طرز تهیه قیمه نثار

۵۶۵ بازديد


قیمه نثار یکی از اصیل ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است که شباهت زیادی به مرسی پولو دارد، برای این راهنمای آشپزی به سایت چی شی مراجعه کنید.

همچنین ببینید: طرز تهیه چلو گوشت برای گردهمایی و رستوران توسط پسران کریم

مواد لازم برای 4 نفر

500 گرم گوشت بز

3 فنجان برنج

1 عدد پیاز بزرگ

زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی 2 قاشق

گلاب ½ فنجان

شکر 1 قاشق چایخوری

پودر هل 1 قاشق چایخوری

زرشک 2 قاشق غذاخوری

پوسته پسته و بادام 2 قاشق غذاخوری

تعادل کامل دارچین و زردچوبه

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

روش پخت قیمه نثار

اولین کلاس

ابتدا پیاز را تکه تکه کنید و در تابه مناسبی در کمی روغن مایع تفت دهید تا پیاز طلایی شود سپس کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید و پیاز را تفت دهید تا با زردچوبه یکنواخت شود.

بند 2

بعد گوشت را چرخ کرده و با پیاز روی تابه می چینیم. گوشت را خوب می گذاریم تا تغییر رنگ دهد سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی طعم خامی پیدا کند.

سطح سوم

سپس مقداری فلفل سیاه، پودر هل و پودر دارچین را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا ادویه ها و سایر مواد مخلوط شوند. سپس یک و نیم لیوان آب اضافه کنید و درب تابه را ببندید تا گوشت روی آتش گرم بپزد.

کلاس چهارم

سپس برنج را خیس می کنیم سپس یک قابلمه آب روی آتش می گذاریم و بعد از جوش آمدن آب کمی نمک می زنیم. سپس برنج را که خیس کرده اید در آب جوش بریزید و وقتی دانه های اطراف دانه های برنج نرم شدند و دانه ها کمی چسبید آن را کاملا بشویید.

مرحله پنجم

یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید، داخل قابلمه کمی روغن بریزید و در صورت تمایل از گرد نان یا سیب زمینی ته دیگ استفاده کنید. سپس برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید و روی قابلمه را ببندید تا برنج بپزد.

گام ششم

در حین پختن برنج، زرشک ها را در شکر تفت دهید تا قهوه ای رنگ شوند، سپس کنار بگذارید. خلال بادام را در گلاب خیس کنید و در کره یا روغن سرخ کنید و کنار بگذارید. خلال پسته را در کره یا روغن سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله هفتم

اگر می خواهید از پوست پرتقال استفاده کنید حتما آن را چند بار بجوشانید تا تلخی آن گرفته شود سپس با زعفران و کره کمی تفت دهید و کنار بگذارید. بعد از اینکه آب داخل ماهیتابه کاملا جذب گوشت شد، آن را از روی حرارت بردارید.

دور هشتم

برنج را در بشقاب بریزید و گوشت را به سلیقه خود روی برنج بپاشید. بعد خلال پسته، خلال بادام، خلال پوست پرتقال و توت فرنگی تفت داده شده را به دلخواه به برنج اضافه کنید و با قیمه نظر سرو کنید.

مطالعه از منبع: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-قیمه-نثار-مجلسی/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.