همه چیز در مورد همه رایانه ها و ویژگی های آنها

۲۷۰ بازديد


کامپیوتر همه کاره (کامپیوتر همه کاره) به دلیل سبک و ظاهر ساده اش، امروزه در دفتر کار، نوع کامپیوتر مورد استفاده در مغازه ها و محیط های خانگی. این کامپیوترها که با نام کامپیوترهای AIO نیز شناخته می‌شوند، امروزه توسط برندهای بسیاری در پیکربندی‌های مختلف تولید می‌شوند که تقریباً برای هر نوع کاربری مناسب هستند. در این مقاله از تکنوسان مگ، ابتدا در مورد اینکه کامپیوتر همه کاره چیست و چرا باید آن را بخرید صحبت خواهیم کرد. سپس کیس و لپ تاپ را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام یک بهترین انتخاب است. اگر تصمیم به خرید یک کامپیوتر همه کاره دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کامپیوتر همه کاره چیست؟

کامپیوتر زنده مجموعه ای از کامپیوترها است که در آن تمام سخت افزار به نمایشگر متصل است و به عنوان یک دستگاه یکپارچه کار می کند. یک رایانه شخصی بدون کیس، همان عملکردها و روش‌های کار با دسکتاپ یا لپ‌تاپ را در اختیار شما قرار می‌دهد، در حالی که فضای کمتری را اشغال می‌کند.

از آنجایی که رایانه های نوت بوک یا رومیزی دارای هارد دیسک، رم، دی وی دی رام و سایر لوازم جانبی هستند، آل این وان ها نیز این دستگاه ها را دارند. رایانه‌های رومیزی دارای تجهیزات جانبی و سخت‌افزار متفاوتی هستند، در حالی که همه این قطعات را با صفحه نمایش در رایانه‌های چندکاره خواهید دید. کامپیوترهای El-in-One تولید شده در سال های اخیر به قدری کوچک هستند که حتی نمی توان تشخیص داد که این محصولات مانیتورهای کوچک هستند یا یک کامپیوتر بدون کیس.

مزایای کامپیوترهای همه کاره دیجی چه

پس از توضیح اینکه کامپیوتر بدون کیس چیست، باید شما را با مزیت های خرید کامپیوتر بین المللی آشنا کنیم و اطلاعات کامل و کاملی در مورد محصولات این دسته ارائه دهیم:

کامپیوتر همه کاره به راحتی قابل حمل است

کامپیوترهای رومیزی ما قطعات سخت افزاری جداگانه ای مانند صفحه کلید، کابل، ماوس، بلندگوها و غیره داریم. در این میان، انتقال این دسته از کامپیوترها به مکان، دفتر یا میز دیگری بسیار دشوار است. اما رایانه‌های بدون کیس فرآیند حمل و نقل را آسان‌تر می‌کنند. به دلیل ادغام قطعات در یک کامپیوتر L-in-one، حمل این نوع کامپیوتر بسیار آسان است.

راه اندازی و نصب نرم افزار All-in-One بسیار آسان است

به طور کلی کامپیوترهای رومیزی و کامپیوترها از قطعاتی ساخته شده اند که باید آنها را کنار هم قرار دهید و سعی کنید آنها را به یکدیگر متصل کنید. نصب یک به یک بسیار ساده است فقط کافی است کابل برق را وصل کنید و سپس ماوس و کیبورد را به این کامپیوتر متصل کنید. در ضمن برای راه اندازی دسکتاپ و کامپیوتر باید کابل های مختلفی مثل CPU به کابل VGA یا HDMI، کابل های برق مجزا برای مانیتور و سی پی یو، کیبورد و ماوس و ... وصل کرد.

کامپیوتر بدون کیس صفحه نمایش لمسی دارد

فناوری صفحه نمایش لمسی در سال های اخیر به طور قابل توجهی پیشرفت کرده است. این ویژگی باعث شد تا ببینیم این فناوری در بسیاری از لپ تاپ ها چگونه استفاده می شود. عملکرد صفحه نمایش لمسی برای کارهای طراحی و طراحی ایده آل است، به خصوص اگر از محصولاتی مانند Microsoft Surface Studio Pen استفاده می کنید، بهتر می توانید کارهای هنری و طراحی خود را تکمیل کنید.

به لطف محبوبیت صفحه نمایش های لمسی، رایانه های رومیزی و دستگاه های چند منظوره امروزی دارای صفحه نمایش لمسی برای سهولت استفاده هستند. صفحه نمایش لمسی بهره وری کاربر را افزایش می دهد. این صفحه نمایش لمسی به کاربران اجازه می دهد تا با حذف صفحه کلید و ماوس، فضای کاری خود را کاهش دهند.

همه در یک کامپیوتر فضای کمتری را اشغال می کند

کامپیوترهای همه کاره هر روز نازک تر می شوند، تقریباً به اندازه یک مانیتور استاندارد. در داخل اما این دسته از محصولات دارای سخت افزار لازم برای اجرای برنامه های مختلف است. این ویژگی باعث می شود که این کامپیوترها فضای بسیار کمی را اشغال کنند و بتوانید به راحتی از آنها در محیط های مختلف استفاده کنید.

اگر می خواهید از رایانه خود در فضای کوچک استفاده کنید، می توانید برای رایانه به سراغ آنها بروید، با خرید رایانه بدون کیس، فضای زیادی را آزاد کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر از کامپیوتر بدون کیس در محیط اداری استفاده می کنید، به دلیل اینکه کابلی که باید به کامپیوتر وصل شود حذف می شود، محیط شما مناسب تر به نظر می رسد.

