کند. برای کپی کردن سند از دستگاه کپی استفاده می شود. این دستگاه از زمان اختراع خود راه طولانی را برای ارائه عملکردهایی فراتر از کپی کردن طی کرده است. پیشرفته ترین و جدیدترین دستگاه کپی در حال حاضر عملکردی مشابه چاپگر لیزری دارد و از تونر به عنوان یک ماده مصرفی استفاده می کند. این دستگاه ها اکنون می توانند اقدامات دیگری مانند اسکن و چاپ انجام دهند و واقعاً چند کاره هستند.

تاریخچه دستگاه فتوکپی

رایج ترین روش چاپی که توسط دستگاه های کپی  اداری مدرن آوافرهنگ استفاده می شود، زیروگرافی نامیده می شود. اگرچه این فرآیند توسط فیزیکدان آمریکایی چستر اف. کارلسون آن را در سال 1937 توسعه داد، اما این مکانیسم انتقال تا دهه 1950 به صورت تجاری مورد استفاده قرار نگرفت. هندسه با استفاده از بارهای الکترواستاتیک و کاربردهای حرارتی بسیار متنوع است و می توان از آن برای تولید انواع مواد از جمله مواد نوشتاری، چاپی و گرافیکی استفاده کرد. اساس این فرآیند چاپ، عبور نوری است، افزایش توانایی برخی مواد برای رسانایی الکتریسیته در هنگام قرار گرفتن در معرض نور، و در نتیجه طرح مورد نظر به چاپ می رسد. به عنوان مثال، عنصر شیمیایی سلنیوم یک رسانای ضعیف الکتریسیته است، اما وقتی نور توسط برخی از الکترون های آن جذب می شود و ولتاژ اعمال می شود، این الکترون ها آزادانه تر از یک اتم به اتم دیگر حرکت می کنند. هنگامی که نور خاموش می شود، تحرک آنها کاهش می یابد. در تولید مثل زیروگرافیک معمولا از یک درام آلومینیومی پوشیده شده با لایه ای از سلنیوم استفاده می شود. نوری که از سطح آن منتقل یا منعکس می شود به سطح درام می رسد و در آنجا با ذرات جوهر با بار منفی (تونر) پاشیده می شود تا تصویری از سند روی درام ایجاد شود. یک درام از کنار درام حرکت می کند و یک شوک الکتریکی مثبت روی صفحه، ذرات جوهر با بار منفی را جذب می کند و در نتیجه تصویر به کاغذ کپی منتقل می شود. سپس از گرما برای ذوب ذرات جوهر به کاغذ استفاده می شود. در ابتدا کاغذهای دوبله مخصوصی وجود داشت، اما جایگزینی درام با پوشش سلنیومی امکان استفاده از کاغذ معمولی را فراهم کرد.

در کوتاه‌مدت، پیشرفت‌های دیگری برای چاپ در هر دو طرف کاغذ، مرتب‌سازی و مرتب‌سازی، امکان تنظیم تعداد ثابتی از کپی‌ها و بزرگ‌نمایی یا کاهش تصاویر تولید شده از نسخه اصلی انجام شده است. دستگاه‌های زیروگرافی که قادر به کپی رنگدانه‌ها بودند در دهه 1970 کشف شدند و در دهه 1990، چاپگرهای چندکاره عملکرد دستگاه‌های کپی، چاپگر، دستگاه فکس و اسکنر را در یک دستگاه ترکیب کردند.

تاریخ

اجزای اصلی دستگاه کپی

برد اصلی دستگاه: این قسمت وظیفه پردازش داده ها را بر عهده دارد.

فیوزینگ دستگاه کپی: وظیفه ذوب تونر برای چاپ روی کاغذ را بر عهده دارد.

دستگاه گرمایش کپی: در دستگاه لیزر وظیفه شستشوی کارتریج و کاغذ را دارد.

برد منبع تغذیه دستگاه کپی: نقش تامین سایر قطعات و کنترل ولتاژ تغذیه.

