سبزی های مخصوص سبزی پلو چیست؟

۱۱۳ بازديد


سبزی سبزی پلو باید با دقت انتخاب شود، سبزی پلو یکی از غذاهای پرطرفدار و لذیذ سفر ما به ایران است و اگر به نسبت سبزی پلو دقت نکنیم ممکن است سبزی پلو بد مزه شود. در مطلب امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه سبزی پلو برای تازه عروسان و دوستان عزیز آشنا کنیم و با ما همراه باشید.

طعم سبزی پلو گرم و آبدار است

آیا می دانید پلو حاوی چه سبزیجاتی است؟

سبزی سبزی پلو تره، جعفری، شوید و گشنیز به نسبت مساوی، یک پیمانه شنبلیله و یک شاخه سیر تازه است. نسبت 400 گرمی این ترکیب گیاهی در جدول زیر ارائه شده است.

نسبت های استاندارد سبزی برای سبزی پلو:

شوید: 100 دیکگرما

تره فرنگی: 100 گرم

گشنیز: 100 گرم.

جعفری: 100 گرم

شنبلیله: 1 رجوع کنید

ویژگی های سبزی، سبزی، سبزی پلو

سبزی پلو: جعفری

میوه جعفری

از ایجاد خطوط و چین و چروک جلوگیری می کند

خوردن جعفری برای بهبود صورت بسیار مفید است. این گیاه سرشار از ویتامین C است که عامل اصلی تولید کلاژن است که ساختار پوست را تقویت می کند. کلاژن موها و خطوط ریز را صاف می کند. سبزی پلو سرشار از ویتامین C از برخی سبزیجات سازگار با پوست (از جمله جعفری) است.

به هضم غذا کمک می کند

با این گیاه آرام بخش معده خود را آرام کنید. جعفری به هضم غذا کمک می کند و نفخ را کاهش می دهد. سعی کنید برای بهبود کارایی هضم از جعفری همراه غذا استفاده کنید.

به کاهش بوی بد دهان کمک می کند

یکی دیگر از فواید جعفری این است که راهی عالی برای از بین بردن بوی بد دهان است. این یک خوشبو کننده طبیعی نفس است زیرا باکتری های موجود در دهان را که باعث بوی بد دهان می شوند از بین می برد.

C منبع خوبی از ویتامین K محافظ استخوان است

جعفری مقادیر زیادی ویتامین K را فراهم می کند، یک ماده مغذی مهم برای حفظ تراکم استخوان و مبارزه با استخوان های شکننده و شکستگی. به عنوان ویتامین K

سبزی پلو: گشنیز

خواص سبزی گشنیز

درمان اسهال

اسانس گشنیز حاوی اجزایی مانند بورنئول و لینالول است که باعث هضم غذا، عملکرد مناسب کبد و روده می شود.

بیماری های پوستی را تسکین می دهد

خواص ضد عفونی کننده، ضد قارچی و آنتی اکسیدانی گشنیز برای از بین بردن بیماری های پوستی مانند اگزما، خشکی و عفونت های قارچی ایده آل است.

محافظت از سالمونلا

سالمونلا یکی از خطرناک ترین علل بیماری های ناشی از غذا در جهان است، بنابراین هر روش طبیعی برای محافظت از خود در برابر آن مهم است. گشنیز دارای سطوح غیرمعمول دودسنال است، یک ترکیب طبیعی که در واقع دو برابر آنتی بیوتیک قوی تر از درمان اصلی بیماری های مبتنی بر سالمونلا است.

مراقبت از چشم

گشنیز حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است و ممکن است در پیشگیری از اختلالات بینایی، دژنراسیون ماکولا و کاهش فشار و استرس روی چشم مفید باشد. برگ ها همچنین حاوی بتاکاروتن هستند که از بسیاری از بیماری های دیگر که روی چشم تأثیر می گذارند جلوگیری می کند و حتی می تواند اثرات کاهش بینایی را در بیماران مسن معکوس کند.

گشنیز یک ضد عفونی کننده عالی است و دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند در برابر بیماری های عفونی مانند ورم ملتحمه محافظت کند. روغن گشنیز به طور گسترده ای در تهیه بسیاری از محصولات مراقبت از چشم استفاده می شود.

سبزی پلو: از طریق

خواص سبزیجات گشنیز

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

تره فرنگی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A است که برای حفظ سیستم ایمنی بدن ضروری است. این ترکیب به کاهش التهاب و تقویت بدن کمک می کند که به مبارزه با عفونت کمک می کند.

خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهید

آب مروارید یک بیماری چشمی است که می تواند باعث کدر شدن عدسی طبیعی شود. در نهایت می تواند منجر به نابینایی شود و بسیاری از بزرگسالان بالای 40 سال هر ساله در سراسر جهان تحت تأثیر این بیماری قرار می گیرند.

در صورت عدم پیشگیری، ممکن است برای بازگرداندن بینایی خوب نیاز به جراحی باشد. با این حال، ترکیبات موجود در عدس، مانند زآگزانتین و لوتئین، یک سد محافظ در برابر آب مروارید ایجاد می کنند.

سلامت قلب را حفظ کنید

تره یک غذای سالم برای قلب است زیرا حاوی اسید فولیک در سراسر گیاه است. این ترکیب برای کمک به محافظت در برابر آسیب عروقی شناخته شده است.

سبزی پلو پلو: شنبلیله

ویژگی های سبزی شنبلیله

کاهش درد قاعدگی

شنبلیله ماده ای بسیار قوی است که روند قاعدگی را تسهیل کرده و درد آن را کاهش می دهد. علاوه بر این مصرف شنبلیله باعث کنترل قاعدگی، رفع لکه بینی و همچنین از بین بردن درد پریود می شود.

درمان یبوست

شنبلیله حاوی مقدار کافی فیبر محلول است که آب را در روده جذب کرده و میزان مدفوع را افزایش می دهد. این باعث انقباض می شود و به حرکت مدفوع در روده کمک می کند و در نتیجه یبوست را به راحتی درمان می کند.

این گیاه سوء هاضمه و درد معده را نیز برطرف می کند. علاوه بر این، شنبلیله با پوشش معده و روده، التهاب دستگاه گوارش را تسکین می دهد و سوزش سر دل و رفلاکس اسید معده را درمان می کند.

سبزی و سبزی پلو: شوید

خواص شوید

جوانسازی پوست صورت

مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین C موجود در شوید تازه و خشک باعث افزایش کلاژن سازی در پوست شده و به رفع چین و چروک پوست صورت و دور چشم و جوانسازی پوست صورت کمک می کند.

سرد

ویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در شوید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید است.

سبزی پلو: سیر

Allo-Attribute

رژیم غذایی: تحقیقات نشان داده است که آلیسین، ماده فعال سیر، در کاهش وزن نقش دارد.

سلامت کلیه ها: سیر به عنوان یک ادرارآور شناخته شده است و ممکن است در حل کردن سنگ کلیه نقش داشته باشد.

مجاری تنفسی: سیر خلط را از بین می برد و سرفه های شدید را برطرف می کند.

سلامت پوست: عصاره سیر در صورت استفاده موضعی می تواند زخم ها و عفونت های پوستی را بهبود بخشد.

زنان و زایمان: سیر دردهای قاعدگی را تسکین می دهد و می تواند عفونت های دستگاه گوارش را درمان کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.