تشخیص زگیل تناسلی در خانه

۳۲۴ بازديد


اکثر عفونت های تناسلی ناشی از ویروس پاپیلوم یا HPV اغلب هیچ علامتی ایجاد نمی کنند و طی دو سال خود به خود برطرف می شوند. انواع مختلفی از این ویروس وجود دارد، اگرچه برخی از آنها می توانند باعث زگیل تناسلی یا سرطان شوند. اگرچه هیچ درمانی برای عفونت HPV وجود ندارد، پزشکان می توانند یک برنامه درمانی برای سایر شرایط پرخطری که ممکن است توسط ویروس HPV ایجاد می شوند، اجرا کنند. این شرایط شامل تشکیل غدد جنسی، تغییر در سلول های رحم، وضعیتی به نام دیسپلازی رحم (گاهی اوقات این سلول ها پیش سرطانی هستند) و در نهایت سرطان رحم است.

یک فرد می تواند به طور همزمان به چندین سویه HPV مبتلا شود و پزشکان ما می توانند به سرعت و با دقت عفونت HPV را تشخیص داده و درمان مناسب را تعیین کنند. حدود 1 درصد از جمعیت آمریکا به گونه‌ای از HPV آلوده هستند که در سرطان‌های دهانه رحم، حلق، زبان و لوزه‌ها یافت می‌شود. رابطه جنسی دهانی با شریک آلوده می تواند ویروسی را که می تواند باعث این سرطان ها شود را منتقل کند. این موارد در مردان بیشتر از زنان است.

تشخیص زگیل تناسلی با معاینه

به طور کلی، پزشک می تواند زگیل تناسلی را با معاینه فیزیکی که نواحی تناسلی و رکتوم را بررسی می کند، تشخیص دهد. از آنجایی که برخی از انواع HPV می توانند دهانه رحم را نیز تحت تاثیر قرار دهند، پزشک از تست پاپ اسمیر بر روی زنان برای بررسی تغییرات در سلول های دهانه رحم استفاده می کند. با انجام تست پاپ هر سه سال یکبار، می توانید تغییرات اولیه در سلول های دهانه رحم را که می تواند منجر به سلول های پیش سرطانی یا سرطان شود، تشخیص دهید.

اگر مشکوک به HPV هستید، یا اگر بالای 30 سال دارید و رابطه جنسی دارید، پزشک ممکن است آزمایش DNA HPV را برای تعیین نوع HPV انجام دهد. زگیل تناسلی در اندازه های مختلف، کوچک یا بزرگ و صاف یا برجسته وجود دارد. شما ممکن است فقط یک زگیل داشته باشید یا ممکن است تعداد زیادی زخم در ناحیه تناسلی شما باشد. اندام های تناسلی در اندام تناسلی، خارج از اندام تناسلی زن و روی آلت تناسلی مرد ظاهر می شوند. اما این زگیل ها می توانند روی رحم، واژن، کیسه بیضه، مجرای ادرار، دهان، گلو یا مقعد نیز ظاهر شوند.

اگرچه بیشتر زگیل ها علائمی ایجاد نمی کنند، اما برخی از افراد ممکن است علائم مختلفی از جمله خارش، خونریزی واژینال یا ادراری و ناراحتی را تجربه کنند. زنان همچنین ممکن است ترشحات اضافی واژن را تجربه کنند. در صورت مشاهده هر یک از علائم، ضایعات یا تومورهای ذکر شده در ناحیه تناسلی، برای زنان با متخصص زنان و زایمان و برای مردان به متخصص اورولوژی مراجعه کنید. متخصص زنان لگن، دهانه رحم، واژن، واژن، مقعد، رکتوم و در صورت لزوم حتی دهان شما را از نظر زگیل تناسلی معاینه می کند.

متخصص اورولوژی آلت تناسلی، کیسه بیضه، مقعد، مقعد و در صورت لزوم دهان شما را از نظر زگیل تناسلی معاینه می کند. برخی از زگیل ها به قدری کوچک هستند که در معاینه بالینی و فیزیکی قابل مشاهده نیستند. اگر خارش، خونریزی یا ناراحتی خفیف دارید و پزشک مشکوک به زگیل تناسلی است، ممکن است لازم باشد نمونه بافتی از ناحیه آسیب دیده برداشته و برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال شود.

