طراحی داخلی نئوکلاسیک

۴۷۱ بازديد


طراحی داخلی نئوکلاسیک: دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک برای اولین بار در انگلستان و فرانسه در سال 1750 مورد توجه قرار گرفت. این سبک برگرفته از معماری روم باستان و رنسانس است که ظاهری سلطنتی و مجلل داشت.

این سبک از طراحی داخلی تلفیقی از سبک قدیمی و کلاسیک با سبک مدرن جدید و شیک پس از جنگ جهانی اول و دوم است. همانطور که برخی افراد فکر می کنند، طراحی داخلی نئوکلاسیک و طراحی داخلی کلاسیک بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. انتخاب عناصر ساده و در عین حال مدرن یکی از تفاوت های بارز و مهم این دو سبک داخلی است. اگرچه سبک های کلاسیک بسیار زیبا و رنگارنگ هستند، اما این را می توان در ویژگی های دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک مشاهده کرد. ما آن را ظرافت و طراحی ساده می نامیم. مزیت این سبک دکوراسیون داخلی عدم محدودیت در انتخاب وسایل دکوری است.

چیدمان آشپزخانه به سبک دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

در آشپزخانه به سبک داخلی نئوکلاسیک می توان از وسایل کاملا ساده و متقارن از اشکال هندسی به صورت متعادل و متقارن استفاده کرد.

در دکوراسیون داخلی آشپزخانه از مواد طبیعی مانند چوب و سنگ استفاده کنید.

برای داشتن دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک در منزل می توانید از عناصری مانند دیوارپوش در طراحی چوب، کاغذ دیواری، سنگ، آجر استفاده کنید.

در دکوراسیون نئوکلاسیک آشپزخانه از کابینت هایی به سبک رومی مانند کابینت ممبران و کابینت چوبی استفاده کنید تا ظاهر اصلی و کامل آشپزخانه کلاسیک باشد.

از پرده های سفید و توری در آشپزخانه به سبک داخلی نئوکلاسیک استفاده کنید.

برای اینکه به آشپزخانه خود ظاهری نئوکلاسیک بدهید. از لامپ های هالوژن و کلاسیک با لوازم جانبی همسان مانند فرش ایرانی استفاده کنید.

خوب است لمینت های پارکت را با فرش های سنتی و کلاسیک ترکیب کنید تا دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک را به رخ بکشید.

لوازم مدرن در دکوراسیون نئوکلاسیک

1- از تزیینات و اکسسوری های متفاوت و کوچک در فضای خانه استفاده کنید تا سبک مدرن را به سبک کلاسیک اضافه کنید.

2- گلدان های شیشه ای ساده و لامپ های مدرن رنگ روشن را در اطراف مبلمان اتاق نشیمن قرار دهید.

3- از کاغذ دیواری مدرن با الگوهای تکراری استفاده کنید تا حس آرامش و سادگی را در اتاق نشیمن ایجاد کنید.

4- برای تزیین دیوارها از آینه های تزئینی و مدرن استفاده کنید.

5- اگر می خواهید خانه ای مجلل داشته باشید از میز شیشه ای مدرن با پایه طلایی ساده استفاده کنید.

مبلمان نئوکلاسیک در اتاق نشیمن و پذیرایی

مبلمانی که برای این سبک استفاده می شود به اندازه مبلمان کلاسیک پیچیده و دقیق نیست. برعکس، ساختار چوبی ظریف و ساده ای دارد که با پارچه های تک رنگ بدون چاپ تکمیل می شود.

اگر می خواهید از پارچه های طرح دار در دکوراسیون نئوکلاسیک استفاده کنید، می توانید آن ها را برای کوسن ها انتخاب کنید.

عمدتا در طراحی داخلی نئوکلاسیک به خطوط عمودی و افقی توجه و اهمیت ویژه ای داده می شود.چون این سبک برگرفته از یونان و روم است، می توان تلفیقی از زیبایی و عظمت را در این راه مشاهده کرد.

در این سبک ضمن استفاده از عناصر طراحی کلاسیک، شاهد نمادهای مدرن نیز هستید به پیروی از سبک یونانی، ستون ها و سقف های بلند نیز یکی از عناصر مورد استفاده در این سبک هستند.

پالت رنگ نئوکلاسیک

معمولا رنگ های استفاده شده برای این سبک در دسته رنگ های خنثی مانند کرم، بژ، طوسی، نسکافه ای و سفید قرار می گیرند. البته سبک نئوکلاسیک شما را به حال خود رها می کند و می توانید از رنگ های آبی، سبز و قرمز و همچنین یک پالت تک رنگ استفاده کنید. البته بهتر است این کار را به صورت بسیار محدود انجام دهید، مثلا برای مبل تکی، اضافه یا رنگ دیوار.

به طور کلی، طیف رنگ در سبک طراحی داخلی اداری نئوکلاسیک معمولا نرم است:

رنگ سفید

رنگ قهوه ای روشن

قهوه ای تیره

رنگ بژ

آبی کمرنگ

رنگ طلایی

رنگ نقره ای

رنگ های کرم، خاکستری، زرد، سبز، سیاه و قرمز عمدتا برای برجسته کردن استایل استفاده می شود. کاغذ دیواری همچنان محبوب ترین وسیله برای دکوراسیون دیوارهای داخلی است. برای اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک بهتر است از کاغذ دیواری مونوفونیک استفاده کنید. برای دکوراسیون اتاق معمولا از مبلمانی با رنگ روشن استفاده می شود که باید با پارچه های حریر و مخمل ساده و شیک باشد.

امروزه بسیاری ترجیح می دهند اتاق را به سبکی ساده و مختصر طراحی کنند که هندسه اتاق را نقض نکند و آن را دقیق، اما راحت کند. به طراحان توصیه می شود از روش های ساده برای طراحی هر قسمت از اتاق خواب استفاده کنند. برای تزیین اتاق خواب به سبک نئوکلاسیک می توان از گلدان ها، مجسمه های مرمر و گچی و نقاشی استفاده کرد. استفاده از آینه های بزرگ نه تنها اتاق را زیبا می کند، بلکه باعث گسترش بصری محیط اطراف می شود. باید فضای خالی در اتاق وجود داشته باشد. بنابراین لازم است کمتر از مبلمان و تزیینات در اتاق استفاده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.