تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

۱۱۸ بازديد


در انتخاب رشته پزشکی در قبرس شمالی می توانید مطمئن باشید که دانشگاه های پزشکی قبرس با تجهیزات مدرن پزشکی از شهرت بین المللی بسیار خوبی برخوردار هستند. برنامه های با کیفیت بالا برای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی به زبان انگلیسی در دانشگاه های مختلف ارائه می شود.

قبرس شمالی به یکی از مقاصد در حال رشد برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. بنابراین اگر قصد تحصیل پزشکی در قبرس را دارید، مطمئن شوید که اطلاعات بیشتری در مورد شرایط تحصیل، هزینه ها و سایر موارد دارید.

شرایط معاینه پزشکی در قبرس شمالی

طول دوره های پزشکی در قبرس شمالی شش سال است و دانشجو می تواند به طور متوسط ​​حداقل 16 سال از دانشگاه فارغ التحصیل شود. همه دانشگاه‌های قبرس شمالی دوره‌های پزشکی را ارائه نمی‌دهند و حتی آن‌هایی که امکان تدریس به زبان انگلیسی را دارند. چندین دانشگاه در قبرس شمالی دوره های پزشکی را به زبان ترکی و یونانی تدریس می کنند. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که هزینه دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در مقایسه با دو زبان دیگر بیشتر است.

مزایای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی یورومای عبارتند از:

آموزش استاندارد و با کیفیت

محیطی امن و دوستانه

دانشگاه های معتبر در زمینه پزشکی

شرایط پذیرش نسبتا ساده برای دانشجویان بین المللی

توانایی تدریس به زبان انگلیسی

آب و هوای دلپذیر مدیترانه ای

امکان مهاجرت به قبرس پس از فارغ التحصیلی.

برای ورود به دانشگاه قبرس شمالی باید امتحانی را پشت سر بگذارید. این آزمون زیست شناسی و یکی از دروس شیمی، ریاضی یا فیزیک را تست می کند. شهروندان ترکیه برای درخواست تحصیل در قبرس شمالی باید امتحانات ورودی دانشگاه های ترکیه را با موفقیت پشت سر بگذارند. علاوه بر این، شهروندان قبرس شمالی باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنند.

به عنوان متقاضی تحصیل پزشکی در قبرس شمالی باید بدانید که دانشگاه های قبرس شمالی دارای بهترین اتاق ها در اروپا هستند. دانشگاه های قبرس شمالی از نظر کیفیت و هزینه خوابگاه در سطح بالایی قرار دارند و جزو بهترین های اروپا هستند. تمامی دانشجویان می توانند برای اقامت در خوابگاه دانشگاه اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

هر دانشگاه در قبرس شمالی شرایط پذیرش را در وب سایت خود توضیح می دهد، بنابراین شرایط و مدارک ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. اما به طور کلی برای اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی در قبرس شمالی موارد زیر مورد نیاز است:

اسکن آخرین گواهی تحصیلی (دیپلم یا دیپلم)

گذرنامه یا شناسنامه اسکن شده

دوباره شروع کن

رونویسی

مدارک بورسیه (در صورت وجود)

دو سه توصیه نامه

نمونه های کار

قبولی در آزمون پذیرش GAMSAT یا MCAT

هزینه زندگی در قبرس

هزینه زندگی هنگام تحصیل پزشکی در قبرس شمالی در مقایسه با کشورهایی مانند انگلستان، استرالیا یا کانادا بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. میانگین هزینه زندگی در قبرس بین 600 تا 1000 دلار آمریکا در ماه است. با این حال، این هزینه بستگی به سبک زندگی دانش آموزان دارد

بورسیه پزشکی در قبرس شمالی

تمامی دانشگاه های قبرس شمالی به دانشجویان بورسیه می دهند. هر دانشگاه بر اساس شرایط مدرسه به دانشجویان بورسیه می دهد. بورسیه های تحصیلات تکمیلی در قبرس شمالی شامل بورسیه های 25%، 50% و حتی 100% می باشد. یعنی مثلا بروسیا می تواند تا 25 درصد شهریه را بپردازد. هر دانشجو می تواند برای بورسیه درخواست دهد، اما قبل از آن باید مدارک زیر را ارائه دهد:

فرم ثبت نام

2 عکس

کپی پاسپورت

توصیه ها

مدارک تحصیلی قبلی و ترجمه رسمی و کپی آنها (ترجمه باید به زبان ترکی یا انگلیسی باشد)

کپی مدرک تحصیلی

توجه: به عنوان شغل دانشجویی امکان کار 20 ساعت در هفته در طول زمان تحصیل وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.