ADF: انتقال کاغذ به دستگاه برای چاپ یا سایر عملیات بر عهده این بخش می باشد.

Paper Pusher: وظیفه حرکت کاغذ در دستگاه کپی را بر عهده دارد.

کارتریج: در دستگاه های کپی لیزری دستور چاپ روی کاغذ را اجرا می کند.

دکتر. تیغه ها و تیغه ها: تیغه ها برای عملکرد روان دستگاه کپی بسیار مهم و موثر هستند

درام: با استفاده از درام پرینت کامل، با چرخش استوانه، نوارهایی یکی پس از دیگری روی آن تشکیل می شود.

مواد مصرفی دستگاه کپی

مواد مصرفی دستگاه کپی شامل تونر، کارتریج تونر، توسعه دهنده، چیپ، درام، آهنربا، تیغه و دکتر بلید، ناخونک، هوترول و پیکاپ می باشد. هر یک از این قطعات و مواد باید از یک منبع قابل اعتماد تهیه شود تا کاربر از صحت آنها احساس راحتی کند. استفاده از مواد اولیه و قطعات بی کیفیت و تقلبی باعث آسیب دائمی دستگاه کپی می شود. توجه داشته باشید که تعویض هر یک از این مواد مصرفی مستلزم انجام کار توسط متخصص است. برای خدمات و یا تعویض دستگاه کپی با کارشناسان تعمیر پرینتر اطلس با شماره 45277-021 تماس بگیرید.

انواع دستگاه کپی

انواع کپی رایتر

دستگاه کپی آنالوگ

قدیمی ترین نسخه از نوع آنالوگ است. با توجه به قدمت و عملکرد محدود این دستگاه ها؛ آنها دیگر برای فروش نیستند. نسخه های آنالوگ در بازار موجود است اما مصرف کنندگان تمایلی به خرید آنها ندارند. علاوه بر برخی ویژگی ها؛ پشتیبانی و قطعات نیز بسیار سخت است. این دستگاه ها معمولاً اندازه بزرگی دارند اما ویژگی های پیشرفته ای را ارائه نمی دهند. همچنین کیفیت چاپ به دلیل تکنولوژی قدیمی پایین است.

توجه داشته باشید که مدل های ارزان قیمت دستگاه کپی آنالوگ در بازار وجود دارد که به دلیل هزینه کم ممکن است بخواهید آنها را خریداری کنید. اما توجه داشته باشید که استفاده از آنها مشکل ساز است و به احتمال زیاد ممکن است نیازهای شما را برآورده نکند.

دستگاه کپی دیجیتال

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، دستگاه کپی مانند هر دستگاه دیگری توسعه یافته و نسخه های دیجیتال آن در بازار موجود است. این دستگاه ها علاوه بر سرعت عمل بالا، امکانات گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهند. این نوع دستگاه چاپ، کار و فرآیندی که برای چاپ استفاده می کنند کاملاً توسعه یافته است و مانند دستگاه آنالوگ نیست.

علاوه بر تغییر مکانیسم عملکرد، کپی دیجیتال جایگزین فکس شده است. این یک دستگاه اداری چند منظوره است که از اسکن و چاپ پشتیبانی می کند. دستگاه‌های کپی دیجیتال معمولاً ظرفیت کاغذ و ابزار بیشتری دارند که فرآیند چاپ روزمره را آسان‌تر می‌کنند. دستگاه های کپی دیجیتال ویژگی های پیشرفته ای دارند اما استفاده از آنها آسان است.

دستگاه کپی مونو

هنر تک رنگ، که به عنوان هنر سیاه و سفید نیز شناخته می شود، همانطور که از نام آن پیداست، از یک رنگ جوهر یعنی سیاه استفاده می کند. قدرت این دستگاه متفاوت است و می توانید پایین ترین مدل های این نوع را پیدا کنید. اما به طور کلی این مدل ها بسیار توسعه یافته و برای مصارف اداری طراحی شده اند و برای کاربرانی که اسناد را کپی و چاپ می کنند مناسب هستند.