راهنمای خرید کامپیوتر همه کاره

اگر بخواهیم راهنمای خرید کامپیوترهای آل این وان را به شما معرفی کنیم، توجه به این نکته خالی از لطف نیست که امروزه شرکت های متعددی در زمینه ساخت کامپیوترهای آل این وان فعالیت می کنند. در چنین شرایطی اولین قدم تعیین بودجه است، سپس در هنگام خرید یک کامپیوتر چندکاره با توجه به جنبه های مهم یک کامپیوتر مناسب خریداری کنید.

اگر بخواهیم راهنمای خرید کامپیوتر All-in-One را به شما معرفی کنیم، باید گفت که این کامپیوترها دارای تنظیمات سخت افزاری داخلی هستند. در این صورت، تعویض هر قطعه یا تعمیر آن در مقایسه با کامپیوتر لپ تاپ دشوار است. به همین دلیل، این کامپیوترها را نمی توان به راحتی ارتقا داد. در آن صورت، به عنوان یک پارامتر بسیار مهم، مهم است که مشخصات دقیق کامپیوتر L-In-One را بررسی کنید تا بعداً دچار مشکل نشوید.

نکته مهمی که هنگام خرید یک کامپیوتر همه کاره باید به آن توجه کنید این است که یک کامپیوتر بدون کیس دارای وای فای داخلی است که به شما امکان می دهد مانند لپ تاپ به صورت بی سیم به اینترنت متصل شوید. همچنین، بر خلاف لپ تاپ هایی که دارای وب کم هستند، برخی از کامپیوترهای L-in-One ممکن است وب کم نداشته باشند. در این شرایط می توانید از وب کم جانبی استفاده کنید اما در صورت نیاز مدلی با وب کم انتخاب کنید.

مقایسه کنار هم با کامپیوتر و لپ تاپ

پس از آشنایی شما با کامپیوتر آل این وان و ارائه اطلاعات کامل در مورد نکات مهم هنگام خرید کامپیوتر آل این وان، اکنون لازم است آل این وان را با کامپیوتر و لپ تاپ مقایسه کنید. ما این حوزه اطلاعاتی را به شما پیشنهاد می کنیم:

مقایسه همه کاره با کامپیوتر

برای بررسی و مقایسه آل این وان با کامپیوتر باید گفت که در آل این وان مانند لپ تاپ شاهد پردازنده، دیسک، حافظه رم و سایر قطعات سخت افزاری مهم هستیم. این معماری همه کاره باعث شده است که کامپیوترها از نظر طراحی بسیار فشرده باشند. البته از نظر عملکرد کلی، این سیستم ها ضعیف تر از رایانه های شخصی خواهند بود.

همچنین، اگر گیمر هستید، باید به رایانه شخصی بیایید و از این نوع رایانه برای بهترین تجربه بازی استفاده کنید. تفاوت اصلی بین رایانه شخصی و رایانه بدون کیس در این است که رایانه شخصی توانایی ارتقاء سخت افزار را دارد، در حالی که رایانه L-in-one را نمی توان ارتقا داد یا ارتقاء آن به حافظه داخلی و رم محدود می شود. به همین دلیل اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه می خواهید از جدیدترین سخت افزارهای روز دنیا استفاده کنید، توصیه ما این است که به جای خرید کامپیوتر L-In-One، یک کامپیوتر شخصی خریداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید آن را ارتقا دهید.

مقایسه همه کاره و لپ تاپ

به دلیل شباهت هایی که بین آل این وان Asus و لپ تاپ ها وجود دارد، یکی از سوالات مهمی که کاربران می پرسند این است که آیا هر چیز دیگری بهتر است یا لپ تاپ؟ برای بررسی این مشکل باید گفت که اگرچه کامپیوترهای آل این وان کوچکتر از رایانه های شخصی هستند و در نتیجه نصب و حمل و نقل آنها راحت تر است، اما همچنان نیاز به فضای نصب دارند. در این میان لپ تاپ ها به شما این امکان را می دهند که از لپ تاپ خود در مکان های مختلف و حتی زمانی که در حال حرکت هستید استفاده کنید.

همچنین، تفاوت بین لپ‌تاپ و L-in-کامپیوتر مربوط به نصب و استفاده از باتری‌هایی است که انرژی مورد نیاز برای اجرای قطعات مختلف لپ‌تاپ را تامین می‌کنند. در عین حال، باید بتوانید این نوع محصولات را به برق وصل کنید تا از کامپیوتر بدون کیس استفاده کنید. این ویژگی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی L-in را به گزینه‌ای انعطاف‌پذیرتر از رایانه‌های شخصی همه‌کاره تبدیل می‌کند، حتی اگر ساختار سخت‌افزاری مشابهی داشته باشند.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که کامپیوترهای آل این وان از نظر سخت افزاری و معماری شبیه لپ تاپ ها هستند. به همین دلیل، این دو نوع کامپیوتر معمولاً سطح کارایی یکسانی دارند. مزیتی که کامپیوترهای بدون کیس نسبت به لپ تاپ ها دارند این است که اندازه صفحه نمایش این مدل کامپیوتر از لپ تاپ ها بزرگتر است. رایانه های همه کاره معمولاً دارای اندازه صفحه نمایش بین 20 تا 27 اینچ هستند، در حالی که لپ تاپ ها به صفحه نمایش های 17 اینچی یا کمتر محدود می شوند.

لازم به ذکر است که رایانه های رومیزی در گذشته ارزان تر از لپ تاپ ها بودند، اما با پیشرفت تکنولوژی، قیمت این دسته از محصولات تغییر کرده است. امروزه، اکثر لپ تاپ ها را می توان با قیمت کمتر از 500 دلار خریداری کرد، در حالی که یک کامپیوتر معمولی حدود 750 دلار یا بیشتر قیمت دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.