5 ویژگی مهم یک ملک مسکونی خوب

۴۹۷ بازديد


سفر در دل طبیعت با خاطراتی کهن و شگفت انگیز انجام می شود. سفر به هتل در مرکز شهر تجربه جدید و منحصر به فردی نیست. کلبه های دوستدار محیط زیست تجربه منحصر به فردی از زندگی محلی را ارائه می دهند. شما را با فرهنگ محلی منطقه ای که به آن سفر می کنید آشنا می کند. هر منطقه فرهنگ، غذاهای محلی و آداب و رسوم خاص خود را دارد که می توانید از میزبانان خود در اقامتگاه بوم گردی خود یاد بگیرید.

درباره اقامتگاه بمبئی

بسیاری از افرادی که علاقه مند به سفر هستند، دوست ندارند در هتل های شیک و مجلل مرکز شهر اقامت کنند. آنها دوست دارند به شهر سفر کنند، به مرکز طبیعت آن بروند و چند روزی در آنجا بمانند. اقامتگاه بوم گردی در واقع خانه ای است که در دل طبیعت برای اقامت گردشگران ساخته شده است. این خانه ها کاملا محلی و سنتی هستند و طراحی های آن ها با توجه به ساختار شهر طراحی شده است. میزبانان شما با غذاها، نوشیدنی ها و تنقلات محلی از شما در اقامتگاه بوم گردی خود استقبال می کنند. البته در این اقامتگاه هر مسافر یک اتاق مجزا برای خود دارد و سایر امکانات مانند حیاط، سرویس بهداشتی و ... با سایر مسافران مشترک است.

برای انتخاب یک اقامتگاه بوم گردی خوب ابتدا باید به ویژگی ها و امکانات آن توجه کرد. جنبه های خاصی از محل اقامت، مانند خدمات نظافت، ضروری است و عدم وجود آنها باعث اختلال در سفر می شود. 5 مورد از ویژگی های اصلی یک اقامتگاه بوم گردی خوب عبارتند از:

1) خدمات مراقبتی و بهداشتی

از طراحی ویلا در اقامتگاه بوم گردی نمی توان انتظار خدمات رفاهی و سلامتی هتل های لوکس را داشت. به عنوان مثال همه هتل ها دارای اینترنت پرسرعت، رستوران های شیک با غذاهای متنوع، سرویس بهداشتی و حمام مجزا و ... هستند. اما خدمات رفاهی و بهداشتی در اقامتگاه های بوم گردی در این حد نیست. برخی از این خدمات عبارتند از:

سیستم گرمایش و سرمایش

سیستم های سرمایشی و گرمایشی این اقامتگاه ها شامل تهویه مطبوع و بخاری نمی شود. بسته به موقعیت جغرافیایی محل سکونت و مصالح به کار رفته در ساخت آن، سیستم سرمایش و گرمایش متفاوت است. معمولاً در تابستان از پنکه و در زمستان از بخاری چوبی یا نفتی استفاده می شود. این در حالی است که در برخی مناطق مانند شمال کشور، سکونتگاه ها با مصالحی مانند کاه و گل ساخته می شود. بنابراین تابستان ها بسیار سرد است و نیازی به سیستم خنک کننده نیست.

سرویس میزبان

معمولاً صاحب مسافرخانه بومگردی شما صاحب مسافرخانه است. اکثر مالکان خانواده‌های بومی هستند که در یک محل اقامت زندگی می‌کنند. خدمات در این خانه ها به صورت محلی و بومی انجام می شود. غذاهایی که به عنوان غذا برای شما تهیه می کنیم کاملاً محلی است. حریم خصوصی و آرامش زیادی در این اقامتگاه ها وجود دارد و میزبان شما سعی می کند آداب و رسوم، سنت ها و فرهنگ محلی منطقه را با شما به اشتراک بگذارد. حتی اگر راهنما برای دیدن طبیعت اطراف اقامتگاه ندارید، می توانید از صاحب خود کمک بخواهید.

