ورق استیل دکوراتیو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

۴۲۱ بازديد



ابتدا اجازه دهید کمی در مورد ورق فلز بدانیم. این سازه به دلیل ترکیب شیمیایی خاص خود دارای خواص مکانیکی منحصر به فردی است. ورق های فلزی به دلیل دارا بودن مقاومت در برابر خوردگی بالا در بین مهندسان این رشته از محبوبیت بالایی برخوردار است. این نوع برگ از مواد شیمیایی زیر ساخته می شود.

درصد بالایی از آهن، بیش از 1.2٪ کربن و برخی از عناصر کروم، نیکل و مولیبدن. ترکیب کروم و نیکل باعث توقف این صفحه فولادی مهفا  ی شود. لازم به ذکر است که وجود مولیبدن در ترکیب شیمیایی این فلز در برابر خوردگی به ویژه در کاهش محیط های اسیدی نیز مقاومت می کند.

افزایش قیمت ورق فلزی بر اساس افزایش میزان کروم و مولیبدن آلیاژ بوده و با افزایش و کاهش این ترکیبات سمی قیمت ورق فلزی افزایش می یابد. همچنین این ورق ها در شرایط کاری متفاوت خواص شیمیایی متفاوتی دارند. به عنوان مثال از این نوع ورق ها در لوازم خانگی و آشپزخانه و در صنعت پزشکی استفاده می شود.

در محیط های خورنده بیشتر از ورق های فولادی استفاده می شود. (فرآیند ساخت ورق فولادی طولانی است، پس از تعیین ترکیب شیمیایی آن در کوره های مخصوص این نوع فولاد، باید ورق های ضخیم آن در 7 مرحله نورد شوند.)

ورق استیل دکوراتیو تزئینی چیست؟

یکی از انواع پارچه های فلزی پارچه فلزی تزئینی است که زنگ نمی زند. از ویژگی های این نوع فلز می توان به درخشندگی، زیبایی، سطح صاف و مقاومت در برابر خوردگی بالا اشاره کرد. ورق های استیل به صورت ورق و ورق و همچنین ورق استیل در بازار موجود می باشد.

از آنجایی که لایه گالوانیزه مقاومت بالایی دارد ممکن است این سوال پیش بیاید که تفاوت لایه گالوانیزه با ورق فولادی چیست؟

یکی از محصولات تخت فولادی، ورق گالوانیزه است که روی سطح آن با چند میلی متر روکش فلز روی پوشانده شده است. اما در ترکیب شیمیایی ورق های فولادی از فلزات گرانبهایی مانند کروم، ایممولدن و نیکل استفاده می شود.

ورق استیل تزیینی ورق استیل تزیینی در سایزها و ابعاد مختلف در بازار موجود می باشد همچنین سطح آنها صاف و صیقلی بوده و اکثر آنها ضخامت کمی دارند.

کیفیت این نوع کاغذ زمانی مشخص می شود که در مناطقی با شرایط خطرناک و برای حفظ استحکام استفاده شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.