کانادا مجوز کار آزاد جدیدی را برای کارگران ضروری و فارغ‌التحصیلان دانشجویی بین‌المللی معرفی می‌کند

۶۰۲ بازديد
ساکنین موقتی که متقاضی مسیر جدید اقامت دائم برای کارگران ضروری و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی هستند، می‌توانند در حالی که منتظر نتیجه در خواست خود هستند، مجوز کار آزاد دریافت کنند. مارکو مندیچینو وزیر مهاجرت کانادا از گزینه جدید مجوز کار آزاد برای کارگران ضروری و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که تحصیلات خود را در کانادا به پایان رساندند، خبر داد.
ساکنان موقت متقاضی مسیر تازه راه اندازی شده‌ برای اقامت دائم، از تاریخ 26 جولای می‌توانند در حالی که منتظر تصمیم در مورد درخواست خود هستند، یک مجوز کار آزاد دریافت کنند. این بدین معنی است که کسانی که برای برنامه‌های جدید اقدام کردند دیگر نگران منقضی شدن وضعیت موقت خود نخواهند بود. اگر مجوز کار یا مجوز تحصیلی این افراد پیش از اینکه وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست آن‌ها را تایید یا رد کند، منقضی شود، می‌توانند برای مجوز کار جدید خود درخواست ارایه دهند.
پیش از این، این متقاضیان مهاجرت نمی‌توانستند برای مجوز کار آزاد Bridging (BOWP) درخواست دهند اما متقاضیان Express Entry که مدارکشان در حال منقضی شدن بود، می‌توانستند برای این مجوز کاری درخواست دهند. دلیل این تفاوت‌ها، نکات تکنیکی است در سیاست کانادا وجود دارد. اکسپرس انتری یک برنامه دائمی است در حالی که مسیر جدید تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم (TR به PR) یک برنامه دائمی نمی‌باشد.
بدون این مجوز کاری جدید، تقاضیان با ریسک ترک کانادا مواجه خواهند بود. حتی اگر این متقاضیان برای برنامه‌ای درخواست داده باشند که به ماندنشان در کانادا کمک می‌کند، باز هم ممکن است مجبور به ترک کانادا شوند. مجوزهای صادر شده تحت این سیاست جدید تا تاریخ 31 دسامبر 2022 معتبر می‌باشند.
مندیچینو در یک جریان خبری گفته است: "مسیر جدید ما برای اقامت دائم 90000 کارگر ضروری و فارغ‌التحصیل بین‌المللی یک گام بزرگ رو به جلو است. اندازه، سرعت و وسعت آن بی سابقه است. این مجوز کاری جدید نیز این اطمینان را می‌دهد که کسانی که در تمام طول مدت بیماری همه گیر نقش مهمی داشتند، می‌توانند خدمات فوق‌العاده خود را ادامه دهند."
اگرچه گزینه‌های موجود دیگری نیز برای کمک به ماندن افراد در کانادا وجود دارد، اما سیاست جدید برخی از شکاف‌های موجود را پر می‌کند. برای مثال فارغ‌التحصیلان دانشجویی بین‌المللی می‌توانند طبق مجوز دولت در ماه ژانویه، برای مجوز کاری جدید پس از تحصیلات تکمیلی (PGWP) درخواست دهند. با این حال این فرصت در تاریخ 27 جولای به پایان خواهد رسید. مسیرهای جدید تا 5 نوامبر برای درخواست باز خواهند بود و همچنان در بسیاری از برنامه‌ها فضای کافی برای متقاضیان وجود دارد. در حال حاضر تنها جریان فارغ‌التحصیلان بین‌المللی پر است.
 

شرایط واجد شرایط شدن برای مجوز کاری آزاد جدید

متقاضیان برای واجد شرایط شدن در این برنامه که تنها یک بار قابل دسترسی است، باید شرایط زیر را داشته باشند:
 
  • در یکی از مسیرهای اقامت دائم درخواست داده باشند
  • در زمان ارایه درخواست مجاز به کار باشند
  • مجوز کار معتبری داشته باشند که ظرف چهار ماه آینده منقضی می‌شود
  • دارای وضعیت اقامت موقت، وضعیت حفظ شده یا واجد شرایط برای بازگرداندن وضعیت خود در زمان ارایه درخواست مجوز کار آزاد باشند
  • در زمان ارایه درخواست مجوز کار آزاد در کانادا حضور داشته باشند
  • مشغول به همان کاری باشند که در زمان ارایه درخواست اقامت دائم مشغول به آن بودند
  • حداقل دانش زبان آن‌ها باید مطابق با حداقل‌های مورد نیاز جریانی باشد تحت آن برنامه درخواست خود را ارایه دادند
مجوز کاری آزاد برای همسر و یا شریک زندگی قانونی و فرزندان وابسته بالای 18 سال نیز در دسترس است. البته این مورد در صورتی است که آن‌ها نیز در کانادا حضور داشته باشند. همچنین اگر پیش از منقضی شدن مجوز کار فعلی خود برای تمدید آن اقدام کرده باشید، ممکن است بتوانید وضعیت خود را حفظ کنید. این مورد به شما این امکان را می‌دهد با یک مجوز کاری غیر مشابه با مجوز اصلی خود، به کار مشغول شوید و در همین زمان IRCC نیز به پردازش مجوز جدید شما بپردازد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.