سیستم های مه پاش و کاربردهای آنها

۳۱۱ بازديد


یکی از ویژگی های متمایز عصر حاضر، پیشرفت علم و فناوری و دستیابی به ابزارهای مختلف برای رفاه بیشتر بشریت است. هر کار و تخصص مستلزم استفاده از ابزارهای مختلف برای انجام آن به بهترین شکل و دستیابی به راندمان بالا است. مه پاش ها یکی از این ابزارها هستند که در بسیاری از موقعیت ها مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه نوعی نازل است که برای آبیاری محیط هایی مانند گلخانه استفاده می شود. البته این تنها کاربرد آن نیست و می توان از آن برای مصارف مختلفی نیز استفاده کرد. این دستگاه انواع مختلفی دارد و به اشکال مختلفی تولید می شود. هر نوع برای اهداف مختلف استفاده می شود. لطفا برای جزئیات بیشتر در مورد انواع و عملکرد آنها همراه باشید.

مه پاش چیست؟

همانطور که گفته شد این یک نوع آبیاری برای گلخانه است. هنگامی که در معرض غبار قرار می گیرید، متوجه خواهید شد که صورت شما مرطوب است. اما شما احساس نمی کنید که آب به درستی چکه می کند. این دستگاه به همین صورت عمل می کند. آب از طریق محفظه به داخل آنها ریخته می شود و سپس این دستگاه آب را به صورت قطرات بسیار ریز مانند مه پاشش می کند. یکی از ویژگی های اصلی آن حفظ محیط مرطوب و جلوگیری از خشک شدن گیاهان گلخانه ای است.

یکی دیگر از ویژگی های مهم کاهش دما و کنترل میزان گرما در محیط است. این تجهیزات با ایجاد قطرات کوچک هوا را به سرعت خارج کرده و محیط را خنک می کند. یکی از مهم ترین موارد در گلخانه ها به ویژه گلخانه های هیدروپونیک این است که میست می تواند قطرات را در اندازه های مختلف اسپری کند. این مشکل با توجه به آب و هوا، دما و نیاز آبی گیاهان مشخص می شود. یکی دیگر از جنبه های مهم استفاده از آن این است که در شرایط باد خوب کار نمی کند. زیرا قطرات آب در هوا پراکنده شده و می تواند اثر منفی بگذارد.

استفاده از نبولایزر

این دستگاه انواع مختلفی دارد و می توان از آن برای مصارف مختلفی استفاده کرد. وجود آن در گلخانه ضروری و بسیار مهم است اما تنها کاربرد آن نیست. این محصول را می توان در جاهایی که نیاز به آبیاری نیاز است، دمای محیط بالا یا جایی که رطوبت یک اتاق باید کنترل شود، استفاده کرد. مهمترین کاربردهای آن عبارتند از:

لطفا در صنعت نساجی/بافندگی، کارخانه ها و غیره استفاده کنید.

در مرغداری ها، مراکز و مزرعه های طیور، دما و رطوبت بالا منجر به گرما و ضایعات می شود.

استفاده از دود در آرایشگاه ها و مراکز پرورش قارچ

شاید چگالی بالا؛ مکان هایی مانند کلیساهای مذهبی

به جای آب از گلاب استفاده کنید و از اسپری گلاب استفاده کنید

در گاوداری هایی که دما و رطوبت پایین تاثیر بسزایی در افزایش تولید شیر دارد.

ایجاد تونل مه در مناطقی مانند استخر

در فضاهای بسته با کمک این دستگاه و صرف حداقل هزینه می توانید دما و رطوبت را کنترل کنید.

در محیط های کاری که در فصل تابستان با گرمای زیاد مواجه می شوند.

در بسیاری از موارد می توان از این دستگاه برای مقاصدی غیر از سمپاشی و مه پاشی استفاده کرد. به عنوان مثال به جای آب می توانید از گلاب، عطر و حتی مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید.
https://themeoff.ir/%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%85%d9%87-%d9%be%d8%a7%d8%b4-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/

انواع مه پاش

این دستگاه بسته به میزان فشاری که آب را با آن پاشش می کند به انواع مختلفی تقسیم می شود. در واقع فشار آبی که از نازل خارج می شود مشخص می کند که این دستگاه برای چه کاری مفیدتر است. سیستم های رطوبت ساز بر این اساس به شرح زیر است.

Home Misting: این سیستم که به فشار کم معروف است، در محیط های اداری و خانگی استفاده می شود. فشار آب کم است، حدود 40 تا 60 پوند بر متر مربع. به همین دلیل بهترین نمونه برای مصارف خانگی است. البته قدرت خنک کنندگی آن زیاد نیست.

مه پاش نیمه صنعتی: این نازل فشار متوسطی دارد و نسبت به مدل های قبلی سریعتر محیط را خنک می کند. فشاری بین 160 تا 250 پوند بر اینچ دارد و به صورت برقی کار می کند.

مه پاش صنعتی: مه پاش صنعتی دارای فشار بالا بوده و قدرت بالایی در خنک سازی محیط دارد. فشاری بین 750 تا 1500 پوند بر اینچ دارد و به جز خنک کردن اتمسفر، رطوبت را آزاد نمی کند. تجهیزات مه پاش صنعتی پیچیده تر از مدل داخلی است.

نتیجه

از جمله ابزار مهم و کاربردی که برای آبیاری و کاهش دما در محیط های مختلف ساخته و تولید شده است می توان به مه اشاره کرد. این دستگاه نوعی نازل است که آب را تحت فشار زیاد به صورت پودر یا مه پاشش می کند. مهمترین کاربرد آن در گلخانه است. اما کاربردهای دیگری هم دارد. در صنایع مختلف، محیط های شلوغ، دامداری ها، مراکز پرورش طیور، مرغداری ها و ... کاربرد دارد. اپلیکیشن یکی از کاربردهای مهم آن است. در مدیریت آب، میسترها بسته به فشاری که در هنگام آب پاشی وارد می کنند به سه نوع خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.