همه چیز درباره سمعک و انواع سمعک

۱ بازديد

مجله کلینیک مهرا :: شنوایی سنجی و انواع سمعک، شنوایی سنجی، سلامت گوش، تشخیص و درمان اختلالات شنوایی و تجویز سمعک. در واقع شنوایی سنجی توسط شنوایی شناس انجام می شود. همچنین در این مقاله در مورد استفاده از سمعک و انواع سمعک صحبت خواهیم کرد.

شنوایی سنجی و انواع سمعک چیست؟

تخصص شنوایی سنجی و انواع سمعک در حوزه پزشکی قرار می گیرد و هدف آن مدیریت شنوایی و سلامت گوش و تشخیص و درمان اختلالات شنوایی است. اگر نیاز به تجویز سمعک در تهران دارید با ما تماس بگیرید.

شنوایی شناس اختلالات شنوایی و تعادل را ارزیابی و تشخیص می دهد، از شنوایی پیشگیری و مراقبت می کند (که ممکن است به شنوایی کارگران در برخی مراکز و کارخانه ها آسیب برساند)، شنوایی را بازیابی می کند و برای افراد کم شنوایی (استفاده از سمعک و ...) آموزش می دهد. ) پرداخت می کند. او با آزمایش سطح شنوایی مراجع با دستگاه شنوایی سنج سعی می کند آسیب های ناشی از کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل برساند. کلینیک های شنوایی شناسی و انواع سمعک ها می توانند با خدمات تخصصی به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کنند.

چهار حوزه اصلی در زمینه شنوایی سنجی وجود دارد:

ارزیابی و تشخیص اختلالات شنوایی و تعادل و وزوز گوش

پیشگیری و حفاظت از شنوایی که به بررسی آلودگی صوتی کارخانجات و مراکز پر سروصدا می پردازد و سعی در کاهش آسیب های ناشی از آلودگی صوتی دارد.

توانبخشی شنوایی شامل ساخت و سفارش انواع قالب های گوش است. و تجویز و ارزیابی سمعک ها مانند سمعک. (برخلاف تصور رایج سمعک ها اسپیکرهایی نیستند که بتوان آنها را در داروخانه ها یا مراکز دیگر خریداری کرد و از آنها استفاده کرد. اما شنوایی شناسان باید هنگام انتخاب سمعک از داده های علمی خود و کم شنوایی افراد دارای معلولیت استفاده کنند تا گوش آنها را تنظیم کنند)

آموزش به افراد کم شنوا در این حوزه، شنوایی شناسان به افراد کم شنوا نحوه استفاده از سمعک و آشنایی آنها با صداهای مختلف را آموزش می دهند و به ناشنوایان نحوه خواندن لب و گفتار را آموزش می دهند.

مهارت های کلیدی متخصص شنوایی سنجی و انواع سمعک

دقت در شنوایی شناسی ضروری است. زیرا اگر متخصص شنوایی سنجی و سمعک آزمایشات لازم را با دقت انجام ندهد، می تواند منجر به جراحی غیرضروری نیز شود. همچنین شنوایی شناس باید به فیزیک علاقه داشته باشد و با آناتومی و فیزیولوژی به ویژه در زمینه شنوایی آشنا باشد.

شنوایی سنجی نام تست شنوایی در علم شنوایی سنجی و انواع هدفون می باشد.

این آزمایش شامل آزمایش‌ها و اندازه‌گیری‌های مربوط به شنوایی است و امکان ارزیابی عملکرد شنوایی و همچنین نیاز به مراجعه به پزشک در دوره‌های خاص برای بررسی سلامت کامل بدن یا مراجعه به اپتومتریست برای بررسی وضعیت بینایی را فراهم می‌کند. گوش ها همچنین برای اطمینان از سلامت خود نیاز به شنوایی سنجی دارند. مغز صداهای مختلف را جدا کرده و تفسیر می کند و به ما اجازه می دهد تا بر آنچه می شنویم تمرکز کنیم.

صداهای زیادی در اطراف ما برای شنیدن وجود دارد، اما در واقع این مغز است که تصمیم می گیرد کدام صدا قابل درک ترین باشد! گاهی اوقات مغز صدا را تشخیص نمی دهد و دلیل آن صدای ضعیفی است که از طریق گوش به مغز سرایت می کند، دلایل مختلفی از جمله خون، تغییرات فشار، بیماری های گوش داخلی وجود دارد. تومورهای ساقه مغز (نوروم آکوستیک)، برخی بیماری‌های سیستمیک و استفاده از برخی داروها به عنوان عوامل کاهش شنوایی ناگهانی ذکر شده‌اند.
برای تعمیر سمهک به نمایندگی سمعک در شرق تهران مراجعه نمایید.
کم شنوایی در کودکی و بزرگسالی و اهمیت شنوایی سنجی و انواع سمعک

علل کم شنوایی در کودکان به اندازه بزرگسالان متفاوت است، اما در زیر می توان به شایع ترین علل آن اشاره کرد.

کم شنوایی مادرزادی

کم شنوایی مادرزادی در واقع آسیب به عصب شنوایی یا حلزون گوش است. معمولا این آسیب ها خفیف، متوسط، شدید یا بسیار عمیق هستند

کاهش شنوایی به دلیل اوتیت میانی

اوتیت میانی یکی از شایع ترین علل کم شنوایی به خصوص در کودکان است. اوتیت میانی در دوران کودکی بسیار شایع است، به این معنی که کودکان به طور منظم از آنتی بیوتیک استفاده می کنند.

کم شنوایی ناشی از اوتیت میانی (اوتیت سروزی) بیشتر دو طرفه است و اثرات آن خفیف است.
برای گرفتن نوار گوش در شرق تهران کلیک کنید.
اهمیت و علائم تشخیص کم شنوایی در کودکان و نوزادان

آگاهی والدین از علائم کم شنوایی در کودکان و نوزادان بسیار مهم است. از آنجایی که کم شنوایی درمان نشده باعث تاخیر در رشد گفتار و زبان مغز می شود، این تاخیر باعث مشکلات یادگیری می شود که اغلب منجر به عملکرد ضعیف مدرسه می شود. زیرا کودکی که علائم کم شنوایی را نشان می دهد و دچار کم شنوایی می شود ممکن است با مشکلات تحصیلی یا اجتماعی مواجه شود. کودکان کم شنوایی حتی در سن 12 ماهگی می توانند کاندیدای کاشت حلزون باشند. آگاهی از شنوایی سنجی و انواع سمعک مهمترین قدم در جلوگیری از آسیب های ناشی از کم شنوایی درمان نشده در کودکان است.

اگر اخیراً علائمی را تجربه کرده اید که نشان می دهد کودک یا نوزاد شما دچار کم شنوایی است، ممکن است سوالات و نگرانی های زیادی برای شما ایجاد شود. طبیعی است که احساس اضطراب کنید. اما مطمئن باشید، گزینه های درمانی و آموزشی زیادی هم در مدرسه و هم در خانه وجود دارد.

شاید مهمترین چیزی که می دانید این است که شنوایی به کودک کمک می کند تا مهارت های گفتار و زبان را بهبود بخشد. در این سن، تأیید اینکه کودک شما مشکل شنوایی دارد بسیار مهم است تا اثرات منفی شنوایی او کاهش یابد.

با شناخت علائم کم شنوایی در کودکان و نوزادان در هر سنی و با مراجعه به موقع به پزشک متخصص می توانید درمان را در سن مناسب شروع کنید. بنابراین تشخیص کم شنوایی در کودکان و نوزادان مهم و حائز اهمیت است.
تا كنون نظري ثبت نشده است