دستگاه کپی رنگی

برخلاف دستگاه تک کپی، این نوع دستگاه قابلیت کپی رنگی را دارد. اما این بدان معنا نیست که آنها توانایی کپی سیاه و سفید را ندارند. به طور کلی دستگاه های کپی چند منظوره قابلیت کپی رنگی را دارند. دستگاه های کپی رنگی معمولا دارای 4 درام و 4 کارتریج هستند، اما برخی مدل های دیگر دارای چندین درام یا کارتریج هستند. چهار رنگ اصلی CMYK یا فیروزه ای هستند. دستگاه این رنگ ها را برای ایجاد رنگ های دیگر مخلوط می کند و می تواند طیف گسترده ای از رنگ ها را تولید کند. این دستگاه ها بیشتر برای کاربرانی که کارهای گرافیکی انجام می دهند مناسب است.

دستگاه کپی چند منظوره

به غیر از کپی، این نوع دستگاه کپی می تواند بسیاری از عملکردهای دیگر را در اختیار شما قرار دهد. دستگاه کپی چندکاره مانند دستگاه کپی دیجیتال است. با توجه به محبوبیت این نوع دستگاه ها در بین مصرف کنندگان، بسیاری از تولیدکنندگان به تولید این ماشین های اداری چند منظوره روی آورده اند.

از وظایف این دستگاه می توان به اسکن، اسکن، پرینت و فکس اشاره کرد. بسیاری از انواع این دستگاه ها قابلیت اتصال به اینترنت و همچنین قابلیت اتصال به شبکه را دارند و تمامی کاربران از طریق این اتصال شبکه می توانند به دستگاه دسترسی داشته باشند.

کپی دسکتاپ

مهمترین ویژگی این دستگاه کپی همانطور که از نامش پیداست فشرده بودن آن است. یک دستگاه کپی رومیزی را می توان روی یک میز قرار داد. این نوع دستگاه کپی می تواند یکبار مصرف یا چند منظوره باشد. در این مدل ها، اندازه چاپ معمولا بزرگتر از A4 نیست. اگر فضای محدود و بودجه کمتری برای دستگاه دارید، یک دستگاه کپی رومیزی بخرید.

دستگاه کپی دائمی

دستگاه های کپی بزرگ ایستاده روی زمین از این نوع هستند. این دستگاه ها معمولا با کاغذ A3 کار می کنند و شکل فیزیکی آن ها پایه یا کابینتی است که می توان از آن به عنوان فضای ذخیره سازی استفاده کرد. علاوه بر این، این مدل ها با ماژول های سینی کاغذ اختیاری قابل تنظیم و سازگار هستند. دستگاه های کپی ایستاده معمولا سرعت چاپ بالایی دارند و برای کارهای سنگین طراحی شده اند. به دلیل ظرفیت بیشتر و امکانات بیشتر و پشتیبانی از بارهای سنگین، این دستگاه ها هزینه بیشتری دارند.

دستگاه کپی شبکه

همانطور که از نام این دستگاه پیداست قابلیت نصب روی شبکه را دارد. این ویژگی به چندین سیستم رایانه ای اجازه می دهد تا یک درایو را به اشتراک بگذارند. این فرآیند به صرفه جویی در زمان و ساده کردن وظایف اداری کمک می کند. علاوه بر این، امکان انجام فرآیند پشتیبان گیری از راه دور نیز وجود دارد. اکثر دستگاه های کپی دیجیتال و ماشین های اداری چند منظوره می توانند به یک شبکه متصل شوند.

برندهای مختلف تولید کننده دستگاه فتوکپی

بسیاری از تولیدکنندگان معروف و شناخته شده ماشین های اداری در سراسر دنیا دستگاه فتوکپی تولید می کنند. شما می توانید از بین مدل های تولید شده توسط این شرکت، دستگاه متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. شما می توانید مدل های مختلف دستگاه کپی از برندهای مطرح دنیا را در سایت پرینتر اطلس مشاهده کنید و دستگاه کپی مورد نیاز خود را با بهترین قیمت در ایران تهیه کنید.

