روغن هیدروژنه چیست؟

۸۴۰ بازديد


روغن هیدروژنه به دو صورت وجود دارد: نیمه یا کامل هیدروژنه. یکی از کاربردهای روغن هیدروژنه حفظ ماندگاری مواد غذایی است. روغن‌های نیمه هیدروژنه حاوی چربی ترانس هستند که می‌تواند کلسترول را افزایش داده و باعث عوارض سلامتی شود. در سال 2015، یک منبع موثق از سازمان غذا و دارو گفت که روغن نیمه هیدروژنه بی خطر نیست و حذف آن از رژیم غذایی می تواند از هزاران حمله قلبی در سال جلوگیری کند. مقاله زیر به این موضوع می پردازد که روغن هیدروژنه چیست، انواع آن، چرا چربی ترانس مصنوعی مضر است و چرا تولیدکنندگان مواد غذایی از روغن هیدروژنه در مواد غذایی استفاده می کنند.

روغن هیدروژنه چیست؟

روغن هیدروژنه نوعی روغن است که توسط تولیدکنندگان مواد غذایی برای تازه نگه داشتن مواد غذایی برای مدت طولانی استفاده می شود. هیدروژناسیون فرآیندی است که در آن تولید کنندگان هیدروژن را به سوخت مایع مانند روغن نباتی اضافه می کنند تا آن را به سوخت جامد در دمای اتاق تبدیل کنند. دو نوع روغن هیدروژنه وجود دارد: تا حدی هیدروژنه و کاملاً هیدروژنه.

روغن هیدروژنه

در گذشته، تولیدکنندگان چربی های هیدروژنه را به غذاهای فرآوری شده اضافه می کردند. بر این اساس، غذاهای حاوی چربی های ترانس مصنوعی عبارتند از:

اکثر اقلام نانوایی

چوب مارگارین

مراز

خامه های قهوه

غذای آشغال

در سال 2015، آژانس اعلام کرد که چربی های ترانس این "در سطح بین المللی به عنوان ایمن به رسمیت شناخته نشده است" و تا سال 2018 حذف خواهد شد. با این حال، برخی از غذاها هنوز حاوی چربی ترانس هستند. به گفته یک منبع معتبر توسط انجمن قلب آمریکا، چربی های ترانس به طور طبیعی در برخی از حیوانات مانند گاوها وجود دارد.

روغن های کاملا هیدروژنه

روغن های کاملاً هیدروژنه نیز از فرآیند گرفتن روغن های آبکی و تبدیل آنها به جامد در دمای اتاق استفاده می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، این روغن ها به طور کامل یا تقریباً هیدروژنه شده اند و چربی ترانس را کاهش می دهند. برخلاف روغن‌های نیمه هیدروژنه، Trusted Source همچنان اجازه می‌دهد روغن کانولا کاملاً هیدروژنه شده تا سال 2018 مجاز باشد. در سال 2020، گواهینامه ای صادر کرد که روغن کانولای کاملاً هیدروژنه برای استفاده در غذاهای نیمه هیدروژنه بی خطر است. اگرچه روغن های هیدروژنه ممکن است بی خطر باشند، اما این بدان معنا نیست که آنها برای شما خوب هستند. داروها اغلب با شکر و نمک افزوده تهیه می شوند. باید از غذاهایی که از روغن های هیدروژنه استفاده می کنند اجتناب کرد و در عوض میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین مصرف کرد.

استفاده از روغن هیدروژنه

تولید کنندگان مواد غذایی از روغن هیدروژنه به عنوان نگهدارنده استفاده می کنند. آنها همچنین از آن برای بهبود طعم و بافت استفاده می کنند. به گفته منبع، تولیدکنندگان مواد غذایی به دلایل مختلفی روغن های هیدروژنه را به غذاها اضافه می کنند، از جمله:

کاهش هزینه

ذخیره سازی مواد غذایی

تقویت عضلات

هر چه شیرین تر

به جای استفاده از چربی های ترانس یا روغن های نیمه هیدروژنه، سازندگان از ترکیبی از روغن های مختلف برای بهبود طعم و بافت استفاده می کنند.

عوارض روغن های هیدروژنه

روغن هیدروژنه، به ویژه روغن نیمه هیدروژنه، تعدادی عوارض جانبی بالقوه دارد که می تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد. طبق یک منبع موثق، چربی های ترانس می توانند سطح کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین افراد را افزایش دهند. این همچنین به عنوان "کلسترول بد" شناخته می شود. سطوح بالاتر کلسترول خطر ابتلا به بیماری قلبی را در افراد افزایش می دهد که علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. یک منبع معتبر اضافه می کند که چربی های ترانس همچنین می توانند کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا را کاهش دهند. این به کلسترول خوب معروف است. کلسترول بالا و پایین می تواند خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را افزایش دهد یک مطالعه قدیمی روی بیش از 400 زن نشان داد که مصرف چربی های ترانس خطر ابتلا به مقاومت به انسولین را افزایش می دهد.


مراجعه به سایت: https://exirchemi.com/product/peg-40/ 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.