پزشک معمولاً می تواند با انجام معاینه فیزیکی و مشاهده رشد زگیل تناسلی را تشخیص دهد. در برخی موارد ممکن است از نمونه برداری برای تایید تشخیص استفاده شود. تشخیص زگیل تناسلی داخلی دشوارتر از درمان های خانگی برای زگیل های مردانه است

به طور کلی پزشکان از آزمایش های زیر برای تشخیص زگیل تناسلی استفاده می کنند.

اندازه گیری دور کمر:

پزشک شما ممکن است آزمایش پاپ اسمیر را به عنوان بخشی از معاینه لگنی برای بررسی تغییرات در رحم تجویز کند. همچنین در برخی موارد از کولپوسکوپی برای نمونه برداری از واژن و دهانه رحم استفاده می شود. اگر نتایج پاپ اسمیر سلول های غیرطبیعی روی دهانه رحم شما را نشان دهد، یا اگر نتایج آزمایش نشان دهد که شما HPV دارید، ممکن است پزشک کولپوسکوپی را در مطب شما انجام دهد.

اگر تست پاپ یا بیوپسی کولپوسکوپی تغییرات پیش سرطانی در سلول های دهانه رحم را نشان دهد، پزشک ممکن است تصمیم بگیرد که بیوپسی مخروطی لازم است. در این روش یک بافت مخروطی شکل از دهانه رحم از جمله کانال دهانه رحم برداشته می‌شود تا بتوان بافت را زیر میکروسکوپ از نظر ناهنجاری بررسی کرد. این روش که تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی انجام می شود، در بیمارستان انجام می شود.

نظر آنالی:

در این آزمایش، پزشک از ابزاری به نام آنوسکوپ برای بررسی داخل مقعد و جستجوی زگیل تناسلی استفاده می کند. اگر فکر می کنید زگیل تناسلی دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. سایر عفونت های مقاربتی (و آنهایی که علائمی مانند خال یا بثورات پوستی دارند) نیز می توانند با زگیل تناسلی اشتباه گرفته شوند. بنابراین تشخیص دقیق نوع عفونت مقاربتی بسیار حائز اهمیت است چرا که درمان انواع عفونت های مقاربتی با یکدیگر متفاوت است.

این روش به پزشک کمک می کند تا دیسپلازی دهانه رحم یا سرطان دهانه رحم را تشخیص دهد. در طول معاینه، پزشک از ابزاری به نام کولپوسکوپ برای مشاهده دهانه رحم و بالای واژن استفاده می کند و نمونه بافتی را برای بیوپسی در آزمایشگاه می گیرد.

تشخیص زگیل تناسلی در خانه

در آزمایش خانگی زگیل تناسلی از یک نمونه ادرار یا زگیل از بدن یک زن برای آزمایش 14 نوع پرخطر HPV، از جمله انواع 16 و 18، که باعث بیشتر سرطان های مرتبط با HPV می شوند، استفاده می شود. تست HPV خانگی می تواند به عنوان یک ابزار غربالگری برای جوامعی که دسترسی محدودی به متخصصان مراقبت های بهداشتی دارند، عمل کند، اما بیماران باید در مورد مزایا و معایب تست HPV خانگی با فوق تخصص اورولوژیخود صحبت کنند.

برای استفاده صحیح از کیت تست می توانید دستورالعمل های ارائه شده به همراه کیت تست خریداری شده را دنبال کنید. آزمایش زگیل خانگی وجود HPV را بررسی می کند. آزمایشات خانگی HPV معمولاً نیاز به یک سواب دارد تا فرد بتواند نمونه کوچکی از دهانه رحم یا واژن جمع آوری کند. سپس نمونه به آزمایشگاهی فرستاده می شود که چندین نوع خطرناک HPV را آزمایش می کند.

در مطالعه‌ای در سال 2019، محققان دریافتند که جمع‌آوری و آزمایش نمونه‌های ادرار ممکن است راهی مطمئن برای بررسی افراد در معرض خطر ابتلا به HPV باشد. با این حال، برای تایید کامل اثربخشی آزمایش ادرار HPV همچنان به مطالعات بزرگتری نیاز است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.