قهوه، کانن

کانن یک شرکت الکترونیک چندملیتی ژاپنی است که طیف وسیعی از وسایل الکترونیکی و لوازم جانبی را طراحی و تولید می کند. کانن در سال 1933 توسط گورو یوشیدا و سابورو اوچیدا تاسیس شد. ماشین های اداری ساخت این برند در بازارهای جهانی بسیار محبوب هستند. این شرکت دستگاهی باکیفیت در بازار عرضه کرده است که بسیار رقابتی بوده و نزدیک به 25 سال است که یکی از محبوب ترین دستگاه های کپی در بین کاربران به شمار می رود. دستگاه کپی کانن یکی از بهترین دستگاه های موجود در بازار است که می توانید به آن نگاه کنید و آن را کشف کنید. نوع متفاوت.

دستگاه کپی توشیبا

توشیبا یک شرکت چند ملیتی ژاپنی است که تجهیزات ارتباطی، قطعات الکترونیکی و بسیاری از زمینه های دیگر را طراحی و تولید می کند. در سال 1875، اولین کارخانه تولید ابزار و تجهیزات تلگراف در ژاپن با نام محلی Tanaka Shizu-shu، به معنی کارخانه مهندسی تاناکا، که امروزه به نام توشیبا شناخته می شود، افتتاح شد. دستگاه کپی توشیبا یکی از پرطرفدارترین تجهیزات اداری در ایران و جهان است. در حال حاضر مدل های زیادی از دستگاه های کپی تولید شده توسط این برند وجود دارد که دارای ویژگی های بسیاری بوده و کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است.

دستگاه کپی شارپ

شارپ یک شرکت الکترونیک ژاپنی است که دفتر مرکزی آن در اوزاکا قرار دارد و طیف وسیعی از محصولات و کالاهای الکترونیکی را طراحی و تولید می کند. این شرکت در سال 1912 توسط تاکوجی هایاکاوا تاسیس شد. دستگاه کپی شارپ یکی از بهترین ماشین های اداری است که می توانید در مدل های مختلف آن پیدا کنید، مدل ترجیحی متناسب با نیاز شما.

ریکو

ریکو یک شرکت چندملیتی الکترونیک و تصویربرداری ژاپنی است که در 6 فوریه 1936 توسط شرکت ریکو تأسیس شد. دفتر مرکزی ریکو در ساختمان ریکو در چوئو، توکیو قرار دارد. دستگاه فتوکپی ریکو مدل رده بالا در بازار جهانی در ایران نیز موجود است. دستگاه فتوکپی ریکو برای کار در مراکز انتشاراتی با تیراژ بالا و جایگاه بسیار بالایی در بازار جهانی با کیفیت و مقرون به صرفه می باشد.

دستگاه فتوکپی کونیکا

کونیکا یک شرکت ژاپنی است که تجهیزات اداری مانند چاپگر و دستگاه کپی تولید می کند. این شرکت که در سال 1873 شروع به کار کرد، در نهایت در سال 2003 با مینولتا ادغام شد و کونیکا مینولتا را تشکیل داد. در حال حاضر دستگاه کپی کونیکا یکی از با کیفیت ترین دستگاه های موجود در بازار است. این دستگاه ها در بازه های قیمتی متفاوتی تولید می شوند که با هر بودجه ای می توانید از بین مدل ها یکی را انتخاب کنید.

دستگاه کپی اچ پی

HP یا Hewlett-Packard یک شرکت چند ملیتی آمریکایی در زمینه فناوری اطلاعات است. دفتر مرکزی این برند در سیلیکون ولی در کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های فناوری اطلاعات در جهان است. چاپگر اچ پی یکی از بهترین و پرفروش ترین دستگاه های موجود در بازار است که اغلب به صورت مستقل طراحی و تولید می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.