درمان زخم دیابت به روش روا زاده دکتر خیر اندیش و تبریزیان

۵۳۷ بازديد
درمان زخم دیابت به روش روا زاده، دکتر خیر اندیش و تبریزیان
زخم پای دیابتی از شایع ترین عوارض ابتلا به دیابت هستند. زخم دیابت نوعی زخم باز است که به دلیل وجود نوروپاتی حسی در بیمار به وجود می آید. درمان زخم پای دیابتی نیازمند دانش تخصصی است. نوروپاتی در واقع نتیجه ی آسیب عصبی است که به دلیل سطح بالای قند خون ایجاد می شود. از عوارض ابتلا به نوروپاتی عدم احساس درد در بیمار است. به همین دلیل بیمار به دلیل بی حسی در اندام ها دچار زخم های دیابتی می گردد. تا کنون روش قطعی برای درمان دیابت و زخم دیابت پیدا نشده است. اما روش های بسیاری برای کنترل دیابت و جلوگیری از ابتلا به آن و همچنین ابتلا به زخم های دیابتی وجود دارد. همچنین در صورت ابتلا به زخم های دیابتی، روش های مختلفی در مکاتب پزشکی مختلف برای جلوگیری از گسترش و حتی درمان این زخم ها نیز وجود دارد.


درمان بیماران دچار زخم دیابتی حتما باید توسط پزشک متخصص زخم و توسط روشهای نوین انجام شود.
این مطلب تنها جهت اطلاع شما در این سایت قرار داده شده است.



ویدیوی بهبودی زخم پای دیابتی عفونی با روش های نوین پس از 2 جلسه ی درمان



طب سنتی یکی از این مکاتب پزشکی است که راهکار های مختلفی برای کمک به بهبود و درمان زخم های دیابتی ارائه نموده است. طبیبان زیادی در حیطه ی طب سنتی به تحقیق و ارائه ی راه حل برای تسریع بهبود این زخم ها پرداخته اند. از جمله ی این افراد می توان به دکتر حسین روا زاده، دکتر حسین خیر اندیش و دکتر عباس تبریزیان اشاره کرد. در ادامه ی این محتوا قصد داریم از راهکار های پیشنهادی این افراد برای کمک به بهبود و درمان زخم های دیابتی بهره بگیریم.

کلینیک درمان زخم نیلسار: مراحل اولیه زخم پای دیابتی

روش درمان زخم دیابت به شیوه ی حکیم دکتر حسین روا زاده
در ابتدا به روش دکتر حسین روا زاده برای شستشوی زخم های دیابتی به کمک عسل و نمک می پردازیم. مهم ترین بخش در درمان زخم دیابت استفاده از پانسمان و بستن زخم است. دکتر روا زاده اذعان می دارد که پیش از بستن زخم به وسیله ی پانسمان، برای تاثیر بیشتر باید ابتدا زخم را به وسیله ی ترکیب نمک و عسل شستشو داد. در این ترکیب باید عسل دارای نسبت ۳ برابر نمک باشد. استفاده از نمک به ضد عفونی کردن زخم و استفاده از عسل به ترمیم زخم کمک می کند. همچنین عسل بوی بد و عفونی زخم را نیز کنترل می کند. لازم به ذکر است از آن جا که بیمار مبتلا به زخم دیابت دچار نوروپاتی است، عموما دردی را در هنگام شستشو احساس نمی کند.


زخم دیابت ( دکتر حسین روا زاده)

روش درمان زخم های دیابتی به شیوه ی دکتر حسین خیر اندیش
دکتر حسین خیر اندیش نیز یکی دیگر از متخصصان طب سنتی است که روش های بهبود دهنده ای برای زخم دیابت دارد. حکیم خیر اندیش را به جهت زحمات بی دریغ در طب سنتی، پدر طب سنتی ایران نام گذاری کرده اند. وی در رابطه با تاثیر حجامت بر بیماری ها تحقیقات زیادی داشته است. روش او برای کمک به درمان زخم های دیابتی استفاده از زالو درمانی برای خود زخم و اطراف زخم است.
روش زالو درمانی یکی از روش های طب سنتی است که تا کنون به بهبودی و حتی درمان بسیاری از بیماران کمک نموده است. همچنین دکتر خیر اندیش علاوه بر شستشو به وسیله ی نمک و عسل، استفاده از ترکیب عسل و زیتون را نیز پیشنهاد می کند. شایان ذکر است که حکیم خیر اندیش، علت ابتلا به دیابت را از طبع سرد می داند. به همین دلیل اذعان می دارد که از مصرف غذا های سرد تا حد امکان جلوگیری شود.




زخم دیابت (دکتر حسین خیر اندیش)

روش درمان دیابت به شیوه ی دکتر عباس تبریزیان
آیت الله تبریزیان نیز برای درمان دیابت پیشنهاد می دهد که وعده ی ناهار از وعده های غذایی حذف گردد. همچنین استفاده از نان و برنج تا حد امکان محدود شود. یکی دیگر از پیشنهادات آیت الله تبریزیان این است که سر سبز بادمجان بعد از شستشو در آب پخته شود. سپس این آب از تفاله ها جدا گردیده و توسط شخص مبتلا به دیابت یا زخم دیابت مصرف شود. دیگر روش این است که بیمار، تخم شنبلیله ی آسیاب شده را به روش جوشانده یا دیگر حالت ها به مصرف رساند. استفاده از ۱ قاشق غذا خوری جو در هر وعده ی غذایی نیز به کنترل قند خون و پیشگیری از ابتلا به زخم دیابت کمک می کند.
https://nilsar.com/i-20073/-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B1%D9%88%D8%A7-%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%B1-%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4-%D9%88-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%86
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.