ᲢᲣῦᲚᲢᲢᲢ

توالت بوم گردی و حمام مجزا برای هر اتاق در اقامتگاه در نظر گرفته نشده است. زیرا معماری این خانه ها سنتی است و در حیاط آن فقط حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد. البته تا حد امکان تمامی شیرها و کاشی های این سرویس های بهداشتی به روز شده تا رضایت مسافران را جلب کند.

سرویس خواب

سایت های اکوتوریسم برای انتقال فرهنگ محلی به مسافران طراحی شده اند. به همین دلیل، در اکثر خانه ها، استراحت شبانه شامل خوابیدن روی زمین است. این بدان معناست که هر شب یک تشک، لحاف و بالش برای شما گذاشته می شود تا روی آن بخوابید. البته تعداد محدودی اقامتگاه وجود دارد که با صندلی و تخت برای استراحت از شما پذیرایی می کنند.

2) درمان ها و خدمات پزشکی

زیستگاه های بوم گردی در دل طبیعت و دور از مراکز شهرها قرار دارند به همین دلیل دسترسی مسافران به مرکز درمانی کمی سخت است اما اکثر روستاها دارای یک مرکز درمانی هستند که در صورت نیاز می توانید به آنجا مراجعه کنید جعبه کمک های اولیه نیز در تمامی اقامتگاه های بوم گردی موجود است محل اقامت یا هتلی را در نزدیکی بیمارستان انتخاب کنید، به خصوص اگر بیماری خاصی دارید که باید به بیمارستان بروید.

3) رهبری بومی

سومین عامل مهم در هر اقامتگاه بوم گردی، وجود راهنمای محلی است. از آنجایی که این مناطق مسکونی در طبیعت بکر واقع شده اند، جاذبه های اطراف کمتر مورد توجه قرار می گیرند. تعداد کمی هستند که کنترل سفر خود را در دست دارند. بنابراین برای بازدید از آنها به یک راهنمای محلی و محلی نیاز دارید که تمام جاذبه های اطراف اقامتگاه را به شما نشان دهد.

4) معماری و مصالح مورد استفاده در اقامتگاه

هر منطقه از منطقه دارای معماری متمایز و منحصر به فرد خود است که به طور طبیعی نشان دهنده فرهنگ و فضای منطقه است. وقتی وارد روستا می شوید اولین چیزی که می بینید ساختمان ها، خانه ها و چیزهایی است که استفاده می شود. مثلاً در مناطق شمالی کشور خانه های روستایی را با چمن می سازند، در کویر کشور خانه ها را با گل می سازند.

معمولا صاحبان اقامتگاه های بوم گردی با حفظ ظاهر و طراحی طبیعی اقامتگاه به بازسازی و مرمت آنها می پردازند. دلیل این امر افزایش مقاومت خانه ها و امنیت آنها است تا در زمان زلزله و روزهای سرد سال دچار آسیب نشوند. بله، برای بازسازی این خانه ها از مصالح پایدار استفاده می شود، اما ظاهر شبیه به ظاهر اولیه است.

5) هزینه اقامت

یکی از دلایل افزایش توجه گردشگران به اقامتگاه های دوستدار محیط زیست قیمت مناسب آنهاست. هزینه اقامت در اقامتگاه های سازگار با محیط زیست بسیار کمتر از هتل ها است و به طور کلی بسیار مقرون به صرفه است. مسافرانی که عمدتاً قصد کشف طبیعت و گذراندن وقت در جنگل ها و بیابان ها را دارند محل اقامت را انتخاب می کنند.

دلایل ارزان بودن اقامت در اقامتگاه های بوم گردی سادگی در معماری، نگهداری از اشیاء غیر ضروری و مجلل، استفاده از مواد اولیه ارگانیک در محصولات غذایی روزانه، معماری ساده و ... می باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.