علائم آرتروز مفصل ران چیست؟

۳۲۹ بازديد


اگر انجام ساده ترین کارهای روزانه برایتان دشوار است، احتمالاً دچار ساییدگی و پارگی مفصل ران هستید. به عنوان مثال، هنگام پوشیدن کفش و جوراب یا روی هم زدن پاها، باید بتوانیم مفصل ران را به طور گسترده حرکت دهیم. دامنه حرکتی مفصل ران در افرادی که از ساییدگی مفصل ران رنج می برند محدود است. بنابراین، این افراد بعید است که خم شوند، کفش بپوشند یا پاهای خود را روی هم بگذارند. این محدودیت حرکتی می تواند خود را به صورت درد، سفتی مفاصل و سایر علائمی که در این مقاله به آنها می پردازیم، نشان دهد. از سوی دیگر، یک راه آسان برای تعیین مدت زمانی که مفاصل ران خود را پوشیده اید، مشاهده فعالیت های روزانه است. چه مدت در انجام کارهای روزمره مانند پوشیدن کفش مشکل داشته اید؟ پاسخ به این سوال نشان می دهد که چه مدت از مفاصل ران استفاده کرده اید. ساییدگی مفصل ران به معنای بروز آرتریت در مفصل ران است. آرتریت مفصل ران می تواند به سرعت دامنه حرکتی لگن را محدود کند و باعث از بین رفتن غضروف و استخوان در این ناحیه شود. برخی از بیماران بدون هیچ نشانه ای از سایش مفصل ران در کمتر از یک سال نیاز به تعویض کامل مفصل ران دارند. بنابراین شناخت علائم ساییدگی مفصل ران و تشخیص به موقع آن به شما در کنترل این بیماری کمک می کند.

درد در حین ورزش

یکی از علائم ساییدگی مفصل ران دردی است که در فعالیت های روزانه شما در حین یا بعد از ورزش اختلال ایجاد می کند. این درد معمولا بین مفصل ران و زانو احساس می شود. درد در نواحی تحتانی مانند مچ پا ممکن است نشان دهنده مشکلات کمر و کمر باشد.

درد در هنگام خواب

درد لگن که خواب را برای شما دشوار می کند یکی از علائم آرتریت است. اگر در هنگام خواب به دلیل کوچکترین حرکت بدن و بیدار شدن از خواب احساس درد شدید کردید، با پزشک مشورت کنید.

درد هنگام راه رفتن

اگر درد مفصل ران یا کمر مانع از راه رفتن طبیعی شما می شود، باید به متخصص مراجعه کنید.

سفتی مفصل

اگر در پوشیدن کفش های خود مشکل دارید، لگن سفت دارید. به خصوص در مواردی که انجام این کار برای یک پا دشوارتر از دیگری است.

تست یک پا

اگر هنوز نمی توانید بیش از یک دقیقه روی یک پا بایستید و روی لبه میز و کناره دیوار تعادل برقرار کنید، مفصل ران خود را فرسوده کرده اید. بسیاری از علائم دیگر در اثر آرتروز و سایش و پارگی روی مفصل لگن ایجاد می شود. این علائم عبارتند از:

درد کشاله ران و کشاله ران که به زانو، قسمت بیرونی ران و باسن می رسد.

دردی که وقتی صبح از خواب بیدار می شوید یا بعد از مدتی نشستن بدتر می شود

درد ناگهانی و شدید پس از فعالیت شدید

کهولت سن و دردی که راه رفتن را سخت می کند

سفتی یا قفل شدن مفصل ران

پیاده شدن از ماشین سخت است

درد هنگام خم شدن به جلو

هنگامی که مفصل ران حرکت می کند صدایی شنیده می شود

بدتر شدن درد در روزهای بارانی

افراد مبتلا به آرتریت و ساییدگی مفصل ران باید برای تجربه علائم فوق و تشدید آنها آماده باشند. در ابتدا علائم فقط پس از انجام برخی فعالیت ها تجربه می شوند، اما باید دانست که مفصل ران همیشه به دلیل آرتروز و ساییدگی آسیب می بیند. برای درمان دردهای مفصلی به دکتر مهرداد منصوری مراجعه نمایید.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.