بهترین مکمل غذایی برای عضله سازی برای هر فرد

۸۱ بازديد


آیا منتظر عضله سازی درست مانند مدل مورد علاقه خود هستید؟ اگر فکر می کنید برنامه ورزشی مناسبی دارید و بهترین رژیم غذایی را دنبال می کنید، اما هنوز به نتایج عضله سازی مورد نظر خود نرسیده اید، احتمالاً بدن شما به ورودی بیشتری نیاز دارد. هدف ما مصرف بیشتر مکمل های غذایی است.

بهترین مکمل های بدنسازی به طور خاص برای ورزشکاران و دیگر علاقه مندان به تناسب اندام طراحی شده اند تا از تمرینات شدید و برنامه های غذایی سالم خود در خانه بیشترین بهره را ببرند. ما اطلاعاتی را در مورد بهترین مکمل های بدنسازی و محصولات رژیمی که بهترین مکمل های عضله سازی برای بدنسازان و همچنین علاقه مندان به تناسب اندام باتجربه هستند به اشتراک خواهیم گذاشت. اگر هدف نهایی شما این است که تا حد امکان قوی و عضلانی شوید، به ما بپیوندید. 

بهترین مکمل عضله سازی چیست؟

مکمل های گینر بهترین مکمل های بدنسازی هستند و بهترین مکمل های بدنسازی گینر به دو دسته تقسیم می شوند. وزن پودر و جرم پودر. این به اهداف بدن شما مربوط می شود و باید هر کدام از این مکمل ها را انتخاب کنید. اگر خیلی لاغر هستید، به سراغ افزایش دهنده های وزن بروید و اگر هدف شما افزایش حجم عضلانی است، به سراغ افزایش دهنده های وزن بروید. این مکمل ها با تمام درشت مغذی ها و ریز مغذی های ضروری که می توانند از اهداف بدنسازی شما حمایت کنند، فرموله شده اند. برای خرید مکمل بدنسازی با ما تماس بگیرید.


بهترین زمان برای شروع مصرف مکمل های بدنسازی

بهترین زمان برای شروع مکمل های بدنسازی برای همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی مانند سن فرد، نوع رژیم غذایی، نوع و هدف ورزش بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان زمان دقیق آن را مشخص کرد. اما این ممکن است به تصمیم مربی و پزشک فردی بستگی داشته باشد. اما به طور کلی اگر افراد به صورت حرفه ای تمرین نکنند و مراقب سلامتی خود نباشند; بهتر است از مصرف مکمل های بدنسازی خودداری کنید و با کمک تغذیه مناسب به اهداف بلند مدت خود برسید.

سنی که فرد مکمل های بدنسازی مصرف می کند معمولا ذکر نمی شود و افراد فکر می کنند در هر سنی می توانند از این مکمل ها استفاده کنند. درست است که در سنین جوانی و بلوغ و برای اینکه بدن او به اندازه کافی هورمون تولید می کند که می تواند مسئول عضله سازی باشد، باید از مصرف مکمل های اضافی برای بدنسازی پرهیز کرد و ورزش مداوم و ورزش مناسب انجام داد. هدف از تغذیه تقویت عضلات شماست.

با توجه به این توضیحات می توان سن مصرف مکمل های بدنسازی را سن بلوغ دانست. بزرگسالان هورمون های کمتری تولید می کنند و بدن آنها غذا را به خوبی جذب نمی کند. بنابراین می توانند از مکمل ها استفاده کنند. البته در مورد مولتی ویتامین ها اینطور نیست و سن مصرف مکمل های بدنسازی مولتی ویتامین به صلاحدید پزشک است و ممکن است در سنین پایین تری تجویز شود.

مکمل بدنسازی چیست؟!

انواع مختلفی از مکمل های غذایی برای بدنسازی وجود دارد. و در ورزش های سنگین برای کمک به عضله سازی یا بهبود سریع تر آسیب های بافتی استفاده می شود. در واقع، زمانی که افراد برای عضله سازی شروع به ورزش می کنند، برای اینکه بدن مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، بهترین پروتئین برای عضله سازی و بهترین مواد مغذی را دریافت کند، ممکن است نیاز به مصرف مکمل های غذایی داشته باشد.

البته اگر فردی بخواهد آهسته و پیوسته پیش برود و عجله ای برای عضله سازی نداشته باشد، مصرف مکمل بدنسازی ضروری نیست. علاوه بر این، در شرایطی که افراد در حین ورزش دچار آسیب های جزئی می شوند، ممکن است نیاز به مصرف مکمل ها و مولتی ویتامین ها برای کمک به بهبود سریعتر بدن داشته باشند.

بهترین مکمل های بدنسازی در دو نوع اولیه و ثانویه وجود دارد. مکمل های اصلی برای همه افراد قابل استفاده است و فقط دوز آن متفاوت است. این مکمل ها شامل بهترین پروتئین های عضله ساز (مانند پروتئین کربوهیدرات یا پروتئین آب پنیر)، مکمل های کراتین، مکمل های اسید آمینه و مکمل های گلوتامین هستند. همچنین اگر به دلیل ورزش نیاز به استفاده از بهترین مکمل های ویتامین برای بدنسازی باشد، در دسته اصلی مکمل های بدنسازی نیز قرار می گیرند. البته کاربرد این پسوندها از یکی به دیگری متفاوت است. به عنوان مثال، مکمل های کراتین برای افزایش متابولیسم و ​​مکمل های اسید آمینه برای ساخت عضله استفاده می شود. اولترا ایزو وی یونیورسال نوتریشن یکی از بهترین مکمل های بدنسازی است که می توانید استفاده کنید.


عوارض جانبی مکمل های بدنسازی

عوارض جانبی مکمل های بدنسازی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان این عوارض را به همه مکمل ها تعمیم داد. با این حال، ایده یافتن سالم ترین مکمل بدنسازی غیرواقعی است.

در برخی شرایط ممکن است ورزشکاران برای تقویت عضلات در حین تمرین نیاز به مصرف مکمل داشته باشند، اما حساسیت دارو به بدن یا نارسایی کبد یا کلیه از آن جلوگیری می کند. بنابراین، اگر از این دسته بگذریم، عوارض تغذیه شامل موارد زیر است:

آسیب کلیه: اغلب به دلیل مکمل های پروتئینی مانند پروتئین که برای عضله سازی بهترین است رخ می دهد. مصرف طولانی مدت مقادیر زیاد پروتئین می تواند باعث مشکلات کلیوی شود. به همین دلیل لازم است که به طور مرتب استفاده از آن آزمایش و نظارت شود.

آسیب به کبد: مشکلات کبدی ممکن است با مصرف داروها، مولتی ویتامین ها و مکمل های ورزشی ایجاد شود و این نه تنها به ظرفیت کبد، بلکه به مقدار و نحوه مصرف مواد مغذی نیز بستگی دارد.

مشکلات گوارشی: برخی از افرادی که به این مکمل حساسیت دارند یا ورزشکارانی که مکمل های تقلبی مصرف می کنند، ممکن است دچار نفخ و درد معده شوند.

سایر عوارض جانبی مکمل های بدنسازی می تواند عبارتند از: افزایش وزن بیش از حد، آلرژی و حساسیت، التهاب مجاری تنفسی، درد عضلانی، افزایش قند و چربی خون و آسیب قلبی به دلیل استرس بیش از حد به خود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.