کاربرد ریاضیات در زندگی

۸۵۸ بازديد


ما از ریاضیات در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم. ما نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که بسیاری از مردم به ریاضیات علاقه ندارند. تست های ریاضی، تکالیف و کتاب های جبر یا مثلثات قطعا برای همه جالب نیست. چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​ریاضیات به ما در فعالیت های روزانه کمک می کند و راهنمایی می کند.

اهمیت ریاضیات و کاربرد گسترده آن در زمینه های مختلف علوم مانند هوانوردی، این به متخصصان این امکان را می داد تا درباره اکتشافات انسانی مانند سفرهای دریایی و فضایی و سایر فناوری های پیشرفته اطلاعات بیشتری کسب کنند.

ریاضی چیست؟

ریاضیات علمی است که با اشکال، کمیت ها و آرایش ها سر و کار دارد، به این معنی که ریاضیات در همه جا تا آنجا که چشم کار می کند وجود دارد. ریاضیات نقش اصلی را در جوامع و کشورهای در حال توسعه ایفا می کند و در واقع برای به روز رسانی سبک زندگی مردم استفاده می شود.

حسابداری مالی چیست؟

آمارهای مالی مربوط به پول و امور مالی است و به طور گسترده در صنعت تجارت استفاده می شود و شامل موضوعات و/یا اطلاعاتی مانند وام، سرمایه گذاری، بیمه، اعتبار، مالیات، تخفیف، دستمزد، آمار، املاک، مسکن و ساختمان می شود. علاقه - البته به این موارد محدود نمی شود. عقل مالی چیست و آخرین راه های تقویت هر چه سریعتر آن!

15 فایده بزرگ ریاضی در زندگی روزمره

1- آشپزی

برای تهیه یک غذای خوب و شاد برای دوستان، عزیزان، خانواده، اقوام یا مشتریان، باید مقدار مورد نیاز را اندازه بگیرید، بنابراین برای تعیین مقدار مناسب از عدد استفاده کنید.

2- باغبانی

ریاضیات نیز در مراقبت از گیاهان مهم است. برخی از مواردی که باید اندازه گیری شود، فاصله بین دانه های جدید و تعداد گلدان های مورد نیاز است. عدم دقت در اندازه گیری می تواند منجر به رد یا از بین رفتن گیاه شود.

3- هنر

عکاسی، نقاشی، رقص و حتی مجسمه سازی نیاز به ریاضی دارد. در حالی که مفهوم هنر بیان احساسات یا عواطف است، برای خلق یک اثر هنری که بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند، محاسباتی لازم است.

4- بانکداری

زندگی بدون بانک را تصور کنید. اگر بانکی نباشد که بتواند امور مالی ما را مانند پس انداز سامان دهد. یکی از کاربردهای ریاضیات بانکداری است و تقریباً همه مردم با آن سر و کار دارند.

5- احزاب

سوال واقعی برای هر حزبی ممکن است این باشد: چند نفر و چند نفر؟ همه چیز باید به دقت اندازه گیری شود تا اطمینان حاصل شود که همه مهمانان راضی هستند و انتظارات آنها (حداقل نیمی از آنها) برآورده می شود. اینکه مهمانی چه ساعتی شروع می شود و چقدر طول می کشد نیز به ریاضی مربوط می شود.

6- تزیین

هنگام تزیین خانه، اداره یا مغازه، از اعداد استفاده می کنیم بدون اینکه بدانیم چگونه می توانیم وسایل خود را در کجا قرار دهیم (مثلاً طول و عرض پرده، مبلمان جدید و غیره) را محاسبه و اندازه گیری کنیم. )

7- آمار

اگر آمار وجود نداشت، سازمان هایی مانند سازمان های دولتی نمی توانستند نیازهای مردم خود را بسنجند و مشکلات آنها را حل کنند. اگر ریاضیات نبود، شرکت‌های بازاریابی نمی‌دانستند نیازها و خواسته‌های مشتریانشان چیست و نمی‌دانستند چگونه آنها را وادار به خرید محصولاتشان کنند. با استفاده از آمار، شرکت‌ها می‌توانند روش‌هایی را که می‌توانند بر مخاطبان خود تأثیر بگذارند، درک کنند.

8- طراحی

تمام زیرساخت‌هایی که در همه جا می‌بینیم و استفاده می‌کنیم از ریاضیات استفاده می‌کنند - از خواربارفروشی‌هایی که هر روز از آن‌ها عبور می‌کنید، تا ساختمانی که در آن کار می‌کنید، تا بیلبوردهایی که نصب می‌کنید. شما داخل ماشین یا مترو را می بینید - همه چیز از ریاضیات استفاده می کند - تا مطمئن شوید که عالی به نظر می رسند و قوی و ایمن هستند.

9- تجارت

ما به طور ناخودآگاه از ریاضیات هنگام محاسبه میزان صرفه جویی در هر خرید با تخفیف در فروشگاه مورد علاقه خود استفاده می کنیم. وقتی در ذهن خود فکر می کنید که کدام محصول برای خرید بهتر است، از ریاضیات استفاده کنید.

10- سفر

وقتی به خارج از کشور سفر می کنید، باید پول مبادله کنید. علاوه بر این، شما دائماً سعی می کنید هزینه ها را در کشور خود مقایسه کنید تا بتوانید از یک حساب کاربری استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای ریاضیات در سفر تخمین مسافت است.

11- هندل

آمار نه تنها در فروش و بازاریابی، بلکه در فرآیندهای تجاری عمومی نیز استفاده می شود. مثلا به کمک اعداد مقایسه می کنید که آیا پول شرکت، حقوق کارمندان را دریافت می کنید یا خیر!

12- بودجه ریزی

با کمک ریاضیات می توانیم مقدار دقیقی که هر روز استفاده می کنیم را تعیین کنیم. اگر آمار نبود باید هزینه ایاب و ذهاب و غذا و ... را می پرداختیم. ما نمی توانستیم محاسبه کنیم که چقدر پول خرج کردیم.

13- مدیریت زمان

ما همچنین از ریاضیات کمک می گیریم تا بتوانیم به طور موثر از آن در زندگی روزمره خود استفاده کنیم. با مدیریت زمان موثر، می توانیم در 24 ساعت سازنده و چند کاره باشیم.

14- عمیق فکر کنید.

از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شویم، از تفکر انتقادی خود برای برنامه‌ریزی نحوه گذراندن روزمان استفاده می‌کنیم. یکی دیگر از کاربردهای ریاضیات در تصمیم گیری های مهم زندگی است، این تصمیمات می تواند مربوط به کار، شغل و یا مسائل خانوادگی باشد.

15- توقف کنید

ما حتی در تعطیلات از ریاضیات استفاده می کنیم. چه بدانیم چه ندانیم، فعالیت هایی مانند دستشویی رفتن، خواندن کتاب، گذراندن روز در خواب نیز مهم هستند. ما همیشه بیشتر از آنچه که تصور می کنیم به کمیت ها و اعداد فکر می کنیم.

مراجعه به مرجع: https://lotusmath.ir/تدریس-ریاضی/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.