رابطه ویروس کرونا و بهداشت در آرایشگاه های زنانه

۶۳۶ بازديد
رعایت بهداشت در آرایشگاه های زنانه برای جلوگیری از شیوع بیماری ها - فاطمه حبشی
از آنجایی که این مکان شلوغ است رعایت بهداشت در آرایشگاه های زنانه بسیار مهم و ضروری است زیرا عدم رعایت بهداشت منجر به انتقال بیماری های خطرناکی مانند ایدز و هپاتیت می شود. امروزه که مردم دنیا در حال مبارزه با ویروس خطرناکی به نام ویروس کرونا هستند، موضوع بهداشت در آرایشگاه ها بیش از هر زمان دیگری مطرح شده است. تا حد امکان به آرایشگاه هایی که دارای کارت معتبر، دارای مجوز و سلامت هستند مراجعه کنید. ویژگی های بهترین مدل موی زنانه تهرانی را قبلا در مقاله ای در سایت توضیح داده ایم که مطالعه این قسمت به شما کمک زیادی می کند.
عناوین اصلی این صفحه
نحوه انتشار بیماری ها در سالن های زیبایی
یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایل انتقال بیماری به فرد، متاسفانه ورود و مشارکت بسیاری از آرایشگاه ها در امور پزشکی مانند (خالکوبی، گذاشتن ناخن، الکترولیز، کاشت مژه و موارد مشابه) است. . عامل انتقال سریع بیماری های مختلف مانند: بیماری های باکتریایی و پوستی (گرد و غبار، اگزما، کزاز، تراخم و سایر بیماری های شایع پوستی)، انواع عفونت های میکروبی و ویروسی (هپاتیت B و C، ایدز و بسیاری از بیماری های خطرناک دیگر)، قارچ ها و آلرژی های دیگر، ممکن است استفاده از ابزار و لوازم جانبی مو صورت عمومی باشد.
مهم ترین ابزار و تجهیزاتی که می تواند بیماری ها را در سالن های زنانه منتقل کند:
پیش بند: همه افراد برای رفتن به آرایشگاه باید دستکش مخصوص داشته باشند، زیرا همانطور که می دانید بسیاری از قسمت های دستکش با گردن و پوست آن قسمت از بدن تماس پیدا می کند، در صورت آسیب یا بریدگی، فرد مبتلا می شود. با یک بیماری، دستکش می تواند باعث سرایت بیماری به فرد دیگری شود. ، اگر باید از دستکش های آرایشگاه معمولی استفاده کنید، مطمئن شوید که پیشانی تمیز و ضد عفونی شده است.
شانه: اگر شانه آرایشگر استریل و تمیز نیست، استفاده از آن ممکن است آکنه و شپش را به پوست سر منتقل کند.
قیچی و قیچی: قیچی و قیچی موهای کوتاه را کوتاه می کند و در صورت عدم ضدعفونی می تواند باعث بیماری های مختلفی شود.
حوله: آرایشگاه ها نیز اگر تمیز نشوند بسیار خطرناک هستند، اما معمولاً آرایشگاه ها حوله های زیادی دارند که در پایان روز شسته و تمیز می شوند.
انواع تور و کلاه رنگ مو: به طور کلی فویل برای رنگ کردن مو بهداشتی و تمیز است اما در برخی از رنگ ها و توری ها از کلاه پلاستیکی استفاده می شود که بعد از هر بار استفاده باید با شوینده مناسب شسته شود.
همچنین بخوانید : رابطه رژیم غذایی سالم با زیبایی صورت و پوست
ابزارهای ضروری و پیشرفته امروزی برای مدیریت آرایشگاه زنانه عبارتند از:
اتوکلاو (این مهم ترین و بهترین ابزار برای استریل کردن ابزار آرایشگری است، روش اتوکلاو برای استریل کردن ابزار از حرارت مرطوب استفاده می کند و در نتیجه میکروب ها به طور کامل از بین می روند).
حرارت سریع یا خشک (این دستگاه قیچی مو را در دمای 160 و 170 درجه استریل کرده و کاملاً تمیز می کند).
UV (دستگاه UV با توانایی تولید اشعه ماوراء بنفش و طول موج های کوتاه می تواند باکتری های روی تجهیزات را از بین ببرد).
شغل اصلی یک آرایشگر خانم چیست؟
وظایف و وظایف مجاز و قانونی آرایشگاه های امروزی: اصلاح صورت و ابرو، دکلره یا رنگ کردن مو، ترمیم ابرو با برس و آب داغ، اپیلاسیون و رفع موهای زائد، استفاده از ماسک های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و... به طور کلی، پیشرفته. و آرایشگاه های مدرن. همچنین کارهایی مانند ناخن، مو، ابرو، تزریق ژل، بوتاکس، الکترولیز، لیپولیز را با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام می دهند.

https://fatemehhabashi.com/health-care-in-hairdressers/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.